Dexed en D-50 VST Probleem

MrBoembas

Stamgast
Lid sinds
16 juni 2016
Berichten
357
Locatie
Tuindorp Oostzaan, Amsterdam Noord
Hey allen,

Ik heb vaak een probleem met mijn Roland Cloud VST's heel vaak verdwijnen de banken uit het niets van de pc af,

Program Data - Roland Cloud dan bijvoorbeeld de D-50 dan zie ik bijvoorbeeld alleen "Bank 1 Preset en Bank 4 Preset" bijvoorbeeld en die komen dan alleen voor in mijn VST D-50 en dan denk ik dat de andere banken zijn gewist (In begin helemaal paniek) van de pc maar dan open ik de map "Patch" en zie ik weer alle banken staan en moet ik steeds handmatig die banken kopiëren naar de map Roland Cloud, ik heb dit probleem alleen maar met Roland Cloud niet met andere VST's. Is er iemand die weet hoe ik dit kan voorkomen zodat ik niet elke keer weer opnieuw moet Kopiëren en plakken van de ene naar de andere map ?


En dan had ik nog een vraagje over Dexed VST, in welke map vind ik het volgende geluid "Synth Bell" van de DX7 die wordt gebruikt in bijvoorbeeld "Madonna - Papa Don't Preach" ik heb zoveel banken van Dexed en ik vind maar niet dat geluid en het is niet de Tubular Bells van de DX7. Weet iemand waar die Synth Bells sound exact staat ? Voorbeeld

 
Hey allen,

Ik heb vaak een probleem met mijn Roland Cloud VST's heel vaak verdwijnen de banken uit het niets van de pc af,

Program Data - Roland Cloud dan bijvoorbeeld de D-50 dan zie ik bijvoorbeeld alleen "Bank 1 Preset en Bank 4 Preset" bijvoorbeeld en die komen dan alleen voor in mijn VST D-50 en dan denk ik dat de andere banken zijn gewist (In begin helemaal paniek) van de pc maar dan open ik de map "Patch" en zie ik weer alle banken staan en moet ik steeds handmatig die banken kopiëren naar de map Roland Cloud, ik heb dit probleem alleen maar met Roland Cloud niet met andere VST's. Is er iemand die weet hoe ik dit kan voorkomen zodat ik niet elke keer weer opnieuw moet Kopiëren en plakken van de ene naar de andere map ?


En dan had ik nog een vraagje over Dexed VST, in welke map vind ik het volgende geluid "Synth Bell" van de DX7 die wordt gebruikt in bijvoorbeeld "Madonna - Papa Don't Preach" ik heb zoveel banken van Dexed en ik vind maar niet dat geluid en het is niet de Tubular Bells van de DX7. Weet iemand waar die Synth Bells sound exact staat ? Voorbeeld


ik kan je helaas niet helpen met je Roland Cloud vraag, omdat ik geen VSTs (meer) gebruik. Ik kan je wel vertellen dat “Synth Bell” geen officiële patch is die op een van de 4 ROM kaartjes stond van de DX7. Als je wat gratis banks gaat afzoeken dan zul je wel iets vinden wat in de buurt komt, bijvoorbeeld de patch “Rode Bell” die in veel banks voorkomt. Deze site (laat je niet afschrikken door het uiterlijk 😬) bevat links naar een berg aan banks: Yamaha DX7
 
Hier kan je alle sysex files vinden voor dx7 patches. Home

Ik heb ze ook in Arturia DX7-V formaat, in totaal heb ik nu meer dan 10K presets
 
Dank je Septic, Deze site gaf Localtrack19 ook alleen het vervelende is dat je geen zoek functie heb op bijvoorbeeld Dexed dat je alle banken en dat zijn er heel veel door moet om ongeveer op die sound te komen bij ééntje leken de Piano Bells het dichtst bij te komen dus heb ik die maar gebruikt, maar omdat er stond "Synth Bells" als naam dacht ik dat er een patch was die "Synth Bell" heet met het juiste geluid. Allen dank.

En van de Roland Cloud ik ben nog wezen zoeken op Google maar geen resultaat hoe ik dat probleem kan voorkomen.
 
Die stappen heb ik juist gevolgd vandaar dat ik ze ook terug vond in de andere map. Het probleem is ook niet dat ik ze niet meer vind maar dat ze gewoon elke keer verdwijnen van de pc en ik ze steeds opnieuw moet terug zetten dat is het probleem. Iets gooit ze elke keer uit me map maar wat het is ? Geen idee ???? En ja de verwijder knop daar druk ik zelf niet op haha want dan was de oorzaak allang gevonden.
 
Iemand zei mij "Je moet gewoon een Dynamic E Piano FM" Sound gebruiken en die in een Octaaf spelen dan krijg je het effect van "Papa don't Preach" geen Synthesizer Bells gebruiken gewoon de E-Piano die komt het dichtst in de buurt :-).

Voor de Roland Cloud probleem heb ik nog steeds geen oplossing helaas het wordt elke keer weer terug kopieren :(. vervelend dat het zo moet.

Iedereen bedankt voor de info en hulp !!!
 

Attachments

  • DX7 Dynamic FM Keys Papa don't Preach XVC 001.wav
    296,2 KB
Back
Top