Ableton Push 3

Bitwig met Push 2 en mossgraber scripts is de oplossing. Ik zou in ieder geval niet meer terug willen.
Ik vond de Push implementatie van Bitwig echt een horrorshow. Alsof je een brakke Android app erop hebt staan, gruwelijk.
 
prijs is nog hoog, ik denk dat ik m niet kan laten lopen, dus kijk even wat de prijs gaat doen.
950 euro en 1900 als stand alone?
Ze zijn echt compleet los van de realiteit daar bij Ableton.
En het ergste is dat als je die waanzinnig dure stand alone versie koopt dan heb je nog steeds geen arrangerview, echt te belachelijk voor woorden, dan hadden ze de Push stand alone moeten verkopen met een soort klapscherm erop zodat je wel arrangerview zou hebben en dat je die screen kan loskoppelen als je thuis werkt bijv.
Koop dan gewoon een goede laptop voor de helft van het geld en een handige controller erbij en je bent beter af, kan je ook je plugins gebruiken.
Enigste is dat het handig is voor mensen die on stage gaan maar die kunnen met push 2 ook al goed aan de gang en on stage ga je niet track maken maar alleen performen.
Ik heb Push 2 na een tijdje verkocht omdat ik toch vaker in arrangement view werk en dan heeft de opvolger geen enkele toegevoegde waarde voor mij.
 
Laatst gewijzigd:
Ik vond de Push implementatie van Bitwig echt een horrorshow. Alsof je een brakke Android app erop hebt staan, gruwelijk.
Wanneer heb je dit getest? Ik vond het een paar jaar geleden helemaal niets en ben toen op Ableton gebleven, maar nu is het helemaal top (vind ik).
Dan wel met de laatste mossgraber scripts: The Site Of Jürgen Moßgraber - Software - Bitwig Studio Extensions
Die zijn overigens helemaal gratis. Hij heeft echt onvoorstelbaar veel werk geleverd voor vele hardware en dat allemaal gratis!
 
Zomer 2020 geloof ik. Maar ik heb inmiddels geen Bitwig meer en ook geen zin/noodzaak terug te gaan nu Ableton MPE support heeft.
Als je tevreden bent moet je niet switchen. Ik heb bij Ableton altijd een dubbel gevoel gehad en ik werk er al mee vanaf de eerste versie tot versie 11.
Bitwig lost voor mij veel ergernissen op, maar ieder zijn ding.
 
Ik snap dat de standalone pittig geprijsd is, maar ik denk dat het voor iemand die regelmatig optreedt echt een uitkomst kan zijn. Geen laptop mee met alle risico’s van biertjes over je laptop, of potentieel jatwerk met al je muziek weg. Stukje peace of mind het bedrag wel waard. Als je de studio niet uitkomt moet is die andere variant dan de optie (al zie ik afgezien van mpe niet echt de meerwaarde).

Het gebruiken van vsts lijkt me niet helemaal logisch, je loopt dan nog sneller tegen de beperking van de cpu, zeker als plugins nog geavanceerder worden. Het idee lijkt me is dat je op je computer dan het werk doet en het project in audio verder op de push3 verder gaat bewerken of mee optreden.

Adat vind ik zelf een mooi compromis als je meer output nodig hebt, op de device zelf zie ik daar de ruimte niet voor. Maar liever had ik zoals de mpc live gezien dat de usb class compliant is, en dat je daar makkelijk een audio/midi interface aan kunt hangen (of misschien kan dat wel en heb ik dat even gemist).
 
Adat vind ik zelf een mooi compromis als je meer output nodig hebt, op de device zelf zie ik daar de ruimte niet voor. Maar liever had ik zoals de mpc live gezien dat de usb class compliant is, en dat je daar makkelijk een audio/midi interface aan kunt hangen (of misschien kan dat wel en heb ik dat even gemist).

ik had ergens gemeld dat ie geen Adat had, maar heeft ie wel.

de usb is class compliant, dat staat nog op het program, om daar b.v. een audio interface etc. aan te hangen.

evenals vst's, ze zoeken toch naar mogelikheden.. dus de standalone zal uitgebreid worden...

maar zoals altijd, koop m zoals ie nu is, niet wat de toekomst zou kunnen brengen...
 
