Ableton Push 3

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.453
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
te lui om een NIEUWS bericht te maken.

ik had het voorgevoel dat ie vandaag zou komen, alle seinen stonden op groen (en ik kan het nu zeggen; ik had wat voorkennis...); komt in 2 maten, al zijn ze hetzelfde.

ik weet niet of PUSH 2, zoals de eerste niet meer ondersteund zal worden (met updates), misschien gaan ze Native Instruments manier doen.

grootste weggever, eerste de grote aankondiging van 11.3, met een speciaal instelling voor slide.....

andere grote weggever, nooit meer leverbaar, bij meerdere reselllers.

niet meer van belang hier istie!


komt in 2 smaken:

- standalone
- en niet-standalone, ahum, maar dat is gewoon dezelfde, met uitbreidingsmogelikheden tot een standalone

en een MPE surface!!! dus een volledige MPE controller.

prijs is nog hoog, ik denk dat ik m niet kan laten lopen, dus kijk even wat de prijs gaat doen.
 
Controller (niet-standalone): 949 €

Standalone: 1899 €
Intel i3, 8 GB ram
256 GB SSD
ingebouwde batterij: 2,5u playtime
 
Controller (niet-standalone): 949 €

Standalone: 1899 €
Intel i3, 8 GB ram
256 GB SSD
ingebouwde batterij: 2,5u playtime

bij resellers, en wellicht na een maand of paar maanden wat goedkoper, wellicht, hoop ik...

je krijgt een soor Linnstrument erbij.... ik val vooral voor de MPE, is het scherm b.v. anders, niet dat ik weet.

 
wat een prijs zeg en dan moet je wel appart de midi jacks enzo kopen....
Verder wel tof natuurlijk.
Hopelijk dat het geen machine+ word met slecht geluid en veel glitches en slechte perfomance.

Denk iig snel goedkoop een Push 2 op de kop tikken :)
 
wat een prijs zeg en dan moet je wel appart de midi jacks enzo kopen....
Verder wel tof natuurlijk.
Hopelijk dat het geen machine+ word met slecht geluid en veel glitches en slechte perfomance.

Denk iig snel goedkoop een Push 2 op de kop tikken :)

die zullen idd nu veel verkocht worden, ik zal de mijne ook verkopen. ben benieuwd wat de 2e hands prijs dan moet zijn...

het voordeel van Push 3 standalone, uitbreidbaar, en heeft al veel sneller hardware aan boord. maar alles nog ge-integreerd als je goed leest. arrangement view is er nog niet... vst's laden kan niet...
wellicht het eerst komt; arrangement view, vst's laden... is onzeker dunkt me...

goed, ik had al een prototype mogen bekijken, een lange tijd geleden. het meeste hebben ze inderdaad ge-implementeerd, behalve ADAT, dat zou er ook nog bij zitten...

goed. voor een standalone, is ie duur, maar je kunt m bij de tijd houden, dat is een goeie van hun.

het scherm is identiek aan de Push 2, dat is niet slim. maar wie weet halen ze meer uit het scherm...
 
Wat een totale miskleun dit device. Zelden zoveel slechte designkeuzes in één device gezien. Sterke prototype vibes. 1/8 midi jacks, geen touch screen, geen third party vst, amper audio I/O (en nee niemand wil ADAT op een standalone device). Het scherm niet vergroten in een standalone Push, wie bedenkt het? Users zelf de upgrade naar standalone laten installeren? Good luck met je garantie. Push it back to the designer room zou ik zeggen want dit wordt niks. Oh en MPE pads? Geen zinnig mens speelt werkelijk muziek in op die pads.
 
een zinnig mens speelt werkelijk muziek in op die pads.

dan ben ik geen zinnig mens, maar dat is feitelijk waar. dus...

maar je hebt gelijk, het scherm is even groot gebleven, b.v. tegenover de Maschine MK3, met 2 schermen, heb je veel meer overzicht en mogelikheden..

third party vst's, dat is een probleem van het OS, linux based dunkt me.

er zijn zeker dingen op aan te merken.
 
