Paul Elstak - Rainbow in the Sky

Voor mij was het na 93 een beetje over, toen was de scheiding mellow/gabber ingezet en werd het hokjes muziek + te commersjeel. En dat maakt altijd alles kapot. Ik ging toen maar norwegian extreme black metal luisteren, maar dat was rond 1998 ook weer hopeloos commersjeel (emperor etc) en hip geworden :D Je had rond 96-2000 nog een leuke opleving van electro, de den haag bunker en hotmix scene zeg maar, ook dat is een hipster eco appoved kontelikkers gebeuren geworden en een berg copieen van elkaar. Daarna is het allemaal erg minder imo. De subgenres (punk / metal / house /acid /dnb /jungle etc) bestaan niet meer of zijn een holle copy ervan. Uitzonderingen daargelaten uiteraard. Internet heeft alles een beetje zielloos en egaal gemaakt.
Ook goeiemorgen.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Voor mij was het na 93 een beetje over, toen was de scheiding mellow/gabber ingezet en werd het hokjes muziek + te commersjeel. En dat maakt altijd alles kapot. Ik ging toen maar norwegian extreme black metal luisteren, maar dat was rond 1998 ook weer hopeloos commersjeel (emperor etc) en hip geworden :D Je had rond 96-2000 nog een leuke opleving van electro, de den haag bunker en hotmix scene zeg maar, ook dat is een hipster eco appoved kontelikkers gebeuren geworden en een berg copieen van elkaar. Daarna is het allemaal erg minder imo. De subgenres (punk / metal / house /acid /dnb /jungle etc) bestaan niet meer of zijn een holle copy ervan. Uitzonderingen daargelaten uiteraard. Internet heeft alles een beetje zielloos en egaal gemaakt.
ik ben later in de 90's ook van house naar metal gegaan (house er wel beetje bij blijven doen :dubbel: )

Ik vond zelf dat een beetje commercialisering (voor zover je in black emtal uberhaubt van commercieel kan spreken) het genre wel goed doen.
Ik bedoel... dark throne, ancient... was wel erg lo-fi in t begin, goeie nummers maar ik verwelkomde het verbeterde geluid wel hoor. Vooral ancient knapte enorm op met Halls of Eternity (waarschijnlijk mijn eerste echte grote liefde op metal gebied. ik vind het huidige Rotting Christ en SepticFlesh (bijvoorbeeld) echt 1000x beter dan het gros van die oude noorse bandjes (maar miscchien ben ik ook wel gewoon te casual :dubbel:).

Eerder in de 90's ben ik wel meegekabbeld op de hardcore/gabber-boot (dus ik vermoed dat ik net een paar jaar jonger ben dan jou? :D), maar dat heeft de tand des tijds ook niet altijd even goed doorstaan. en daar haakte ik dus eind 90's wel op af (om vervolgens via iron maiden bij de wat extremere bandjes uit te komen, oh! en bij aggrotech... ook een vet genre!)
maar toch vind ik dat ook kwa hardcore ook de afgelopen 10 jaar weer heel veel goeds gemaakt is. is zit er niet helemaal meer in, maar figuren als Angerfist maken echt wel gave muziek vind ik.
 
Ik heb het grote nadeel dat ik een onverklaarbare bias richting hardware heb 😉
Altijd lastig ;) In het origineel is trouwens de kick gesampled van de Dance2Trance - Power Of American Natives track. Waar praktisch het hele happy hardcore genre dankbaar gebruik van heeft gemaakt.
 
Altijd lastig ;) In het origineel is trouwens de kick gesampled van de Dance2Trance - Power Of American Natives track. Waar praktisch het hele happy hardcore genre dankbaar gebruik van heeft gemaakt.
Oh nice, dat wist ik niet. Ik heb een standaard 909 sample van de MPC (kick 4 uit mijn hoofd) geprocessed tot iets wat leek op het origineel. Zal de kick van Dance2Trance eens luisteren 👍🏻
 
Voor mij was het na 93 een beetje over, toen was de scheiding mellow/gabber ingezet en werd het hokjes muziek + te commersjeel. En dat maakt altijd alles kapot. Ik ging toen maar norwegian extreme black metal luisteren, maar dat was rond 1998 ook weer hopeloos commersjeel (emperor etc) en hip geworden :D Je had rond 96-2000 nog een leuke opleving van electro, de den haag bunker en hotmix scene zeg maar, ook dat is een hipster eco appoved kontelikkers gebeuren geworden en een berg copieen van elkaar. Daarna is het allemaal erg minder imo. De subgenres (punk / metal / house /acid /dnb /jungle etc) bestaan niet meer of zijn een holle copy ervan. Uitzonderingen daargelaten uiteraard. Internet heeft alles een beetje zielloos en egaal gemaakt.
Als je altijd de andere kant oploopt dan de kudde, laat je je toch leiden door kuddegedrag. :D
 