De controller versie is wel interessant, kan je later alsnog upgraden naar standalone met een cpu en ssd.

Ik ben benieuwd of je zelf eigen hardware kan plaatsen. Ssd clonen, cpu erin en klaar. Dat moet lukken voor onder de 300 euro, tenminste als de controller versie natuurlijk wél het moederbordje heeft om het geheugen en cpu op te plaatsen.
Maar of ze dat toelaten, en of dat eenvoudig te blokkeren is? geen idee. Tijd zal het leren.

De 999 euro voor de standalone upgrade kit is wel de hoofdprijs gezien de hardware die je krijgt, of zou ableton zo slim zijn om het bordje voor de cpu en ssd mee te leveren in de upgrade kit?
 
Wat ben ik blij dat ik voor de 'probeer' geen 2ehands push 2 kocht kort geleden, had al zo'n voorgevoel de opvolger er aan zat te komen...
En nu weet ik ook al wel dat er zeker ook geen 3 komt. Die prijzen. Woehoe. :doei:
Weldra weer ff de cirklon oplijnen denk ik :)
Ondanks dacht ik er wel aan om een push cursusje te volgen, enkel maar om t ding te begrijpen hoe t werkt. Zuiver uit interesse. Ik gebruik maschine enkel als sequencer om midi in te meppen. En in en uit te zoomen, en start stop te duwen. En die metronoom is alweer jaren niet hoorbaar en ben te lui uit te vlooien hoe ie aan moet dus nee, push heeft hier geen zin, denk ik.
Wel heel benieuwd of push 3 standalone een succes wordt. Ik hoop van wel: dan hoeven we on stage niet meer op die ellendige laptops te zien. Geweldig.
 
Wat houdt iemand eigenlijk tegen om daar zelf een nuc met cpu, ssd, RAM in te steken en daar een image op te zetten die hij van iemand met standalone push gekregen heefft? Ableton geeft me niet echt de indruk dat ze slim genoeg zijn om dat te voorkomen. Ik kijk alvast uit naar de hacking mogelijkheden.
 
Ik denk dat je in de standalone versie ook rekening moet houden met de kosten van de software(ontwikkeling). Grote kans dat je er met chip + RAM + SSD insteken niet bent omdat er een aparte embedded versie van Live op het systeem draait, die waarschijnlijk niet in de "domme" controller versie zit die wordt gevoed vanuit Ableton Live op je DAW.
 
Ik snap dat de standalone pittig geprijsd is, maar ik denk dat het voor iemand die regelmatig optreedt echt een uitkomst kan zijn. Geen laptop mee met alle risico’s van biertjes over je laptop, of potentieel jatwerk met al je muziek weg. Stukje peace of mind het bedrag wel waard. Als je de studio niet uitkomt moet is die andere variant dan de optie (al zie ik afgezien van mpe niet echt de meerwaarde).
Biertjes en potentieel jatwerk zijn net zo'n groot probleem bij de standalone versie lijkt mij.
 
Ik heb trouwens bij de standalone versie hetzelfde gevoel als de Maschine plus en de Akai Force (als Ableton vervanger). Als je deze benaderd als een vervanger voor een PC/laptop met de software variant, dan loop je al snel tegen allerlei beperkingen op. Als je niet wil of je niet kan aanpassen aan deze beperktere werkwijze, dan val je van de ene teleurstelling in de andere. Niet doen zou ik zeggen. Het lijkt zo interessant, een standalone versie, maar zolang ze deze voorzien van middelmatige spec's en afgestompte software wordt het echt behelpen. Ik trap er niet meer in.
 
Ik denk dat je in de standalone versie ook rekening moet houden met de kosten van de software(ontwikkeling). Grote kans dat je er met chip + RAM + SSD insteken niet bent omdat er een aparte embedded versie van Live op het systeem draait, die waarschijnlijk niet in de "domme" controller versie zit die wordt gevoed vanuit Ableton Live op je DAW.
Das natuurlijke pure speculatie. Er zijn zoveel manieren hoe ze dit kunnen implementeren.
Wellicht is de upgrade alleen maar een SSD en ram en de rest software matige unlock. Ala Tesla.

