Iemand enig idee waar ik een defecte Push 2 kan laten reparen?

Is er een simpele factory reset mogelijk?
Nou ik heb Ableton iig een keer gereset. Dat hielp ook niet. Of die Push kan worden gereset? Volgens mij niet? Aangezien die eigenlijk alleen maar Ableton weergeeft.

er is blijkbaar geen factory reset.

heb je de Push 2 op een andere pc, als je die hebt, geprobeerd? kan een mismatch zijn, met pc..

of andere USB kabel of USB poort?

heb je stroom-adapter (zou niet moeten uitmaken, tenzij de Push 2 te weinig stroom krijgt van de USB poort).

je kunt onder settings, wanneer je Live open hebt, settings op Push 2, de kracht die nodig is voor de Pads regelen.

er is blijkbaar geen factory reset.

heb je de Push 2 op een andere pc, als je die hebt, geprobeerd? kan een mismatch zijn, met pc..

of andere USB kabel of USB poort?

heb je stroom-adapter (zou niet moeten uitmaken, tenzij de Push 2 te weinig stroom krijgt van de USB poort).

je kunt onder settings, wanneer je Live open hebt, settings op Push 2, de kracht die nodig is voor de Pads regelen.
Believe me: I've tried literally EVERYTHING de afgelopen dagen ;) Ja ook dat alles...

ok...... ik hoop dat Human Error je kan helpen, lijkt me wel. en dat het niet al te duur wordt! sukses!

Ik heb wel goede hoop dat een professioneel reparateur me kan helpen 'm weer vlekkeloos te laten functioneren inderdaad. :)
Gelukkig heb ik mijn Push 1 nog niet verkocht.

Maar die 2 is wel echt vetter hoor.

misschien kan je een midi monitor appje installeren, dan kan je zien wat ie allemaal uitbraakt, als je m al dan niet aanraakt. De tech wil vast wel weten waar ie aan toe is, als ie 90% hersteld ben je nog niks verder.

misschien kan je een midi monitor appje installeren, dan kan je zien wat ie allemaal uitbraakt, als je m al dan niet aanraakt. De tech wil vast wel weten waar ie aan toe is, als ie 90% hersteld ben je nog niks verder.
Ik heb zo'n programma'tje gedownload, maar ik begreep er niet zo veel van. Weet je een eenvoudig programma daarvoor?

Je moet gewoon waarden zien verschijnen als je iets aanraakt. En geen waarden zien verschijnen als je niks aanraakt.
daar kan je conclusies uit trekken, door de resultaten onderling te vergelijken. Vb elke draaiknop zal van links naar rechts evenveel regels moeten uitbraken. En die valse start stop ga je vast ook zien. Kan je zien of t zelfde code is als je zelf start duwt.

Je moet gewoon waarden zien verschijnen als je iets aanraakt. En geen waarden zien verschijnen als je niks aanraakt.
daar kan je conclusies uit trekken, door de resultaten onderling te vergelijken. Vb elke draaiknop zal van links naar rechts evenveel regels moeten uitbraken. En die valse start stop ga je vast ook zien. Kan je zien of t zelfde code is als je zelf start duwt.
Ja oké, maar welk programma gebruik je daarvoor?

Hier mijn misschien wat vergezochte ideeën:
- Doet hij het in midi mode wel gewoon?
- Krijgt hij genoeg power? Kan je de power adapter meten met een multimeter?
- Heeft hij fysiek veel te voordurend gehad? Mogelijk zijn de pots een beetje scheef? Of is soldeerpunt beschadigd?

Voor midi monitoren heb je voor Windows Bome Midi Translator en Midi Ox.

Ja oké, maar welk programma gebruik je daarvoor?
ik heb een mac. Ik denk dat t midi monitor heet, staat niet installed op de woonkamer mac dus kan t zo niet zeggen. Maar met google 'monitor midi' kom je vast n eind

Ableton zelf vragen... ja, misschien moet ik dat dan maar doen. Heb 'm tweedehands van iemand gekocht. Ben dus in feite gewoon een soort van opgelicht, want hij wilde 'm niet terugnemen. Houdt bij hoog en laag vol dat ie bij hem perfect werkte. Wat natuurlijk zou kunnen. Er zijn best veel mogelijke vreemde oorzaken van zulke defecten bij zo'n apparaat. Maar ja. Nu zit ik ermee, onverkoopbaar zo. Dus ik moet toch wat.. Echt alles al geprobeerd. Rest alleen nog een mogelijke reparateur.
Dat is de reden waarom ik nog nooit iets bij marktplaats gekocht heb. Ook niet particulier.
Ik doe alleen gratis dingen en anders normaal bij een winkel kopen, inruilen e.d.

