Hoe mijn werkplek verbeteren?

BastardPower

Ingeburgerd
Lid sinds
1 mei 2018
Berichten
42
Hey, ik heb momenteel volgende werkplek op mijn zolder.
Computer bureau:
2023-03-11 10.56.22 - Copy.jpg

De grote monitor links wil ik verhuizen naar boven de stagepiano.
Het is nu voor de rest wat rommelig, maar anders heb ik wel wat plaats voor kleine synths zoals de Crave, Electribe of de Volca's.
Voor de rest denk ik niet dat ik hier veel kan veranderen omdat het ook nog werkbaar moet blijven voor andere computer activiteiten.

En rechts daarvan mijn digitale piano:
2023-03-11 10.56.13 - Copy.jpg

Kast is 2x Ikea Kallax (77x77 cm)

Ik ben eigenlijk op dit moment niet echt bezig met muziek maken op de computer, hoogstens opnemen wat ik speel voor de muziekschool.
Op de muziekschool moet ik samenspel volgen en daarbij speel ik meestal elektrische piano (Rhodes en zo) en orgel.
Daarvoor staat er ook nog een Roland VR-730 klaar die ik ofwel boven de stage piano (GEM Promega 2) wil zetten, ofwel die vervangen.
De kast onder de stagepiano is niet ideaal, maar heb ik wel nodig voor mijn materiaal van het werk.

Ik zou het volgende willen doen:
- Platform voor stagepiano (of VR-730) iets hoger en iets meer naar voren brengen voor betere ergonomie wanneer ik recht sta.
- Mogelijkheid om enkele kleinere toestellen (B4000+, Gaia SH-01, JD-XI, MC-101, Electribe, Crave, ...) daarboven te plaatsen.
- 27" Monitor daar ergens in het midden boven, aangesloten op een mini pc met externe geluidskaart. Dit om backing tracks af te spelen, sheetmusic te tonen en/of muziek op te nemen.
- Ideaal zou ik zowel de Promega 2 en de VR-730 samen kunnen plaatsen, maar ik twijfel of het haalbaar is om dat te doen EN kleinere synths EN de monitor te plaatsen zonder dat ik een stijve nek krijg.

Mijn probleem is dat de achterwand gyproc is met metalen frame erachter. Ik weet niet direct waar de aluminium bevestigingsrails lopen. En ik twijfel ook een beetje of die stevig genoeg gaan zijn om alles aan te hangen.
Ik heb zo'n slatwall overwogen, maar twijfel nog een beetje qua stevigheid.
Ben nu een beetje aan het denken om bovenop de Kallax kasten een houten bak te maken:
ontwerp.jpg

- breedte komt overeen met de 2 Kallax kasten
- maar is dan nog eens ongeveer 15cm hoger zodat ik juiste sta hoogte heb.
- diepte is een 10-15cm dieper dan de Kallax kastjes, zodat ik genoeg ruimte heb om pedaal te gebruiken. Achterkant open houden zodat ik kabels gemakkelijk kan doorsteken.
Zou ik deze houten bak volledig horizontaal maken, of een beetje laten afzakken naar voren toe?

Daarachter zou ik dan een houten wand maken (of slatwall?) waarop ik de andere synths etc kan bevestigen.
Enige tips hoe ik de kleinere toestellen kan bevestigen?
 
Ikea verkoopt tegenwoordig dit soort dingen, helpt misschien voor t ophogen?

 
Bedankt, maar ik zou liever de Kallax kastjes op de grond laten staan:
- oogt beter (en gelijk met de andere kasten op de zolder)
- geen stof onder de kast
- verhoging boven de kast geeft me meer ruimte om andere toestellen redelijk stofvrij maar toch snel beschikbaar op te bergen
 
Zo te zien heb je aan de linkerkant van je bureau een mooie uitbreiding. Ik zou de spullen daarin lekker in die kastjes zetten en je apparatuur op die uitbreiding.
 
Deze heb ik (althans, soortgelijk model) en daar heb ik zowel mijn MPC One als MicroKorg op staat / op gehad. Werkt prima, en in die uitsparing eronder had ik een djmixer staan. De hoogte is variabel instelbaar, dus daar kun je mogelijk je synth / main keyboard deels onder zetten. En bovenop wat kleiner spul. Met figuurzaagklemmen kun je het vastzetten aan je Kallax.

Momenteel heb ik een iets andere staan, namelijk:


Maar het idee is hetzelfde. Voordeel van die Innox is dat de hoogte variabel instelbaar is. Ik heb op die van Bol boven mn Microkorg staan en in de uitsparing onderin mn Microkorg XL+. Die is relatief laag, dus die past daar handig in en ziet er wat sjieker uit, maar dat is het dan ook wel.
 
Aan de zon te zien is die monitor zijn volgende plek een slecht idee
koop n paar ikea keuken onderkasten, blad er op. Zit je hoger… dieper…
desnoods 2e hands? Of wil je zitten. Dan kan ook, dan maak je t blad breder dan 60 cm.
je hebt nooit genoeg desktop space met gear.
 
Back
Top