Bitrate tonen in finder osx catalina

rasz

Ouwe rot
Lid sinds
28 juni 2003
Berichten
693
Locatie
Enclave Einde van de wereld.
Ik zou graag een manier hebben om makkelijk in de finder de bitrate van een audiobestand te tonen. Weet iemand of dit mogelijk is in OSX Catalina?
 
column view en dan helemaal naar rechts kijken, dan kan je met up down je lijst door. Command + I kan ook, maar datis meer voor losse files, of als je maar 1 of 2 hoeft te checken.
Screenshot 2023-03-17 at 08.16.49.png
 
Ja heel vreemd, dat dit niet standaard is.

BRON

't Is niet ideaal, maar here goes..

Zoek in je finder, rechtsbovenin, naar "mp3" en klik op het plusje, naast "bewaar" (/"save")

Schermafbeelding 2023-03-17 om 11.43.33.png



Kies "Audiobitsnelheid" (even onder "andere" opzoeken als 'ie er niet tussenstaat, en aanvinken).

Kies je "operator" (kleiner dan, groter dan, gelijk aan) en kies de bitrate die je wil vinden.

Ik was zo naïef om "320" in te vullen, maar da's natuurlijk 320kbps, dus "320000".

Daarmee zou je enigszins het resultaat moeten krijgen waar je naar zoekt. Niet precies de manier waarop je het wil, maar wie weet kan je nu wel vooruit. (En vond 't zelf ook wel handig om te weten)


Schermafbeelding 2023-03-17 om 11.49.56.png



Schermafbeelding 2023-03-17 om 11.50.02.png
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2023-03-17 om 11.44.18.png
    Schermafbeelding 2023-03-17 om 11.44.18.png
    25,8 KB · Bekeken: 69
Laatst gewijzigd:
Thanks!

Helemaal niet aan gedacht om gewoon de zoekfunctie te gebruiken. En ja belachelijk dat dit er niet standaard in zit. Ik weet 100% dat dit er vroeger wel in zat. En in Windows zit het sowieso. Af en toe zitten er echt de meest basic dingen niet in OS X. Beetje raar.
 
Apple kantelde na de iPhone 1 inderdaad meer en meer naar de “consumer market”.

OSX Pro ofzoiets zou wel interessant zijn. Niet enkel voor “professional users”, maar ook voor devs. Een stripped down Pro-versie van OSX die niet ieder jaar vervangen wordt door een nieuwe versie is voor die laatste een God send.
 
Laatst gewijzigd:
Ja, of gewoon een knopje "kinderslot" dat je uit kan zetten. Vroeg me al af, of er een UX-achtige onderbouwing voor zou zijn. Maar dat, wellicht.

Meest storende is dat finder blijkbaar die metadata kan vinden. Neem dat dan gewoon mee in je "meer informatie"-schermpje. Consumer ok, maar de zijwieltjes zijn niet altijd nodig. De kbps van een mp3-tje willen checken, is nog niet eens zo heel "pro", eigenlijk. Oh well..
 
Laatst met logic lopen klooien en daar heb je tegenwoordig ook een optie om moeilijke opties te activeren.. dus default is alles wat ingewikkeld lijkt te verbergen .. super dumb
 
Ja, of gewoon een knopje "kinderslot" dat je uit kan zetten. Vroeg me al af, of er een UX-achtige onderbouwing voor zou zijn. Maar dat, wellicht.

Meest storende is dat finder blijkbaar die metadata kan vinden. Neem dat dan gewoon mee in je "meer informatie"-schermpje. Consumer ok, maar de zijwieltjes zijn niet altijd nodig. De kbps van een mp3-tje willen checken, is nog niet eens zo heel "pro", eigenlijk. Oh well..
Dus dit… via de terminal kan het ook in oudere versies van OS X zat het gewoon in toon info… ik denk dat ze je richting iTunes willen duwen.
 
Back
Top