aanslaggevoeligheid MOXF6 instellen?

fisfanaat

Stamgast
Lid sinds
12 januari 2010
Berichten
153
Ola, ik kan dit nergens vinden in de handleidingen, maar waarschijnlijk erg simpel, wie kan me helpen? Hoe kan ik de aanslaggevoeligheid instellen van mijn Yamaha MOXF6? (ik wil dat het geluid altijd even hard is bv) DANK!!
 
Beste Danny, probleem is nu wel dat alle geluiden anders klinken, attack maar ook minder hoog. De geluiden klinken nu dof. Hoe kan ik dat weer terug krijgen?
 
@fisfanaat : Zoals gezegd beschik ik zelf niet over een MOXF maar ik heb op het internet eens even de handleiding bekeken en misschien kan dit je wel helpen. Op pagina 141 vind je hoe je via de UTILITY mode je velocity kan beïnvloeden. Ik vermoed dat je je MOX in Fixed Velocity hebt gezet met dan een lage waarde. Hierdoor zal iedere noot die je aanslaat met eenzelfde aanslag gespeeld worden (hence the name). Wanneer de sound die je op dat moment actief hebt, instellingen bevat voor bv filter, amplitude, EG dan krijg je inderdaad een ander klankkarakter dan voordien.

Wat je dan best kan doen is om de instelling anders dan fixed te kiezen bv normal, soft ... naar gelang je eigen wensen. Zie hieronder een screenshot uit de handleiding die je gewoon van het internet kan downloaden.

MOXF Fixed Velocity.png



Ik denk wel dat dit je probleem zal oplossen maar er zijn nog andere mogelijke oorzaken. Succes in ieder geval :okdan:

:doei:
 
Beste Danny, ik heb de Velocity Curve nu wel op fixed ingesteld, maar met de maximale waarde van 127. Het probleem lijkt nu wel opgelost... Klopt het dat alle geluiden nu wel exact hetzelfde klinken, als bij normale velocity? Alleen het volume is anders? :) Dank!!
 
Volgens mij gebruik je al een hele tijd fixed velocity maar met andere waarden. Ik heb zelf geen MOXF maar zowel bij mijn SY99 als Montage zet ik deze op 0 zodat ik echt over aanslaggevoeligheid beschik ( iedere noot die je aanslaat zal weergegeven worden met het volume/klankkleur/modulatie van die aanslag).

Zoek het maar eens in de manual op. Dan weet je met zekerheid hoe het voor jouw MOXF is :okdan:


:doei:
 
@Danny > ik heb de velocity altijd op normaal gezet. Na jouw bericht fixed geprobeerd, maar inderdaad met een te lage waarde. Met de maximale waarde van 127 of soft, komt het helemaal goed! Bedankt voor je tijd en uitleg! :)
 
Back
Top