Ceci N'est Pas Une 303

stoter

bleep bloop
Lid sinds
25 oktober 2021
Berichten
1.715
Locatie
Utrecht
Hello hello..!

Ik had deze al op m'n soundcloud staan, n.a.v. @klinkske's 303 Day (tof draadje, zeker checken!).





En nu ook te beluisteren op de bekende streamerts :)


Cover-art credit naar m'n vriendin, die dat schattige 303-tje heeft getekend. :luv:


Feedback is welkom, zoals altijd.

Fijn zonnig lang weekend toegewenst, geniet ervan..!

-xx-
 
Laatst gewijzigd:
Ja gave Track! Ik hou van 303 sounds, je hebt ze dan ook lekker gebruikt, niet te overdreven, als het te Acid wordt haak ik meestal af, dat hoor ik niet in jouw track, bovendien heeft een goeie opbouw. Ook credits op de artwork, in het klein op dit forum dacht ik even dat je een 2d 303 synth sketch in midjourney had aangevraagd, op je SC zie ik pas dat het een getekend velletje is!
 
Lekkere track man! Fijne 909-303 style sounds en grooves. Superfijne artwork ook :D Complimenten aan je vriendin!!
 
IMG_20230526_201420.jpg



da's toch té schattig.. :)

idd ouderwetsch fineliner werk @Jason31 - best een tof compliment, zo'n slecht resultaat geeft midjourney niet

@the red eye dank! :) werd gewaardeerd!


de uitdaging die ik trouwens aanging was om een 303-vibe neer te zetten met een Make Noise 0-Coast.

Wavefolding voor de snerp, overdrive en filter voor de afwerking


thanks voor het luisteren mannen!
 
Wel n deuntje :) Ik zou die "vocals" wat wet geven. Verder geen opmerkingen!
 
@tragmadat @Tierelantijn @e-Gloomy-nations @djazid @klinkske @andreos @Fifth Bot @Modus Operandi @Stupide

Thanks voor jullie fijne reacties!! Tof dat jullie hebben geluisterd (meermalen zelfs @Tierelantijn whoa)


Origine titel ook, maar je hebt gelijk :)

Ghehe, vond 't zelf een beetje cheap bedacht, maar soit - ook wel weer leuk.. alle credit uiteraard naar René Margritte.


(eigen?) vocals

Yep.


Ik zou die "vocals" wat wet geven.

Ja klopt, eens. En zat zelf nog te denken aan naar beneden pitchen. Kreeg het destijds niet lekker, maar wilde per sé 3 maart niet laten passeren, dus toen maar laten zitten. En daarna geen fut meer gehad om het op te pakken.


Doet me ook wel wat aan Chemical Brothers denken btw.

Och verrek. Nu je 't zegt..


Welke intru's zijn hier gebruikt?

- Make Noise 0-Coast (2x opgenomen in jam-vorm)
- brainworx bx_black2 (RAT vst-kloon)
- Arturia Filter MS-20
- TAL Bassline (SH-101 vst-kloon), da's de arp-melodie die er halverwege bij komt
- Cherry Audio Galactic Reverb
- Baby Audio SuperVHS
- Elektron Machinedrum voor de sub-kick, overige drumsounds uit een pakje
 
Yup, met een lfo op audio-rate die de overtones aanstuurde, voor extra grit - en de mate daarvan, daar jamde ik mee, prima vervanging voor cutoff en resonance (wat de 0-Coast niet heeft). Dat door de bx_black2 en filter ms-20 - met die twee erbij ging het nog wat meer squelchen.
 
Ja 't is een hele toffe synth!

In principe zou dit de release zijn. Misschien Submithub es proberen voor wat extra oren, daar had jij ervaring mee toch? Is dat wat? Maar verder geen grootse plannen. 't Is dat je ernaar vraagt, ik had nog niet overwogen om 't te versturen naar labels.
 
Laatst gewijzigd:
Ja klopt ik had voordat ik mijn eerste release had bij submithub geshopt
Alleen kreeg ik daar alleen maar wurgcontracten aangeboden
Sindsdien kijk ik op Traxsource en Beatport naar labels in het genre wat ik heb gemaakt en stuur een demo link naar labels in de top 100
Iedere keer raak tot nu toe 😺
 
Back
Top