Arp Odyssey MKI MKII MKIII etc

Vic

Soldeerprofeet
Lid sinds
30 januari 2008
Berichten
3.700
Locatie
Belgische Kust
Wat zijn de gedachten hier over de verschillende versies?

Mijn interesse gaat vooral uit naar de 3 versies uit de jaren 70 maar ook meningen over de moderne ben ik benieuwd naar.

Is de Barp echt de beste 8o)
 
Ik heb enkel ervaring met de Karp en gebruik enkel de onderste filter (je hebt een schakelaar) gewoon smaak denk ik. Zoveel scheelt t niet - heb wel de zwarte, voor de looks
Ik zat wat DAF achtige sounds te maken met de MS20, tot ik de KARP aanvuurde, toen kreeg ik pas BALLS - hehe ogen gingen open.
 
Karp desktop hier, één van mn favo synths, kan niet vergelijken met andere.. gebruik alle 3 de filters, is afhankelijk van soort geluid. scheelt wel veel met sommige settings.
 
Er zijn een 3 tal filters gebruikt in de oude, met nog wat variaties.

Arp 2pole, moog copy en Arp 4pole.

De oudste Arp 2pole 12db filter schijnt de populairste te zijn.
 
Quote van gearspace:

there's really only 3 different filters in the odysseys, and a few variations of them:

4023 (12db, 2-pole), 4035 (24db, 4-pole, moog copy), 4075 (24db, 4-pole, broken arp design w/incorrect resistor values) and 4075 (24db, 4-pole, fixed arp design)

there's also the 40235 mod which can be added in parallel to 4075, or replace 4035....if added w/leaving original 4075 you can switch between 4023, 4035, and 4075, or by itself it does 4023 and 4035.
 
de "oudste" klinkt vooral vuiler en iets luider
als dat je ding is klinkt die inderdaad het best
maar vind de andere filters zeker ook de moeite
 
De best klinkende die ik heb gehad was de zwart gouden MKII met Moog filter.

De witte MKI klinkt ook fantastisch en ziet er imo echt geweldig uit.

De Korg Odyssey FS is ook erg mooi maar hadden ze moeten updaten met een luxe klavier met aftertouch
 
Ik had de Karp desktop met de mk1 kleuren en ook voorkeur voor mk1 filter. Klonk wel goed, maar ik vond het geen fijne synth om mee te werken dus weer verkocht om plaats te maken voor iets anders.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Barp Odyssey hier en dat is een geweldig apparaat. Ook op deze is de 12dB filter de lekkerste. De Behringer variant heeft ook 3 standen voor MkI, MkII en MkIII filter. Er zit een extra effect module op waar veel mensen over klagen. Het is een digitale effect unit en het is van belang dat je het inkomende signaal niet overstuurt anders krijg je hoorbare artefacten in het geluid van de effecten. De effecten zijn ook helemaal uit te schakelen.

Het is 1 van mijn favoriete synths omdat ik er altijd weer iets bijzonders uit krijg met de ingebouwde step sequencer en modulatie mogelijkheden van de Odyssey. Geweldig ding.
Ik heb 'm nieuw bij Bax gekocht voor € 394,25. Ik twijfelde want ik heb ook alle varianten van de Barp 2600.... toch gekocht en er geen moment spijt van gehad.

Enig punt van kritiek: helaas geen CV modulatie opties. Het zou geweldig zijn om de Odyssey te combineren met de 2600 klonen maar helaas.
 
Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Ik wist helemaal niet dat korg alweer een Karp FS had. Maar of je er nu veel kopers voor vindt, 1899 en zelf bouw…
Er is n filmpje te vinden op yt waar een landgenoot zijn studio toont en vertelt dat de grote karp ody er uit gaat omdat ie totaal niet klinkt zoals hij zich de oude herinnert. Plastiek zegt ie.
 


3min 24, rest vh filmpje is ook niet mis :D
 
Back
Top