Dat is de reden waarom ik nog nooit iets bij marktplaats gekocht heb.
Laat je je zo leiden door angst? Ik heb letterlijk honderden zo niet duizenden artikelen via marktplaats gekocht en verkocht, en in 99,99% van de gevalken gaat dat gewoon prima. Die ene keer dat er wel een keer wat is en je wat extra kosten moet maken, wordt dat ruimschoots gecompenseerd door het voordeel dat je hebt opgebouwd door geen winkelprijzen te hoeven betalen.

Uit het niets? Zo had ik laatst een spin in m`n TV alles uit elkaar gehaald en met perslucht uitgepoten.
Daarna was alles weer goed. Het demonteren / monteren duurde wel even.
Jammer dat je geen foto er van heb!
Ik ken iemand die soort gelijks heeft mee gemaakt hij heeft alleen niet tv uit elkaar gehaald.
Hij heeft namelijk die spin naar een plek geleid zo dat die niet meer zichtbaar en is daar nooit waargenomen.

De Push heb ik opgestuurd naar
Human Error
En hoewel ergens in het hele gebeuren er op een gegeven moment sprake van was dat ie gerepareerd ging kunnen worden, kwam ook Human Error er op den duur op uit dat er iets heel complex mis was met het apparaat. Om dát op te lossen zouden tijd en geld boven de kosten van een nieuwe Push gaan uitkomen. Oftewel: apparaat overleden verklaard.
Gelukkig vond Human Error de hele toestand nogal sneu voor me en heeft ie de tot dan toe gemaakte kosten nietig verklaard en heeft me geen geen gekost.

Inmiddels ben ik gelukkig getrouwd met een geheel nieuwe Push 2 :P Ook van marktplaats, maar deze is het geheel schadeloos, nog geen vlekje of krasje op te bekennen, en werkt perfect. We inmiddels al meerdere kinderen geproduceerd zelfs :P Echt wel een waardevolle toevoeging aan werken met Ableton.

Jammer dat je geen foto er van heb!
Ik ken iemand die soort gelijks heeft mee gemaakt hij heeft alleen niet tv uit elkaar gehaald.
Hij heeft namelijk die spin naar een plek geleid zo dat die niet meer zichtbaar en is daar nooit waargenomen.
Zou een filmpje geworden zijn. Want het bewoog, was soms scherp was soms wat vager. Het kwam uit de `lichtkast` achter het kijkscherm. Na perslucht gebruikt te hebben om schoon te spuiten heb ik nooit meer zoiets gezien. Die platte tv schermen voorzie ik van een antiestof plastic bescheming met wat plakband aan de bovenkant. Zo kan er geen stof in dalen. Echt warm heb ik het nooit gevoeld aan de achterkant van de tv.

De Push heb ik opgestuurd naar

En hoewel ergens in het hele gebeuren er op een gegeven moment sprake van was dat ie gerepareerd ging kunnen worden, kwam ook Human Error er op den duur op uit dat er iets heel complex mis was met het apparaat. Om dát op te lossen zouden tijd en geld boven de kosten van een nieuwe Push gaan uitkomen. Oftewel: apparaat overleden verklaard.
Gelukkig vond Human Error de hele toestand nogal sneu voor me en heeft ie de tot dan toe gemaakte kosten nietig verklaard en heeft me geen geen gekost.

Inmiddels ben ik gelukkig getrouwd met een geheel nieuwe Push 2 :P Ook van marktplaats, maar deze is het geheel schadeloos, nog geen vlekje of krasje op te bekennen, en werkt perfect. We inmiddels al meerdere kinderen geproduceerd zelfs :P Echt wel een waardevolle toevoeging aan werken met Ableton.
Die kapotte push 2 kan je nog eventueel als reserve onderdelen gebruiken.

Back