NapTime [live impro]

Nap

GAS-arbeider
Lid sinds
17 januari 2007
Berichten
14.592
Locatie
Den Bosch
nap_naptime_coverart copy.png

 
Dank voor de reacties.

In deze 'jam' heb ik de Soma Pulsar-23 (gesequenced met Soma Ornament-8 ), Yamaha EX5r (aangestuurd door Live device 'Bouncy Balls') en de Oberheim OB-X8 (live keys) gebruikt, icm de Soma Cosmos en Eventide Black Hole en Fabfilter Pro-R reverb plugins. Artwork is gegenereerd met Midjourney en nabewerkt in Photoshop.
 
Ja, die Ornament-8 is wel heel tof want een hele andere manier van sequencen. Leuk om eens van lineaire klok/steps af te zijn.

De OB-X8 doet de melodie/pad inderdaad.
 
klinkt fijn. snap niet zoveel van de Ornament.
Is dat als een Buchla sequencer waarbij je alle kanten op kan met de sequencen?

De track is fijn maar persoonlijk zou ik wat minder de boel in reverb laten verdrinken en juist de sounds hun werk laten doen.
Dan klinkt het gelijk minder dan de meeste nieuwe ambient die er tegenwoordig gemaakt word maar ook laat je dan meer van het echte karakter van de geluiden horen.
Want er zitten wel mooie geluiden in.
Goed das maar mijn kijk op dit.

Verder wel heel mooi!
 
Hele mooie sound hoor...
Ook een mooi sereen melodische ambient nummer. :okdan: :okdan:
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
klinkt fijn. snap niet zoveel van de Ornament.
Is dat als een Buchla sequencer waarbij je alle kanten op kan met de sequencen?
Het grote verschil met standaard sequencers is dat deze meestal met 'steps' werken die worden getriggered vanaf een clock en dat je dan per stap iets in kunt stellen. Ornament-8 zijn in feite 8 onafhankelijke 'cellen' die een trigger kunnen ontvangen, vervolgens een instelbare tijd actief zijn en daarna bij deactiveren een puls geven op de 'trigger out' connectie. Tijdens de actieve periode stuurt 'ie CV/Pulsar/Lyra signaal uit waar die apparaten op aan kunnen slaan. De 'trigger out' puls kan gebruikt worden om een volgende cell mee te activeren (of niet). De volgorde en het aantal cells dat je actief hebt kun je zelf bepalen door te patchen. Zo heb ik hem nu zo gepatcht dat ik 4 sets van loopende 2 cellen heb die polyritmisch naast elkaar kunnen lopen en afzonderlijk dingen aansturen. Het is ook mogelijk signalen te mergen of te splitsen etc.
 
Laatst gewijzigd:
Ja das wel cool.
Lijkt me goed voor generative dingen.
Ik heb ook een quad ADSR evelope die een gate uitstuurd voor het einde an ieder deel van de AD & R stages.
 
Back
Top