Ableton Push 3

Ik weet nog niet wat ik met mijn Push 2 ga doen, denk maar op Marktplaats. 2 tegelijk lijkt me niet superzinvol.
(De open deur) Ik neem aan dat de 2 & 3 naast elkaar kunnen werken, voor meer tegelijk direct toegankelijke clips in Session View, maar da's wellicht meer real estate in Ableton dan nodig is (danwel er aan real estate op je tafel beschikbaar is).


Bedankt allen voor de toelichtingen m.b.t. Push 1, duidelijk zo, 't kan weer terug naar Push 3. :halleluja
 
Bij push 1 moet jeecht hard drukken. bijna zo hard als een .13 gitaar
 
@clintrubber de Push 3 heeft juist een meer direct toegankelijke clips, of session view, terwijl je speelt. session view is apart via scherm, alle clips, kun je zelfs..
goed note view via pads.... session view via scherm en jog wheel.

nou ja, goed.

ik ga de Push 3 zeker kopen

Word lid van Synthforum om deze tekst te zien!

er zitten wat workflow verbetering in, ik werk toch meestal in session view, in ableton, uiteindelik wordt het zeker een arangement... maar session view; zo bouw ik het op.

en MPE; de Push 2 staat al tussen de Seabord/Lightpad M blocks, zo heb ik 2 of zelfs 3 manieren om met MPE te spelen.
 
Ik upgrade telkens suite maar stel me elke keer weer de vraag waarom. Maar dat de standalone softw moet ontgrendelt worden met een suite daw, o boy. Dat voel ik wel even in mijn maag. Doet me denken aan Pioneer dj en TE
 
Ik upgrade telkens suite maar stel me elke keer weer de vraag waarom. Maar dat de standalone softw moet ontgrendelt worden met een suite daw, o boy. Dat voel ik wel even in mijn maag. Doet me denken aan Pioneer dj en TE
Dat is niet zo, je krijgt op de standalone dezelfde content als die van je Live licentie. Dus da's Intro (die er altijd bij zit), Standard of Suite. Dat lijkt me ook vrij logisch, anders zouden Standard/Suite eigenaren weer gaan mauwen dat ze moeten betalen voor content die ze al eerder hebben gekocht terwijl iemand die nog geen licentie heeft het 'gratis' krijgt.
 
Ok, maar als je dus niks hebt moet je alles betalen. Als je Maschine koopt heb je een audiointerface, controller en de software, voor 600 euro of zoiets. Ik keek al op tegen de prijs van Push 2 en dan heb je niet ééns software.
Ach, ze zullen er wel hun reden voor hebben :) Andere doelgroep
 
Dat is niet zo, je krijgt op de standalone dezelfde content als die van je Live licentie. Dus da's Intro (die er altijd bij zit), Standard of Suite. Dat lijkt me ook vrij logisch, anders zouden Standard/Suite eigenaren weer gaan mauwen dat ze moeten betalen voor content die ze al eerder hebben gekocht terwijl iemand die nog geen licentie heeft het 'gratis' krijgt.
Tja, zit wat in. Het is echter niet altijd (in de diverse video's) duidelijk vind. Soms zeggen ze gewoon dat als je de standalone versie koopt, dat je alles van Suite krijgt en dat is dus niet zo als je nog geen Live hebt. Dan krijg je Intro en dan kom je er bekaaid af voor zo'n smak geld.
 
Ach, ze zullen er wel hun reden voor hebben :) Andere doelgroep
Denk wel dat er een groep weg loopt van de DAW.
En zo bieden ze een DAW aan voor de DAWless users zodat ze toch verslaafd aan een DAW blijven.
Dan is er natuurlijk ook nog eens wat te verdienen met de hardware,
Begrijp dat je oo knog voor een grotere disk kan betalen enzo.

