Nederlandstalige Cubase cursus?

Hennix

Music heals the soul
Lid sinds
26 september 2017
Berichten
8
Locatie
Oss
Hallo allemaal,

Weet iemand uit dit forum of er ergens een Nederlandstalige Cubase cursus bestaat?

Alvast bedankt, groeten Hennix
 
Gewoon de handleiding lezen is leuk, maar face to face in een cursus kan je zo veel meer leren. Zeker als je de theorie nog niet van alles begrijpt kan een handleiding alleen maar verwarrend werken, zelfs als je vooraan begint. Ik kan het in ieder geval wel aanraden, of je nu beginner of gevorderd bent. Daarnaast is het voor sommige gewoon makkelijker om iets in de praktijk te leren dan vanuit een manual.


In Eindhoven kan je bij Marc van den Hurk (@bambamstudio ) terecht: STEINBERG CUBASE PRO 11 CURSUS
 
manual lezen is inderdaad een aanrader, maar zoals Kobuz al zei kan een cursus je echt wel sneller op weg helpen.

Ik ken Cubase niet, maar heb Ableton (dus heb geen cursus advies voor je).
De handleiding lezen als complete newbie was echt geen kleinigheidje.
En ik zie mezelf echt wel als iemand die de manuals van apparatuur en software graag van A tot Z leest .

Ik heb na een tijdje zelf klooien en lezen op een gegeven moment ook een paar lessen genomen. Dat helpt gewoon om alle flarden zelf opgedane kennis aan elkaar te kunnen knopen en wat specifieke vragen te kunnen stellen.
en dat was dus ook zeker geen overbodige luxe.

Dit alles niet als alternatief voor het lezen van een handleiding; maar als supplement.
De (enorme) handleiding van Ableton was daarna ook veel makkelijker en veel leuker om te lezen!
en idd, hier op het forum is men over het algemeen ook heel behulpzaam :)
 
Er zijn door het hele land wel leraren te vinden die je een cursus aanbieden maar of je daar wat mee opschiet ? Vaak leer je het zelf door van alles uit te proberen en van je fouten leer je het meest. :-) gewoon proberen en fouten maken dan kom je het verst.

Er was ook iemand op Youtube die tegen betaling een Cursus Cubase en FL Studio gaf, ik ben alleen even de naam kwijt. Maar ik denk dat je het beste met de handleiding en door zelf uit te proberen het verst komt hoor. Succes!!! En er werkte iemand (Ik kan even niet op z'n naam komen) destijds bij Da Capo en die werkte vroeger voor Cubase misschien dat hij er nog werkt en dan kan je de vragen aan hem vragen?
Heel veel succes !!!
 
Hallo allemaal,

Weet iemand uit dit forum of er ergens een Nederlandstalige Cubase cursus bestaat?

Alvast bedankt, groeten Hennix
Ik geef zelf Cubase cursussen op maat (al ruim meer dan 20 jaar). Dus afhankelijk van o.a. je niveau en wat je ermee wilt bereiken. Met die basis kom je dan daarna wel een stuk verder.
Youtube filmpjes zijn ook aardig, maar ook daarin wordt de basis meestal overgeslagen.
 
manual lezen is inderdaad een aanrader, maar zoals Kobuz al zei kan een cursus je echt wel sneller op weg helpen.

Ik ken Cubase niet, maar heb Ableton (dus heb geen cursus advies voor je).
De handleiding lezen als complete newbie was echt geen kleinigheidje.
En ik zie mezelf echt wel als iemand die de manuals van apparatuur en software graag van A tot Z leest .

Ik heb na een tijdje zelf klooien en lezen op een gegeven moment ook een paar lessen genomen. Dat helpt gewoon om alle flarden zelf opgedane kennis aan elkaar te kunnen knopen en wat specifieke vragen te kunnen stellen.
en dat was dus ook zeker geen overbodige luxe.

Dit alles niet als alternatief voor het lezen van een handleiding; maar als supplement.
De (enorme) handleiding van Ableton was daarna ook veel makkelijker en veel leuker om te lezen!
en idd, hier op het forum is men over het algemeen ook heel behulpzaam :)
Manual lezen kan ik niet echt aanraden. Iedereen gebruikt weer een ander deel van Cubase, en voor je gevonden hebt wat voor jou relevant is ben je vaak al verzopen in de tekst en theoretische uitdrukkingen die je misschien (nog) niets zeggen. Dan zijn filmpjes op Youtube eerder aan te raden. De manual van Cubase kun je beter zien als (heel goed, grondig en duidelijk) naslagwerk voor als je verdieping zoekt op een onderwerp.
 
Ik heb het ontbreken van een Nederlandstalige Cubase handleiding vaak lastig gevonden. Ik ben als ouwe L*L best goed thuis in de Engelse taal, maar het leest niet als je moedertaal.
En toch, met de jaren ben ik inmiddels aardig thuis in Cubase en vrijwel alles is op Internet te vinden.
Ik zou zeggen: begin er gewoon aan en Check YouTube bijvoorbeeld als hulp. Als je helemaal niet thuis bent in de Engelse of Duitse taal wordt het een stuk moeilijker
 
Back
Top