Zomerse Organic House Piano track

Jason31

Madman J
Lid sinds
11 Maart 2008
Berichten
2.133
Locatie
Almere
Voor wie alvast in het mooie weer sfeertje is? Misschien iets te lang en repetitief voor een luistertrack, het is meer voor een festival of club in het achterhoofd, en ik prefereer altijd het creeeren van sfeer boven chord progressions, ik hou van monotoom, en heb dit keer ook mijn best gedaan op een goeie beat/groove. Ik ben er nog mee aan het stoeien, want op de een of andere manier krijg ik de piano er niet lekker in, en dan vooral de Lage piano tonen, de hoge tonen heb ik versierd met EFX Fragments. Dus als iemand nog tips heeft hiervoor..?

 
Hele mooie track, klinkt heel zuiver, lekkere groove. De lage piano tonen, hmm ja wat saturation ofzo?
 
Sidechain de piano sound meer. Ik zelf vind die piano sound ook best wel dof klinken.
 
Sidechain de piano sound meer. Ik zelf vind die piano sound ook best wel dof klinken.
Dat is inderdaad het probleem, hij klinkt dof maar als ik hem iets meer open gooi is ie weer te nadrukkelijk aanwezig. Ik heb er sidechain op tot 100hz, ik zal hier eens wat meer mee experimenteren. Piano is blijkbaar vrij lastig in te mixen, denk toch dat ik hem moet layeren. bedankt voor de tip in ieder geval.
 
"tot 100hz"? maar ik denk (weet wel zeker) dat ook in low bass strings meer zit boven de 100 hz. doe eens geen eq of 5k of zo om te proberen.
 
"tot 100hz"? maar ik denk (weet wel zeker) dat ook in low bass strings meer zit boven de 100 hz. doe eens geen eq of 5k of zo om te proberen.
Pure mixing keuze, kan ook 150hz zijn, om hem uit de kick weg te laten, ik sidechain altijd multiband, soms is dat het hele spectrum, soms alleen de low-end, soms de low en mids, ligt er aan wat voor sound het is, maar ik zal eens proberen of het beter klinkt met meer sidechain. Maar ik denk toch dat ik hem ook ga layeren, ik weet alleen nog niet met wat. :okdan:
 
Fijne track hoor, mooi gemixt. :okdan:
Maar de piano ligt er inderdaad niet zo lekker in, vooral in het laag. Lijkt of er een beetje teveel processing op zit.
Als je een pianoklank gebruikt met een wat rauwer randje en wat meer attack komt er ie er beter door.
 
Na de eerste keer luisteren: een grote smile van oor tot oor. 🧡

Hele fijne warme vibe, met lichte melancholische touch. Prachtige break rond 4 min. Ideaal als 2e of 3e track in een langzaam opbouwende set.

Een klein puntje: ik vind persoonlijk die Afrikaans-achtige percussie (tussen de beats) in combi met de clap/snare op de 2e tel net niet helemaal passen. Het kan misschien ook komen omdat er misschien wat weinig variatie in zit of misschien ligt het aan de EQ/compressie. ....of is hij net iets te aanwezig?
Ik kan er (nog) niet helemaal mijn vinger op leggen...

Sowieso een pracht track en hoop dat je hem gaat afmaken en releasen.
 
Als je een pianoklank gebruikt met een wat rauwer randje en wat meer attack komt er ie er beter door.
Thanks, ik zag dat in de piano V3 van Arturia (waar deze piano sound vandaan komt) een optie genaamd "hammer" in zit, dat is al een verbetering, het heeft inderdaad te maken met de attack, het is al iets beter in een nieuwere versie.

Hele fijne warme vibe, met lichte melancholische touch. Prachtige break rond 4 min. Ideaal als 2e of 3e track in een langzaam opbouwende set.

Een klein puntje: ik vind persoonlijk die Afrikaans-achtige percussie (tussen de beats) in combi met de clap/snare op de 2e tel net niet helemaal passen. Het kan misschien ook komen omdat er misschien wat weinig variatie in zit of misschien ligt het aan de EQ/compressie. ....of is hij net iets te aanwezig?
Thanks! Die percussie sound doet mee met de toms, ik had al een hoop weg ge-eq't, want het was nog prominenter aanwezig, ik zal eens kijken wat ik er nog mee kan. De mix is nog vrij ruw, ik ben nog bezig om de percussie nog beter te krijgen. Bedankt voor de melding.

Je kan op de piano minder reverb zetten,komt ie toch even anders door.
Bedankt! Ik ga deze optie ook eens bekijken, misschien alleen reverb in de tonal zou wel voor verbetering kunnen zorgen.
 
wel fijne track.
Die piano ff 12- 14 khz flink boosten dan zal die er beter invallen denk ik.
 