Klinkt zeker goed!! Ik zou geluid 'X' @2:46 wat op de afterbeat zit iets minder release geven en een beetje meer attack.. verder niets dan LOEV.. :okdan:

1---X---2---X---3---X---4--xX---1-------2-------3-------4-----1---X---2---X---3---X---4--xX---1-------2-------3-------4-----1 etc..
 
Als je altijd de andere kant oploopt dan de kudde, laat je je toch leiden door kuddegedrag. :D
ja dat wel natuurlijk :P bevalt me best. Ik trek al die normies echt niet.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
ja dat wel natuurlijk :P bevalt me best. Ik trek al die normies echt niet.
Ik duikelde rond 1993 als 16 jarige van de hardrock in de hardcore maar was ook niet zo dol op"de scene". Happy hardcore vond ik vreselijk, al kan ik dat nu vanuit nostalgisch oogpunt een stuk beter hebben. Tegen de tijd dat dat subgenre populair werd was ik al vertrokken richting de rave, progressieve/psychedelische electronische muziek en ambient.
 
Happy hardcore vond ik vreselijk, al kan ik dat nu vanuit nostalgisch oogpunt een stuk beter hebben. Tegen de tijd dat dat subgenre populair werd was ik al vertrokken richting de rave, progressieve/psychedelische electronische muziek en ambient.
In het begin vond ik dat nog wel gaan eigenlijk. Marusha - over the rainbow, DJ paul - life is like a dance, Charly Lownoise & Mental theo - Wonderfulldays & Live at London...
Zelfs de eerste paar singles van scooter vond ik toen al tof, en ik durfde daar zelfs tegen mn gabber maatjes voor uit te komen :D (die vonden dan vervolgens wel dat ik een jurk moest aantrekken trouwens... :erm:).
Ikzelf trok de grens bij Gabber piet en Hakkuhbar... dat hoefde voor mij toen niet... en nu nog steeds niet XD
 
Scooter heb ik dan wel weer een zwak voor, dat zijn ook dikke producties en is er zo lekker over qua fout dat het weer leuk wordt. Maar al die Mickey Mouse stemmetjes enzo, nee.
 
Scooter is de Behringer van de muziek: Allebei Duitse copycats..
 
In het begin vond ik dat nog wel gaan eigenlijk. Marusha - over the rainbow, DJ paul - life is like a dance, Charly Lownoise & Mental theo - Wonderfulldays & Live at London...
Zelfs de eerste paar singles van scooter vond ik toen al tof, en ik durfde daar zelfs tegen mn gabber maatjes voor uit te komen :D (die vonden dan vervolgens wel dat ik een jurk moest aantrekken trouwens... :erm:).
Ikzelf trok de grens bij Gabber piet en Hakkuhbar... dat hoefde voor mij toen niet... en nu nog steeds niet XD
Oef ja, Gabber Piet en Hakkuhbar was drama. Ik trok ook de grens bij Party Animals, dat vond ik ook een erg slap aftreksel
 
Scooter is de Behringer van de muziek: Allebei Duitse copycats..
Uli is een Zwitser :D

Maar goed, de hele house/hardcore scene hing natuurlijk van samples en gejatte deuntjes aan elkaar.
 
happy hardcore was de infantilisering van techno.

housebroeken/pyama's, piepstemmen en felle kleurtjes.
Die megahouse feesten met allemaal kindertjes.

hakken en zagen op TMF

het werd kapopt gemaakt door commerciele (graai) belangen en omdat het te populair werd.

De schoolbussen waren gevuld met 80% kale koppen en aussies
Het werd te groot en oncontroleerbaar.

Complot, ja wie weet. Dat wordt natuurlijk niet in den StaatsCourant gemeld dit soort dingen :D

Ow ja er kwam ook allemaal politiek enzo bij kijken later. Ook met allerlei vage groepen en hun belangen.


Dat had je met Scandinavian Extreme Black Metal allemaal niet. :P
 
Back
Top