Cubase mono/stereo inputs External FX vraag

19vierentachtig

Ouwe rot
Lid sinds
4 april 2007
Berichten
1.923
Ik kom even niet uit iets heel simpels in Cubase.

Ik zou in CB10 graag een external effect gebruiken (als mono EN stereo) maar ik kan de I/O maar 1x toewijzen.
Zie voorbeeld plaatje waarin ik een 2 neve 1081s als stereo heb geconfigureerd (send bus 1 naar adat3 en adat 4 + return bus Mic/lin3 en Mic/lin4)

Ik zou dus ook graag de external fx als 2x mono willen (dus: 1 naar Send:Adat3 / return mic/lin3 en 2 naar Send:Adat4/ return mic/lin4)

Is hier een oplossing voor dat iemand weet ?
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2023-06-02 om 15.16.40.png
    Schermafbeelding 2023-06-02 om 15.16.40.png
    131,4 KB · Bekeken: 96
Dito vraag voor de reguliere I/O van external instruments.
Het is dus niet mogelijk om verschillende external instruments toe te wijzen aan dezelfde input ?
Als je een patchbay gebruikt in je set up zoals ik hier doe momenteel is dat wel een vet minpuntje dan.

Is er iemand hier die met CB en een patchbay werkt waar een zwik synths op ingeprikt zijn ?
Kleine toelichting : Ik heb 4outs van de patchbay naar 4 inputs op mn geluidskaart, in praktijk kan ik dan dus 4 mono's of 2 stereo synths patchen naar mn geluidskaart voor simultaan gebruik.
Ableton doet hier allemaal niet zo moeilijk over, Cubase blijkbaar wel. OF ik kijk iets grandioos over het hoofd.

Waarom zo moeilijk doen als het in Ableton wel werkt ? - Ik heb nog een shitload aan oude CB projecten die ik aankomende maanden wil afmaken/mixen. Dus is wel zo fijn als alle gear (synths/outboard) ook werkt.
 
Back
Top