Hoe vaak hebben jullie een verkeerde keuze gemaakt?

Mag ik vragen waarom? Ik vind het wel een intrigerend kastje, maar misschien dat hij wat 'too much' is.

Ik had een hele tijd geleden een Soma Cosmos besteld voor mooie, gruizige washed-out delays enzo... maar wat een teleurstelling was dat! Ik kon er absoluut niet mee overweg en kreeg er totaal niets bruikbaars uit. Meteen weer weggedaan!
Ik ben ook wel benieuwd waarom @flyweight niet enthousiast is over de Microcosm, want hij staat ook al een tijdje op mijn GAS lijst (viste afgelopen week nog net naast die van Timecop).

Overigens vind ik de Soma Cosmos juist helemaal te gek, ik gebruik hem echt superveel.
 
De Microcosm klinkt heel erg slecht.
De Algoritmes zijn eigenlijk geen algoritmes.
Het zijn er wellicht 2 en de rest zijn variaties.
Duur...

Ik denk dat de Microcosm een soort glitch box is voor mensen die nooit echt in glitch zijn gedoken.
Dan is het tof omdat je dan leuke dingen kan horen.
Maar vooral dat zo een dure doos niet true byepass is en een tonesucker is kon ik niet accepteren.

Will wel eens de Chase Bliss of die Panda proberen.

@Septic Ik sluit de DR202 aan mijn 606/808 aan en hij doet leuke grooves.
De interne geluiden lust ik ook niet echt.
 
Ja wat is fout, je leest hier al dat sommige dingen meer met persoonlijke taste te maken hebben.

Waar ik zelf echt niks mee kon waren:

Roland sp-808ex e-mix studio
Roland SH-32
Roland V-Synth

Inmiddels vintage!? Weet niet meer welk jaar ik ze had maar alleen maar frustrerend kan ik me herinneren.
 
Nu kunnen de fud verspreiders ook heel precies meten wat voor effect het op hun doelgroep heeft.
Dus de techniek gaat wel een stuk verder.
Dat is zo. Maar de nazi's bereikten een opgehitst volk klaar voor oorlog en volkerenmoord met lo-fi middelen als toespraken, bioscoopfilms en nieuwsberichten, en de genocide in Rwanda werd notabene afgetrapt vanwege een radiouitzending - en dat is nog niet eens zo heel lang geleden. En de mindset voor good old middeleeuws barbarisme werd gewoon in de kerk gepredikt tijdens de mis. Mensen die gevoelig zijn voor opruiende propaganda en haat bereik je met iedere techniek wel.
 
@Septic Ik sluit de DR202 aan mijn 606/808 aan en hij doet leuke grooves.
De interne geluiden lust ik ook niet echt.
Die bassgitaar geluiden erin waren ook echt de slechtste aller tijden :D
 
TB-303 was ook echt heel slecht in het imiteren van basgitaar, sloeg helemaal nergens op. Geen wonder dat ze snel gedumpt werden.
 
Ik ben ook wel benieuwd waarom @flyweight niet enthousiast is over de Microcosm, want hij staat ook al een tijdje op mijn GAS lijst (viste afgelopen week nog net naast die van Timecop).

Overigens vind ik de Soma Cosmos juist helemaal te gek, ik gebruik hem echt superveel.
Ff vergeten dat ik dat las over die cosmos. 🫣
 
Spijt heb ik eigenlijk nooit. Ik vind het leuk om steeds weer iets nieuws te proberen en heb dan ook in de afgelopen 4 decennia veel apparaten aangeschaft en verkocht (waarbij de verhouding tussen kostbare gear en mijn minimale talent volkomen scheef was en is, maar dat mocht de pret niet drukken). Terugkijkend kan ik niet anders dan vaststellen dat ik de meeste voldoening haalde uit relatief goedkope apparaten zoals de organelle en de norns (vervelen nooit. Doe ik nooit weg, net zoals de virus ti) terwijl bijvoorbeeld de kyra en de iridium mij nooit echt hebben kunnen boeien, maar gelukkig een nieuwe eigenaar hebben gevonden. Veel tijd heb ik in de octatrack gestoken, maar ik kreeg m niet in mijn vingers (als ik er 2 weken niet achter had gezeten was ik alles weer kwijt). Ik ben een intensief gebruiker van de a4 en rytm (fw 1.70 is super), maar de monomachine en machinedrum krijg ik helaas maar niet in mijn vingers: ik ben niet slim genoeg om eruit te halen wat ik op yt voorbij zien komen. Ik heb ze net te koop gezet. Hopelijk komen ze bij iemand terecht die er beter mee overweg kan dan ik....
 
Ik ga weldra een boel spul verkopen in hele goeie staat, en ik ga het niet eerst nog uitproberen of ik t wil houden. We zullen zien of dat een verkeerde keuze wordt :D
 
We zitten in de gouden eeuw van gear.. ik denk dat ik nog wel eens zo’n timbre wolf van akai ga testen hoe slecht kan het nou zijn
 
Gebruikte module Intellijel qauntizer Uscale. Na een maand deze werkte niet goed meer. Is al naar zijn maker in Canada geweest maar helaas. :-(. Ben nog na een jaar aan het corresponderen met ze.
 
Haha ik ga eindelijk opbiechten.

Ik doe mijn Behringer ARP weg. Begrijp niks van die routing ondanks dat ik veel modular heb gebruikt. Die triggers zijn gewoon raar man. Daarnaast klinkt hij te zuiver. Mooi voor een pad ofzoiets maar niet voor een vieze lead.

Had ook een SE-02, die gaat ook in de verkoop. Hele scherpe filter, wat wel vet is maar niet echt wat ik nu nog wil. Blijkt dat ik 12dB filters veel muzikaler vind :)

Heb ook eens een mother-32 gehad. Wat een onding. Ik haatte het meteen. Nog een jaar of 2 in m'n rack gehad maar ik gebruikte alleen de noise oscillator..... Uiteindelijk maar weggedaan.
 
Back
Top