Korg M1 gebruikers - wie kan mij helpen?

Devin

Ingeburgerd
Lid sinds
7 februari 2021
Berichten
44
Locatie
Duitsland
Hallo,

Standaard kun je de up & down knoppen (links van het scherm) gebruiken voor het switchen tussen de patches (bovenste rij), of gebruiken om de parameters van de oscillator aan te passen (onderste rij).

De handleiding zegt dat je programma's/patches moet kunnen wijzigen door op 'prog' knop te drukken en vervolgens op de pijltjestoetsen omhoog/omlaag links van de LCD-uitlezing. Echter, telkens wanneer ik 'prog' (of 'combi') selecteer, knippert de cursor onder selectie A (zodat de up & down knoppen de parameters van de oscillator aanpassen in plaats van het geselecteerde programma).

-ik dacht dat een factory reset dit wel zou oplossen, maar dit is niet het geval gebleken.
-via een extern midi apparaat kan ik gewoon tussen de patches switchen (dit werd aan een andere gebruiker voorgesteld even te checken op een ander -doodlopend- forum)

Ik doe wat er in de handleiding staat (zal hier even een afbeelding van toevoegen)
Ook werken alle knoppen van mijn M1, dus dit commando zou moeten werken (op het andere forum werd aan een gebruiker voorgesteld de M1 open te maken en de kabels die de verschillende borden met elkaar verbinden te controleren) > dit lijkt mij overbodig gezien alle drukknoppen werken bij mijn unit.

Wat zou hier het probleem kunnen zijn?

Alvast dank en groet,
Devin
 

Attachments

  • Korg M1 probleem voor synthforum 1.png
    Korg M1 probleem voor synthforum 1.png
    856,8 KB · Bekeken: 112
  • Korg M1 probleem voor synthforum 2.png
    Korg M1 probleem voor synthforum 2.png
    258,5 KB · Bekeken: 87
Bij Prog moet je de knop onder de parameters(onder scherm) drukken om deze te kunnen wijzigen. Bij edit prog hetzelfde, maar dat gaat dan per pagina en is veel uitgebreider. Is dat wat je bedoelt? Dus dan moet je met page + en - naar de pagina die je wilt aanpassen.
 
Je zou inderdaad gewoon op prog moeten duwen, waarna je met up of down de volgende/vorige patch selecteert.

Ben je zeker dat je A knop niet blijft hangen?
 
Je zou inderdaad gewoon op prog moeten duwen, waarna je met up of down de volgende/vorige patch selecteert.

Ben je zeker dat je A knop niet blijft hangen?
Allereerst, bedankt voor je reactie!

Je zou inderdaad gewoon op prog moeten duwen, waarna je met up of down de volgende/vorige patch selecteert.
> Klopt, en dit werkt (ik probeer het momenteel weer) gewoon niet! Hij blijft knipperen onder selectie A (onderste rij) en verschuift dus niet naar de bovenste rij.

Ben je zeker dat je A knop niet blijft hangen?
> ik kan naar iedere andere selectie (B t/m H) gaan en weer terug naar A, zonder dat hij terugspringt op A. op basis daarvan lijkt het me dat hij niet blijft hangen?

Zowel in combi als prog mode werkt de functie niet. Daarmee sluit ik uit dat het er niet per se iets mis is - specifiek - met bijvoorbeeld de prog knop
 
Bij Prog moet je de knop onder de parameters(onder scherm) drukken om deze te kunnen wijzigen. Bij edit prog hetzelfde, maar dat gaat dan per pagina en is veel uitgebreider. Is dat wat je bedoelt? Dus dan moet je met page + en - naar de pagina die je wilt aanpassen.
Hey, bedankt voor je reactie, maar dit is niet wat ik bedoel.
 
Vreemd gedrag van de synth. Hoe je het omschrijft lijkt de A toets inderdaad goed, dan zou ik niet weten waarom hij telkens de onderste rij selecteert.
 
Vreemd gedrag van de synth. Hoe je het omschrijft lijkt de A toets inderdaad goed, dan zou ik niet weten waarom hij telkens de onderste rij selecteert.
Ja hè. Gelukkig werken alle cijfer toetsen ook nog gewoon aan de rechterzijde van het scherm, dus ik kan alitjd switchen tussen de presets. Maar het is vreemd dat er technisch niks lijkt de mankeren aan de knoppen en dat hij dit standaard/eenvoudige commando (zoals omschreven staat in de handleiding) - ook na een factory reset - negeert.
 
Back
Top