Electribe ESX-1-achtige sampler anno 2023

bikkel

Everything is on the One
Lid sinds
14 november 2001
Berichten
12.714
Locatie
Utrecht
Ik heb alweer een jaar of tien geleden bij een maat van me een jam sessie gehad met een ESX-1 die echt heel tof was. Ik bakte gewoon wat synth patches, ik gooide ze bij hem in de sampler, hij bakte er een loopje van en dan maakte ik weer een synth patch om een extra laag aan te maken. Het mooiste vond ik dat tussen geluid samplen en een groove er mee bouwen er nauwelijks vertraging zat. Geen gezeik met key ranges en andere professionele ellende, maar je kon wel redelijk veel met de sample doen als hij er in zat.

Ik wil nu een nieuwe bak kopen die ongeveer het zelfde doet, maar de Electribe 2 sampler vind ik net wat te beperkte met alleen 2 outputs. Zijn er samplers die nieuw te koop zijn die de zelfde snelle workflow mogelijk maken?
 
Als je geluk hebt kun je de Pioneer SP16 voor 650 euro vinden.
Dat ding heeft 16 kanalen, kan live een soort loops makn, een analoog filter waar je ook door kunt samplen.
En heeft echt de fijnste workflow van alle samplers die ik gebruikt heb.
Gewoon zodra je hem aan zet kun je al werken.
Het is een soort digitakt maar uitgebreider.
Je kun ook simpele parameter locks doen en live quantizen.
En bovenal hij klinkt echt goed.

Ik heb hem al een aantal jaar en mijn zoektocht voor een performance sampler zijn voorbij.
 
Als je geluk hebt kun je de Pioneer SP16 voor 650 euro vinden.
Dat ding heeft 16 kanalen, kan live een soort loops makn, een analoog filter waar je ook door kunt samplen.
En heeft echt de fijnste workflow van alle samplers die ik gebruikt heb.
Gewoon zodra je hem aan zet kun je al werken.
Het is een soort digitakt maar uitgebreider.
Je kun ook simpele parameter locks doen en live quantizen.
En bovenal hij klinkt echt goed.

Ik heb hem al een aantal jaar en mijn zoektocht voor een performance sampler zijn voorbij.
Voor 650 zie ik hem niet meer? Lijkt een beetje EoL te zijn inmiddels.

Wel een vet ding als ik hem zo bekijk in demo's en reviews :okdan:
 
De tijd dat ik zocht was zo een 3 jaar geleden. zag ze toen vaak tussen de 700 en meer staan.
Dus mischien klopt het dat die niet meer goedkoop te vinden is.
of wellicht duikt er nog 1 op.

eol? ja idd geen updates meer. maar goed het ding is goed zoals ie is.
 
De tijd dat ik zocht was zo een 3 jaar geleden. zag ze toen vaak tussen de 700 en meer staan.
Dus mischien klopt het dat die niet meer goedkoop te vinden is.
of wellicht duikt er nog 1 op.

eol? ja idd geen updates meer. maar goed het ding is goed zoals ie is.
EoL qua verkrijgbaarheid, ik heb genoeg zut dat al decennia EoL is waar ik zonder gezeik mee werk!
 
Als ik het zo bekijk dan is hij wel in populariteit gestegen maar zie tocht dat ze nog voor 770 op reverb zijn weggegaan.

Denk dat 700 euro op MP wel moet lukken als je er boven op zit.

1685517546120.png
 
Alleen nieuw, dan kan het op de zaak en kost het me effectief nog niet de helft. Ik kwam hem nog voor 880 tegen
 
nou ja als je hem onder de 800 kan vinden zou ik dat doen.
De SP16 is voor mij alles voor een performance sampler kwa beats, bass, lead etc.
Akkoorden dat kan de sp16 wel (4voice) maar das het toch niet.
Bass en leads gaan dan weer wel.
leukste is gewoon toffe samples slicen, beat en bass bij maken.
Ik heb onlangs een Analog keys gekocht voor het sequencen van akkoorden.
En wil er met de sp16, analog keys, as1, op1, boss looper een live set mee maken.
Zal wel ff duren voor ik de Analog keys door heb.
 
Back
Top