't Kan raar lopen. Voor wat andere items (geen muziekspul) had ik een tijd prima contact met een Marktplaats-verkoper die een heel eind verder woont.
Er volgt erchter een drama in 3 bedrijven:
#1.
Het eerste ding dat ik van 'm kocht was te groot om te versturen, dus we hadden afgesproken dat als hij in de buurt kwam hij het zou komen brengen.
Perfect! Prima! Nou, zo ging het, hij kwam het langsbrengen, tevredenheid alom. Dat kan dan ook niet meer mis voor toekomstige transacties zou je zeggen.
#2.
Tijdje later weer wat items van 'm gekocht (3 tegelijk). Deze konden wel verstuurd worden. Nou, dat durf ik dan wel aan.
Ik had alles betaald toen meneer ineens met het bericht kwam dat hij vergeten was dat hij 1 vd items ook op CataWiki had gezet, en dat het daar ook (maar later) verkocht was, en omdat 'het gedoe' met een afgekapte transactie daar groter ging zijn had hij uiteraard begrip voor mijn bezwaar, maar ging het bewuste item toch naar die CataWiki koper. Very Bad
#3.
Grrrr dus, maar omdat ik die overige twee items toch wilde hebben kwamen we uiteindelijk een vervangend item voor dat ook-op-cataWiki-item overeen.
Presteert meneer het om voor een van die andere twee items een andere (afwijkende & afgeragde) versie op te sturen dan er op zijn advertentie in een uitgebreide fotoserie was afgebeeld.
Ik hem na ontvangst meteen een bericht gestuurd, maar vanaf toen werd het stil. Dit bericht ook als reactie gestuurd op andere advertenties van hem (deze meneer is een veel-advertentie-plaatser), die worden wel gelezen, maar ook daar blijft het stil op. Erg flauw.
Zoals ik begreep doet Marktplaats alleen iets met meldingen als die zich opstapelen voor een bepaalde verkoper, dus daar zie ik weinig heil in.
Lang verhaal kort: prima first impressions qua betrouwbaarheid van een verkoper kunnen uiteindelijk toch een andere wending nemen. Ik ben 'm steeds netjes blijven benaderen, geen aanstoor gevend, maar deze verkoper verwacht dat via de struisvogel-methode het vanzelf opgelost raakt. Jammer.
OK, prettig weekend!