Dawesome MYTH

Ja hoor....

net nu ik een beetje trots aan het worden was op mijn besluit geen softsynths meer te kopen...
Het geluid (op de filmpjes tot nu toe) doet me op een of andere manier denken aan de K2000 vibe van vroegah, [ is compliment ;) ]

het is een geweldige synth. met immens veel mogelijkheden zoals ik al zei.

je kunt er echt karakter geluiden uithalen, maar ook bread&butter.

het heeft volledige PM (Modal + Resonator). of volledig...

nou ja, alleen maar enthousiast over dit ding.

(met de Visco Drummachine erbij....)

Klinkt erg goed deze synth. Ik denk dat dit mijn 2e van Dawesome wordt naast Abyss. Volgens mij één van de zeer weinige echt vernieuwende synth ontwikkelaars, in een zee van eindeloos veel retro geïnspireerd spul en kleine variaties op bestaande technieken.

Klinkt erg goed deze synth. Ik denk dat dit mijn 2e van Dawesome wordt naast Abyss. Volgens mij één van de zeer weinige echt vernieuwende synth ontwikkelaars, in een zee van eindeloos veel retro geïnspireerd spul en kleine variaties op bestaande technieken.

Helemaal mee eens, ik zou wel glitchmachines en traktion in het rijtje willen plaatsen :)

Helemaal mee eens, ik zou in het rijtje ook wel glitchmachines en traktion willen zetten :)

wow! eigenlijk wel te verwachten; ja ik kan niet meer zeggen dan dit; het ding kan zoveel; wilde net vreemde modulaties, en modulatie chains uit gaan zoeken. maar moet iets anders uit gaan zoeken.....

nou ja dat wordt bijna een MYTH contest....

overigens

kun je lid worden van Dawesome Village, waar ook andere developers aanwezig zijn, de sound designers, en experts b.v. in microtonality. MYTH heeft als eerste Dawesome synth MTS-ESP.

daar zijn soms contests..... kun je een Dawesome synth/effect winnen en soms soundpacks...

maar vooral, levendige community....

Bijzondere synth inderdaad, 1e patch al gemaakt, het maakt wel iets totaal anders van de samples die ik erin drop, een wat meer "happy accident" benadering. Maar het gaat verder wel heel diep, en Dawesome heeft hier denk ik de meest uitgebreide synth uit gebracht met zoveel modules en tweak mogelijkheden.

Je mag gewoon in de manual kijken 😀
Ik las net toch wel wat dingen die ik niet zo snel had gevonden met good old eigenwijs aan rommelen.

Laatst gewijzigd:
is het vergelijkbaar met synplant 2?

nee, synplant 2 probeert echt de sample na te maken, op een geheel andere manier (2 FM operators).
en speelt het dus via 2 operators/oscilators af, en maakt ook nog eens random seeds aan, varianten, die je kunt uitkiezen welke gespeeld worden, je kunt ook achteraf de hele operatie aanpassen...
synplant 2 kent toch een demo??

MYTH zeker; 90 dagen, onbeperkt....

MYTH is meer gericht op 'happy accident' resynthesis, het probeert het zeker te benaderen, maar de benaderingen zijn niet altijd zo goed, wat niet uitmaakt; als je maar een interessante IRIS krijgt.....

@one_b & @Jason31 :halleluja :halleluja :walker:

• Duimpje
Duimpjes: 154
De presets klinken lekker, maar wat me wel stoort aan deze plug-in is dat ik er echt geen hol Van snap wat wat doet. Die gui is voor mij echt een hel ;)

Misschien is dat over een poosje anders, maar ik vrees dat ik deze nooit onder de knie ga krijgen wegens te weinig tijd, te moe om een manual door te nemen. Jammer dat t er zo speels en vernieuwend uitziet. Houd ik niet van… vernieuwing.

Groet, de leraar Duits van van Kooten en de Bie ;)

Die korting is $26, totaal zou dan op $99 uitkomen (weet niet of er later nog VAT etc. bijkomt, heb niet verder geklikt).

Back