Zit er verschil In midi naar TRS kabels?

FTWLTG

Nieuwkomer
Lid sinds
4 juni 2020
Berichten
19
Locatie
VLAARDINGEN
Ik heb een Roland s-1 aangeschaft die alleen mini-jack gebruikt voor midi en sync.

Nou heb ik zo’n kabel die werkt op de Craft synth dus dacht die gebruik ik even maar deze doet niets op die S-1

Op de verpakking staat :

5 pin midi male to 3.5mm jack

Dus voor ik een verkeerde kabel aanschaf, zit er onderling verschil in de soort kabels?
 
Hier vind je een lijst met officiële accessoires voor de S-1. Je hebt dus zoiets nodig:


bmidi-5-35_pakcage_gal.jpg
 
er zijn 2 soorten, ik heb onlangs beide soorten gekocht in een pak van 3 per soort, voor weinig geld.
Ik dacht bij Thomann. Merk Belfacio of zoiets - hebben kleurtje zodat je weet welke je moet kiezen voor je toepassing. Die Boss is duur en was niet op stock
 
Dan zal het deze zijn denk ik, Befaco

Ga ik die bestellen

Bedankt allen
 

Attachments

  • IMG_1425.png
    IMG_1425.png
    164,2 KB · Bekeken: 81
Dit is een vrij courant probleem blijkbaar, ik krijg deze vraag ook regelmatig. Ik heb zelf al ontelbare keren mensen naar deze site doorverwezen. Men twijfelt blijkbaar veel of ze nu Type A of Type B moeten kopen, sommige kopen zelfs de 2 verschillende types om zeker te zijn. Ik vind het persoonlijk geen slecht idee om deze eigenlijk toch wel makkelijk te vinden site in een button op de voorpagina te zetten gezien er toch steeds meer gebruik gemaakt wordt van MIDI over TRS.
 
De Befaco kabeltjes zijn echt top. Ik heb die zelf ook gekocht voor mijn Roland Compact Aira's. Ze zijn helemaal niet duur en werken prima :okdan: De rode zijn idd type A en de grijze type B.
 
Vervelende is dat in de manuals van de Roland Compact niet staat welk type er wordt gebruikt. Dat moet je dan zelf maar uitzoeken op internet of testen.
Andere fabrikanten zetten het netjes in de manuals of gebruiken consequent 1 type.
Reminder voor mijzelf om nog wat kabels bij te bestellen.
 
Vervelende is dat in de manuals van de Roland Compact niet staat welk type er wordt gebruikt.

Het staat wel in de handleiding, maar wel cryptisch, dus je zal het nog zelf moeten uitzoeken.
Op de site van bv. thomann staat het beter: 'MIDI in/out: 3.5 mm TRS jack, type A'
 
Had hetzelfde met de Boss slicer. staat ook niet duidelijk in dem manual, alleen evrwijzing naar de eiegn Boss-kabels. Haf nog wel ergens trs midikabeltje liggen, werkte niet. Die Befaco's gaan prima, alleen enigszins lastig dat de plug niet haaks is.
 
Back
Top