Nou ja Push standalone lijkt me wel tof.
Daar kun je dan wel weer live veel mee doen.
Ben alleen niet zo een fan van de Ableton Synth Devices en ook niet van de soundlibrary.
Vst's lijken mij hetzelfde lot te gaan hebben als bij machine.
Beide hardware platformen zijn op een linux en linux kernel gebaseerd en een windows vst in een wrapper draaien kost wel weer clockticken.
 
Soms zeggen ze gewoon dat als je de standalone versie koopt, dat je alles van Suite krijgt en dat is dus niet zo als je nog geen Live hebt.
Als dat letterlijk zo gezegd wordt is dat misleiding. Ben het zelf nog niet tegengekomen maar dat is dan wel iets om op te merken in de comments bij zo'n video.

De mijne is binnen, eerste indruk is erg goed. De pads voelen gelukkig erg goed, nu nog een beetje de weg vinden in die MPE zooi.
 
de Push 3 heeft juist een meer direct toegankelijke clips, of session view, terwijl je speelt. session view is apart via scherm, alle clips, kun je zelfs..
goed note view via pads.... session view via scherm en jog wheel.
Zouden deze dingen ook op een push 2 technisch kunnen door middel een software update ?
 
Oei, 3 maand geleden mijn Push 2 gelukkig nog goed weten te verkopen.

Ik vind Push 3 niet echt iets toevoegen. Wellicht over een half jaartje eens proberen als de eerste kopers van hun impuls aankopen af willen.
 
Ik vind de MPE support in een hoop van de grote namen (Serum, Hive, Omnisphere) wel tegenvallen, non/barely existent en/of slecht gedocumenteerd. Buiten de Live devices heb ik tot nu toe alleen toffe resultaten uit Vital. Ik denk dat ik Pigments maar eens moet proberen? Maar niet voor €200, wacht wel op een sale.
 
En Arturia's CS80?

Ik heb ook wel lol gehad met de XV5080 en polyAT.
Nu denk ik dat als je 1 dezelfde sound op meerdere midi kanalen zet dat je ook mpe kan doen.
Maar ja dan moet je wel eerst alles opzetten.
 
Een Push 1 gehad en uiteindelijk de push 2 gekocht omdat de 3 er maar niet van kwam....
Maar als ik het zo allemaal lees wordt ik niet echt enthousiast van de nieuwe features die het brengt in verhouding met de bak geld die je moet neerleggen.
Voorlopig blijft de Push 2 dan maar staan..
 
Een Push 1 gehad en uiteindelijk de push 2 gekocht omdat de 3 er maar niet van kwam....
Maar als ik het zo allemaal lees wordt ik niet echt enthousiast van de nieuwe features die het brengt in verhouding met de bak geld die je moet neerleggen.
Voorlopig blijft de Push 2 dan maar staan..
same here, ik ben super fan van de Push 2, dat is echt mijn main input/control device en heeft een vaste plek recht voor mijn neus. Ik zie wel wat handige verbeteringen (wat extra knoppies en de encoder) maar voor mij geen nieuw killer features (mpe is not my cup of tea) die die smak geld rechtvaardigen.

Ik denk dat ik maar wacht op een Machine++ als standalone device (en btw arrangement op een standalone device, wat voor implementatie ook lijkt mij verschrikkelijk tov een PC ervaring, dus ik hoef alleen maar een standalone om patterns te maken)
 
Ja mee eens kwa arrangement.
De magic van hardware zit hem voor mij er juist in dat ik niet zie wat er gebeur maar het alleen maar hoor.
Dus geen grote display maar juist weinig info en de focus op de oren.
Terwijl de PC/Mac juist de meest visuele ervaring is die er is.
Dus Machine+, Push10, Akai .... allemaal niets voor mij .... ben uber blij met de Pioneer Sp16 en heb er een Analog keys bij gekocht voor de harmonie.
De rest op de pc.

Hardware die juist de PC/Mac proberen na te doen hebben voor dan ook weinig toegevoegde waarde.

Ik ben wel enthousist over push 3 maar mijn enthousiasme match niet de prijs.
Maar natuurlijk is het ding volop in ontwikkeling.
Dus we zullen zien.
 
Back
Top