Dat is inderdaad het probleem, hij klinkt dof maar als ik hem iets meer open gooi is ie weer te nadrukkelijk aanwezig. Ik heb er sidechain op tot 100hz, ik zal hier eens wat meer mee experimenteren. Piano is blijkbaar vrij lastig in te mixen, denk toch dat ik hem moet layeren. bedankt voor de tip in ieder geval.
Misschien dat dit filmpje je kan helpen met het mixen van je piano.



Lekkere track by the way, lekker zomers en diep. Neemt me wel mee op een mooie reis. Zette de track ook direct wat harder in het begin.
 
Misschien dat dit filmpje je kan helpen met het mixen van je piano.
Thanks, hij heeft gelijk dat Piano vrij lastig te mixen is, dit is wel een andere soort piano, ik wil de mijne wel donker houden maar betere attack, uiteindelijk kom ik er wel, even mee stoeien.

Hij bouwt fantastisch op, echt een verhaal. Top gedaan. Dat van die piano valt me niet zo op. Ik zou zelf de baslijn af en toe nog even highpass filteren, om hem op de tel weer wat harder te laten vallen. Dat is voor mij het enige.
Thanks! dat is inderdaad wel een goed idee om de baslijn af en toe te filteren. :okdan:
 
Ok, ff tegen de stroom in, ik vind die lage piano heerlijk (en die hoge melodische piano minder), maar waar ik me meer ”druk” om maak in deze track is niet om de juiste mix van de piano, maar om de rol van de bass. Misschien een smaak dingetje, maar ik zou wel eens willen ervaren hoe de track uitpakt als je de bass een octaaf omlaag gooit (en in het begin zeker wat minder druk maakt, als in wat langere noten aanhoudt), ik denk dat de track dan veel relaxter wordt.

just an opinion, mag je lekker naast je neerleggen uiteraard ;)
 
Ok, ff tegen de stroom in, ik vind die lage piano heerlijk (en die hoge melodische piano minder), maar waar ik me meer ”druk” om maak in deze track is niet om de juiste mix van de piano, maar om de rol van de bass. Misschien een smaak dingetje, maar ik zou wel eens willen ervaren hoe de track uitpakt als je de bass een octaaf omlaag gooit (en in het begin zeker wat minder druk maakt, als in wat langere noten aanhoudt), ik denk dat de track dan veel relaxter wordt.

just an opinion, mag je lekker naast je neerleggen uiteraard ;)
Thanks! De bass is sowieso een tikkeltje te zacht, er zit al een x-sub in (van sublab xl), die kan ik iets harder zetten, dat is een hele lage subtoon.
 
Thanks! De bass is sowieso een tikkeltje te zacht, er zit al een x-sub in (van sublab xl), die kan ik iets harder zetten, dat is een hele lage subtoon.
Ow, ok, heb je de bass dan gelayered met een sub? Want wat ik hoor is echt wel een bepaalde octaaf (ik ben niet zo theoretisch da ik zo uit mijn hoofd kan zeggen, je zit in de c2 ipv c1 range). Wat is de root noot in deze track, wellicht heeft het daar (ook) mee te maken. En ik luister met een goede koptelefoon btw, waar ik bij andere trakcs prima sub hoor/ervaar.

ps de bass is zeker niet te zacht, eerder te hard (heb ik zelf vaak last van, because I‘m a sucker for bass :D, veels te lekker!)
 
Ow, ok, heb je de bass dan gelayered met een sub? Want wat ik hoor is echt wel een bepaalde octaaf (ik ben niet zo theoretisch da ik zo uit mijn hoofd kan zeggen, je zit in de c2 ipv c1 range). Wat is de root node in deze track, wellicht heeft het daar (ook) mee te maken. En ik luister met een goede koptelefoon btw, waar ik bij andere trakcs prima sub hoor/ervaar.
De bass wordt gedreven door een ritmische Tom, daaronder zit een sub, en die heeft 2 octaven, die wordt echter wel weg gedrukt door de Tom en de Kick, dit is een gebruikelijke methode voor Progressive house. Sublab XL heeft 2 sub lagen, waaronder de x-sub, die heeft een hele diepe bass sound, maar die kan denk ik wel iets harder. De key is F. En het klopt wat je zegt dat de Toms C2 zijn, maar zo'n ritmische bass moet ook niet lager, want dan is ie niet meer ritmisch. Maar het eind product gaat goed komen, ik laat hem ook masteren met ref tracks. Overigens zijn er ook delen waarbij je alleen de toms hoort, dat is meer voor de intro zeg maar.
 
Back
Top