Teary Eyed Tamagotchi - Cassettes en distortion

Tierelantijn

Gibberish
Lid sinds
27 januari 2020
Berichten
769
Locatie
Utrecht


Hoi allemaal,

de titel slaat natuurlijk nergens op. Maar je moet wat, anders kan je jouw bestand niet opslaan, helaas.
Gebruikte hardware: prologue 8, TR6-s, Grandmother, 0-Coast, Capt'Big-O

Ik vond op mijn computer nog distortion plug ins van Arturia die ik nog nauwelijks gebruikt had. Ik vind ze fantastisch. Heel wat anders dan wat Fabfilter en soundtoys maken (wat ik meestal gebruik).
Klinkt in mijn oren uiterst realistisch, met een Look mum, no computer preset!

Daarnaast heb ik de Abbarant Sketchcasette II gebruikt. Ook echt te gek, met zelfs een preset die verwijst naar Daniel Johnston (Hi, How are you). Dat is dan meteen wel goed.

 
Hey! Wel knap hoe je de Prologue lekker laat gillen. Die heb je toch net?
Vind het heel goed klinken de balans, punch.

Lead 1.21 staat wel te hard ook die op 1.42 en 2.14

De bas denk dat je daar wel wat minder laag kunt hebben maar juist wel de 2e / 3e harmonische boosten. Is nu wat te subby en ongedefineerd.
Als je dat doet win je wat headroom voor de hele track terwijl de bas net zo dik blijft klinken.
 
Hey! Wel knap hoe je de Prologue lekker laat gillen. Die heb je toch net?
Vind het heel goed klinken de balans, punch.

Lead 1.21 staat wel te hard ook die op 1.42 en 2.14

De bas denk dat je daar wel wat minder laag kunt hebben maar juist wel de 2e / 3e harmonische boosten. Is nu wat te subby en ongedefineerd.
Als je dat doet win je wat headroom voor de hele track terwijl de bas net zo dik blijft klinken.
Top, ik ga ernaar kijken
 
Hey! Wel knap hoe je de Prologue lekker laat gillen. Die heb je toch net?
Vind het heel goed klinken de balans, punch.

Lead 1.21 staat wel te hard ook die op 1.42 en 2.14

De bas denk dat je daar wel wat minder laag kunt hebben maar juist wel de 2e / 3e harmonische boosten. Is nu wat te subby en ongedefineerd.
Als je dat doet win je wat headroom voor de hele track terwijl de bas net zo dik blijft klinken.
Bedankt voor de timecodes. Ik heb al je tips geprobeerd te volgen. hier het resultaat (de originele stream werkt ook, ik heb het bestand overschreven)

 
Ik ben vandaag nog wat aan het mixen geweest, maar merk dat ik het even niet zo goed meer weet. Ben benieuwd: hoe klinkt de kick voor jullie? Is die genoeg hoorbaar of verdwijnt die te veel in het sub laag?
 
er is een zware ruis-bass op de achtergrond te horen, die is vrij storend. Je kunt kijken welke bass piekt met een EQ en de basslijn een beetje naar beneden tweaken. Leuk nummer trouwens.
 
er is een zware ruis-bass op de achtergrond te horen, die is vrij storend. Je kunt kijken welke bass piekt met een EQ en de basslijn een beetje naar beneden tweaken. Leuk nummer trouwens.
Bedankt ik ga ernaar kijken. Ik denk dat de vorige mix wss de goede is. Hoe dan ook is het frustrerend. Het verschil tussen mijn monitors en monitor headphones is gigantisch. Wat bij de een te weinig low end is, is bij de ander te veel. Hier irritant. Ik ga misschien investeren in een koptelefoon met perfecte bas monitoring, ik merk dat dit echt een bottleneck is voor mijn mixes.
 
Bedankt ik ga ernaar kijken. Ik denk dat de vorige mix wss de goede is. Hoe dan ook is het frustrerend. Het verschil tussen mijn monitors en monitor headphones is gigantisch. Wat bij de een te weinig low end is, is bij de ander te veel. Hier irritant. Ik ga misschien investeren in een koptelefoon met perfecte bas monitoring, ik merk dat dit echt een bottleneck is voor mijn mixes.
Ik heb een stel Behringer monitoren staan. Dat is het best, yo. Ik zou niet beginnen met koptelefonen. Heeft de rest een mening?
 
ik kan niet zonder koptelefoon.
Maar wel een combi koptelefoon en HS8 monitors.
Een goede mix klink ook uit een telefoon speaker goed.

@Tierelantijn heb je je monitors dicht tegen de muur staan? Dan krijg je een bas boost.
 
Back
Top