La Femme Fatale

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.706
Locatie
Nijmegen
Hey, weer wat nieuws gebrouwen, de stijl? Geen idee :P, iets met Trap, Dubstep en Pop :D.

Ik moet hem nog verder afronden op details, maar ik hoor het ff niet meer, dus ik ga hem een weekje laten rusten. En ik kan wel wat feedback gebruiken, vooral omtrent de vocals, hoe komen die over? Ik denk dat het misschien nog wat meer moet vloeien, maar zoals gezegd, zit er nu met mijn neus te bovenop (en misschien een betere titel is ook welkom)

 
Coole, unieke track, maar moeilijk m et je aandacht er volledig bij te houden o.w.v. die off-tune beats. Al bij al, leuke plaat alreeds ;)
voor basic 4 to the floor moet je idd over het algemeen niet bij mij zijn nee :D, vind dat zelf wel lekker om op te dansen, maar super boring om te maken :), thnx.
 
Ik vind die off-tune beats juist vet, de drums zijn echt goed, de pads en de sfeer ook, de voices zijn niet mijn cup of tea, ik had dan liever een toffe duistere melodie of synth gehoord ipv de voices (kwestie van smaak). Maar echt wel een kwaliteitstrack!
 
Ik vind die off-tune beats juist vet, de drums zijn echt goed, de pads en de sfeer ook, de voices zijn niet mijn cup of tea, ik had dan liever een toffe duistere melodie of synth gehoord ipv de voices (kwestie van smaak). Maar echt wel een kwaliteitstrack!
Ok cool thnx man. Ik ben de laatste tijd meer into the vocals, maar dat is wel lastig, zeker als het materiaal wat je voor handen hebt eigenlijk niet past;).
Ik ga de vocals niet weghalen, maar ik moet eea zeker nog wel opnieuw onder de loep nemen hoor ik nu, minder rommelig en misschien ook wat meer doseren.

Thnx voor je feedback!
 
de beats, muzikaal er goed.

de vocals, zijn soms te glad, lijken ook bijna autotune achtig...

vocals hoeven zeker niet weg te worden gehaald, dat nerveuze heeft ook wel wat, overigens, dat hoort zeker bij de track, wellicht wat strakker, wat meer effekten/treatment, dat de voices meer in de track zakken, i.e. erbij passen. kan ook smaak zijn. naar mijn gevoel kan dit krachtiger, en zie de voices nu meer als een schets dan, waar je vanuit kan werken, genoeg mogelikheden...
 
de beats, muzikaal er goed.

de vocals, zijn soms te glad, lijken ook bijna autotune achtig...

vocals hoeven zeker niet weg te worden gehaald, dat nerveuze heeft ook wel wat, overigens, dat hoort zeker bij de track, wellicht wat strakker, wat meer effekten/treatment, dat de voices meer in de track zakken, i.e. erbij passen. kan ook smaak zijn. naar mijn gevoel kan dit krachtiger, en zie de voices nu meer als een schets dan, waar je vanuit kan werken, genoeg mogelikheden...
Thnx, ja het moet gewoon beter dan wat er nu staat, wellicht gewoon ff alles wegknikkeren (nou ja opzij zetten dan) en opnieuw beginnen. Het bron materiaal is overigens 6 semitoons hoger, die pitch, warp en vocal chop ik, en ik pas hier en daar wat Portal (granular fx van Output) toe, maar dat kan allemaal nog wel wat beter ja. Misschien eerst eens focussen op de hoofdlijn, en daarna pas naar de glitches en andere opvulling kijken (nu heb ik idd maar wat geschetst en geprocessed while doing ;))
 
ik vind het idee tof, de mix goed en de sounds vet.
Maar vind ook dat gedoe rond de stem veel te druk.
Mijn gevoel gaat eerst een relaxte track in en ik word daarna soort van geirriteerd uit mijn droom gehaald.

Ik denk dus dat er rond die stem en stutter veel meer ruimte moet.
Maar goed je zou zelf een keuze moeten maken of je relaxt/dromerig of juist meer neurotisch wil gaan.
 
Ik denk dus dat er rond die stem en stutter veel meer ruimte moet.
Ja klopt die conclusie heb ik ook hoor, en ik had al wat gesloopt, maar dat moet nog veel meer. Maar ik heb een beetje last van het ”weglaat syndroom” (je weet wel, jij als creator hoort een gat als je iets weglaat waar je een tijd naar hebt geluisterd, maar de nieuwe luisteraar die dat nog nooit gehoord heeft zal dat niet zo ervaren). Daarom is het misschien beter om ff alles weg te doen en het nog eens te proberen.
 
ik heb dat meer met mijn hardware. Maar goed.
Soms doe ik wel eens een paar uur tracking sessie, amp instellen, mics, takes etc....
Als het dan niet goed is gewoon weg ermee :)
Het is goed om medogeloos te zijn denk ik.
 
Mooie track hoor...
gave cuts en fijn ritme...
mooie pads ook.
:okdan:
 
gewoon een idee: wat als je die stutters en vocals in een 'group' door een filter haalt?
Dan kun je het op gevoel in de muziek mengen.
High pass.....low pass.....
 
Toffe track, gave drums en cuts en gestutter en bass. Vocals zijn een beetje een genre dingetje, gedetunede female vocals heb ik geleerd? Ben er niet de grootste fan van, maar wel goed gedaan. Klinkt pro in mijn oren :)
 
Ik vind het fris! Vraag me af wat er zou gebeuren als je de meeste vocals een paar semitones naar beneden zou pitchen, vermoed dat dat wel lekker zou zijn. Maar misschien valt de boel dan ook wel uit elkaar, I dunno. Maar ze voelen voor mij te hoog.
 
Hhet was de laatste weken een beetje te lekker weer om de studio in te duiken, maar vandaag is het me toch echt te warm, dus eindelijk tijd om dit af te ronden.

Ik heb nog best wel wat lopen sleutelen aan de track, niet alleen de vocals aangepakt maar ook andere onderdelen van de track (de partijtjes op punten wat meer ruimte gegeven + wat gesleuteld aan de drums). En dan gelijk ook maar een andere titel de vorige beviel me niet.

Hoe is die zo, beter of moet er nog meer veranderen?

 
Back
Top