[noise] Roland Audio Destruction box demo

nomore

Lintage Vid
Lid sinds
6 Maart 2004
Berichten
3.588
Locatie
amsterdam
Al een tijdje ben ik aan het spelen met de Roland Audio Destruction Patch box. Dit is een apparaatje om o.a. de R8(m) en U220 via het insteekkaartje te kunnen circuitbenden. Zie hier voor meer info. Misschien is die gast van gedachten verandert, maar hij gaf aan dat het zo moeilijk was om onderdelen te krijgen dat ik de laatste unit had.


De resultaten van dit ding kan op zijn zachts gezegd onvoorspelbaar zijn meestal totale chaos destructie, maar er zitten ook switch knoppen of en daar handig te patchen kun je wat meer melodisch achtige dingen maken.

Hieronder een collage van een sessie met de R8m, via een Boss bx-80, Focusrite compounder, Tascam 644, en met Ensoqic DP4 fx. Het idee is dat ik verder ga spelen met diverse fx die ik heb en ook later nog de U220 :D



 
Erg cool zo een doos.
Ok heb wel koppijn maar zitten leuke stukkies tussen.
 
Thanks allen, ik snap dat het even een bak herrie is, maar voor deze snippets wilde ik even het extreme eruit halen. Zowel uit de r8m maar ook patches uit de DP4 die een normaal mens nooit gebruikt (zoals diverse distortion presets). Met het patchen op de box zelf heb ik ook even het maximale gedaan, hoe meer patchpunten je connect, hoe meer je aan het circuitbenden bent zeg maar. Patch je maar enkele punten (en dat is per geluid anders dus het is wat trial en error) dan varieert de output tot wat flangy of pitchshift geluiden.

Ik ga het nu even met de u220 proberen, en heel misschien ga ik voor de liefhebber (en voor mij voor echt gebruik) een wat normaler samplepakket maken.
 
Back
Top