Bescherming tegen stof, wat gebruiken jullie?

Martinez

Ouwe rot
Lid sinds
3 februari 2021
Berichten
527
Locatie
Breda
Zoals de titel al aangeeft ben ik benieuwd wat jullie gebruiken om je synths te beschermen tegen stof.
Voor mijn mother 32 heb ik een passend hoes van Thomann. Zojuist heb ik een subsequent 37 besteld en in die zoektocht naar bescherming kom ik verschillende dingen tegen waardoor ik benieuwd ben geworden wat de gemiddelde synthgebruiker hier gebruikt.
 
Stofhoezen vind ik nutteloos, want dan komt er vroeg of laat toch ook nog stof op te zitten,,

Geen natte doekjes, maar Swiffer XXL doekjes !!
 
Niks op 1 synth na waar een stof hoes bij kreeg. Af en een swiffer er langs. Heb ook aardig wat staan en geen zin om daar steeds van alles op of te moeten doen.

swiffer heb ik sinds kort, dat werkt echt top (wel af en toe uitwassen, zonde om na een paar keer weg te gooien)
 
over sommige dingen leg ik stofhoezen, dingen die een tijd rust krijgen onder n stofhoes of in de bubblewrap, maar dan weer niet helemaal afgesloten. Maar is idd een boel gedoe om hoezen er telkens op en af te doen (en vooral: waar blijf je ermee terwijl ze er af zijn) en eens ze op n hoop liggen, begin maar te zoeken welke waarvoor dient.
 
Op de meeste instrumenten heb ik compu-cap stofhoezen.
Dat was een prettig bedrijfje die op maat gemaakte stofhoezen leverde voor een meer dan schappelijke prijs en ze blijken de tand des tijds ook nog goed te doorstaan.
Helaas bestaat het bedrijf niet meer.

Inmiddels een achttal Decksavers in mijn studio.
Dat vind ik persoonlijk de fraaiste oplossing, doch wel prijzig.

Voor instrumenten waar geen Decksaver voor is zoek ik naar alternatieven.
Zo heb ik één stofhoes van Iwan op Maat.
 
op de SSl DAW controllers : Decksavers, op meeste synths Roland stofhoezen (vind je geregeld goedkoop bij Bax), en al de rest liggen dikke zwarte handdoeken over.
op mijn modulair systeem lagen ook decksavers op, maar dat gat nu niet meer vanwege ik er nu soort kast heb voor gemaakt. Mischien ik ook is Iwan contacteren.
btw, mochten er mensen zijn met interesse voor Eurorack Go Decksaver, ik heb er 3 teveel die in nog bijna nieuwstaat zijn.
 
Voor mij is een decksaver + stofhoes ideaal voor keys.
De Decksaver beschermt tegen katten die erover lopen, de stofhoes tegen zonlicht. En stof, uiteraard.

Jammer genoeg heb ik maar 1 ding waar een Decksaver voor bestaat (Polybrute). De rest blijft allemaal Compu-cap.
 
Eens in de maand de stofzuiger op de laagste stand, de stang eraf en op het uiteinde een zacht rond borsteltje (bij veel stofzuigers een standaard bijgeleverd accessoire). Heel effectief voor jet mengpaneel en schuoven van de toestellen.

Voor sommige zaken ook een zacht microvezeldoekje. Touchscreens een beetje IPA op dat doekje en ze blinken weer als nieuw.

Stofkappen had ik vroeger ook maar het was gewoon dat beetje te veel rompslomp om acht van die dingen van de apparatuur te halen en er dan ergens mee te blijven. Dus ben ik daar mee gestopt.

:doei:
 
Alles wat op m'n desk staat wordt regelmatig stofgezogen zo eens in de 2 a 3 weken, ik heb geen dieren en woon alleen dat scheelt ook qua stof in huis.
De rest staat in het rek en dat zit verpakt in of een pedaalemmerzak of als dat te klein is een vuilniszak dus daar komt geen stof bij.
 
Je kan ook een luchtreiniger gebruiken, die gebruikt wel stroom en moet dagelijks wel aanstaan het liefst.
 
Eens in de maand de stofzuiger op de laagste stand, de stang eraf en op het uiteinde een zacht rond borsteltje (bij veel stofzuigers een standaard bijgeleverd accessoire). Heel effectief voor jet mengpaneel en schuoven van de toestellen.

Voor sommige zaken ook een zacht microvezeldoekje. Touchscreens een beetje IPA op dat doekje en ze blinken weer als nieuw.

Stofkappen had ik vroeger ook maar het was gewoon dat beetje te veel rompslomp om acht van die dingen van de apparatuur te halen en er dan ergens mee te blijven. Dus ben ik daar mee gestopt.

:doei:
Welke ipa is het beste? Ik vind het nogal zonde van lekker bier
 
Alles wat op m'n desk staat wordt regelmatig stofgezogen zo eens in de 2 a 3 weken, ik heb geen dieren en woon alleen dat scheelt ook qua stof in huis.
De rest staat in het rek en dat zit verpakt in of een pedaalemmerzak of als dat te klein is een vuilniszak dus daar komt geen stof bij.
Daar ben ik ook bang voor, net boven mijn desk loopt er een dubbele waterleiding....ik hoop dat er nooit iets gebeurt.

voor rest gebruik ik ook nog zo een klein stofzuigertje van Meco: Amazon product werkt wel vrij goed, alleen is het opvangbakje snel vol.
 
Back
Top