Ik heb bij Ableton altijd een dubbel gevoel gehad en ik werk er al mee vanaf de eerste versie tot versie 11.
Ja heb ook altijd een dubbel gevoel gehad met Ableton.
Nu met 11 is het eindelijk goed.

Het is een hoop knaken. Kunnen we Teenage engineering de schuld geven?
Ben benieuwd goed dit gaat uitpakken en of de prijs goed naar beneden zal gaan.

Dit is niet zomaar een product maar ook een move die Ableton AG heeft moeten maken.
Want denk niet dat ze op de lange termijn nog veel kunnen behalen met de DAW.
Wat kunnen ze daar uberhaubt aan verbeteren?

Ik weet niet wat ik er van moet vinden.
Akai met zijn doosjes hebben me nooit aangetrokken, Na de MPC1000 ben ik afgekicked,
Machine+ was een zware teleurstelling.
Niet om de beperking maar puur het slechte geluid en de glitches in de audio.
Als de Push3 stabiel werkt is dat wel leuk en enorme toffe bak om je live set om heen te bouwen.
Of om in een beperkte setting schetsen te maken.
Anyhow laar de earlie birds maar lekker beta testen :)
 
ik werd heel even enthousiast... vakantiegeld bijna binnen en nieuwe spullen om te kopen...
maar na een klein beetje lezen toch enigzins getemperd enthousiasme...
Ik gebruik de push vooral als 'bruggetje' tussen mn hardware en de pc. snel clipjes opnemen, en andere sporen selecteren.
beetje 'jammen in session'.
Soms bewerk ik er een sampletje mee, of fine tune een software effect terwijl ik aan de hardware zit, dat soort dingen.

als ik eenmaal overga naar arrangement om echt een nummer te bouwen raak ik hem niet meer aan.
dan ga ik achter de PC zitten en word het een muis+toetsenbord+arturia minilab ervaring.

Heel even hoopte ik dat ik er in het promotie stuk van de Push3 een hoop redenen zouden staan om gelijk te gaan hypen en met geld te gaan smijten.
maar dat kom ik zo 1-2-3 niet tegen. tis meer voor de live-performers, of niet? geen laptop er meer bij (per se).
Mijne hangt aan een desktop PC van 3 miljoen kilo die ik nergens mee naar toe neem... is niet echt eeen ding voor mij.
Zou wel geinig zijn als je er op de bank met dat ding op schoot een beetje mee kon gaan zitten prutsen (me de standalone versie), maar dan moeten die 3rd party plugins eigenlijk wel werken, en dat is dus nog even de vraag.
en die prijs... poeh... voor bijna 2K kan ik best nog wel wat dingen bedenken wat ik liever wil hebben.

Ik laat het even bezinken, en zal er komende week in alle rust eens beter naar kijken... misschien dat ik alsnog enthousiast word... wie weet.
 
Het zou een stuk leuker zijn geweest dat Ableton een inruilactie deed net als de vorige keer.
Ik heb geen zin in om mijn Push2 op MP te zetten en dan nog Push 3 aan te schaffen.

Ik hou het lekker dus bij Push 2
 
Das natuurlijke pure speculatie. Er zijn zoveel manieren hoe ze dit kunnen implementeren.
Wellicht is de upgrade alleen maar een SSD en ram en de rest software matige unlock. Ala Tesla.
Klopt, ik zeg ook niet dat het zo is maar dat het goed zou kunnen :D Dat gezegd hebbende heeft Ableton hoe dan ook een speciale versie van Live voor de standalone moeten bouwen en daar betaal je dan ook voor.
 
Mooi spul, vooral nu met MPE. Misschien als het ooit de helft van de prijs is, en de integratie met Bitwig goed is, want Push 2 met bitwig ziet er niet zo uit als in Ableton, ook niet met de mossgraber scripts. Logisch natuurlijk als zo'n ding echt voor Ableton gemaakt is. Maar wel iets om in de gaten te houden.
 
Back
Top