Ik heb hem besteld, maar wel de controller versie. Standalone zal ik niet snel gebruiken aangezien er geen VST support is en de batterijduur van 2.5 uur is ook nogal mager (begrijp uit de Loopop review zelfs dat het korter is bij intensief gebruik). Wel goed dat je later nog de optie hebt om hem uit te breiden als je dat mocht willen. Audiointerface had er van mij ook niet in gehoeven, zou weer gescheeld hebben in de kosten. Jammer dat er geen inruilprogramma is zoals bij de Push 2. Maar zo is er altijd wel wat. Lijkt me een prima MPE controller voor Live en een mooie update tov de 2. Ben benieuwd, laat maar komen!
 
Ik snap het nog niet, maar moet me nog beter inlezen.

Dacht altijd dat Push een controller was. Dus "Push de controller-versie" klinkt voor mij dubbel, en "Push standalone" heel vreemd. Zal 't es checken.

Nu ben ik ook wat bevooroordeeld, Push en ik zijn nooit vrienden geworden, vroeg of laat heb ik alsnog die muis in handen.. kleine kans dat deze ineens klikt bij me.

Wel gaaf voor de MPE-gebruikers. Zijn de knoppen daardoor ook ineens anders t.o.v. de Push 2? Ik zie uiterlijk niet zo snel verschil..
 
ahhhh ik had zo gehoopt dat ze van hun all in one unit af zouden stappen en met een meer modulaire oplossing zouden komen (performance en mixen los van elkaar bv). Moet er nog even goed induiken, maar behalve MPE (dat ik niet gebruik) heb ik nog geen reden om te upgraden gezien.
 
Dacht altijd dat Push een controller was. Dus "Push de controller-versie" klinkt voor mij dubbel, en "Push standalone" heel vreemd. Zal 't es checken.
Er is nu dus een versie met SSD, RAM en een processor erin waarop je Live op het ding zelf kunt draaien... Beetje zoals Maschine+
 
Een korte tijd geleden hier tweedehands een push 2 gekocht omdat ik dacht dat dat wel een leuke toevoeging was bij Ableton wat ik wel al een tijdje gebruik. Conclusie... Push zit weer in de doos. Ik werk veel met de arrangement view en die combi is er niet, je kan niet met je Push in arrangement view werken. Dus ik pas... Wel heel tof dat ze hem standalone hebben gemaakt. Denk ook best wel dat het een bestseller zal worden aangezien een hoop mensen ernaar verlangt hebben.
 
third party vst's, dat is een probleem van het OS, linux based dunkt me.

Dat lijkt dan ook niet zomaar alsnog mogelijk te worden als ik 't goed begrijp.

Geen idee hoe het merendeel vd mensen Ableton Live gebruikt,
maar juist voor zo'n one-box-for-everything is no third party VST's wel een heel erg wonderlijke omissie
(one-box-for-everything-but-with-one-big-hole-forever :? )
 
Mijn eerste indruk is toch positief. Dit is een behoorlijk stevige update. MPE is natuurlijk een heel fijne toevoeging en de implementatie ervan lijkt wel goed doordacht. En ook de I/O sectie is door de toevoeging van ADAT behoorlijk compleet. Aan standalone ben ik nog niet toe, maar het feit dat je de mogelijkheid hebt om later cpu en ram toe te voegen, is knap. In mijn geval kan deze versie helpen om een aantal perifere dingen van de hand te doen en een aantal zaken (zoals de osmose) van mijn wenslijstje te schrappen. Dus mijn business case kan snel gemaakt zijn ;-).
 
Een korte tijd geleden hier tweedehands een push 2 gekocht omdat ik dacht dat dat wel een leuke toevoeging was bij Ableton wat ik wel al een tijdje gebruik. Conclusie... Push zit weer in de doos. Ik werk veel met de arrangement view en die combi is er niet, je kan niet met je Push in arrangement view werken. Dus ik pas... Wel heel tof dat ze hem standalone hebben gemaakt. Denk ook best wel dat het een bestseller zal worden aangezien een hoop mensen ernaar verlangt hebben.
Bitwig met Push 2 en mossgraber scripts is de oplossing. Ik zou in ieder geval niet meer terug willen.
 
Ik was te lui om verder te kijken dan het nieuws.
Ik heb dus wel een nieuws item aangemaakt, maar nog niet goedgekeurd blijkbaar.
Wellicht samenvoegen, want dit is niet handig zo.
lijkt me goed plan, werkt onze tegengestelde luiheid toch....
 
Back
Top