Arturia keylab49 lamme toets

jando

schelpdier
Lid sinds
29 januari 2014
Berichten
1.050
Locatie
IJmuiden
Hey leute,

De tweede C toets van m'n arturia keylab49 is lam en werkt soms wel en soms niet. Nu schijnt het dat het kan zijn dat de contact strips vuil zijn. Iemand hier ervaring mee, en wat kan ik het best gebruiken om die strips schoon te maken? Ik las ergens dat het met een gum kan?

Iemand een andere suggestie?
 
Heb hem open gemaakt en stof en vuil verwijderd, maar helaas blijft het probleem. Gum paste niet in de gaatjes van de rubbers, maar leek me ook wat overbodig. De eerste B toets doet het ook niet meer goed. De toetsen slaan soms wel aan, soms niet, en soms alleen heel luid. Nu contact opgenomen met Arturia dus even afwachten op reactie. Als iemand nog een suggestie heeft hoor ik het graag.
 
Dus na een factory reset zonder verbetering een video en aankoopbewijs naar arturia gestuurd, nu met de reactie of ik het keyboard naar frankrijk op kan sturen voor reparatie. Kost 88 euro excl. verzendkosten want garantieperiode is verstreken. Balen maar nog steeds wel goedkoper dan een nieuwe.
 
Update:

The problem with your keybed is that the rubbers are a bit worn out. Our technician recommends replacing all the key rubbers as a preventive repair. Please, let me know if you want us to replace all rubbers (4 of them, 2.41€ each).

Dusss als je dit probleem ook ondervindt en je kunt die rubbers los bestellen, dan zou je het wellicht ook zelf kunnen doen.


unnamed.png
 
Als iemand nog een suggestie heeft hoor ik het graag.
Heb het zelfde mee gemaakt pas.
Het was een maar een los master keyboardje van zestig gulden . Speelgoed eigenlijk.
De na een tijdje heb ik het gesloopt de elektronica bewaard die was nog goed en de rest maar weggegooid.
Zo neemt het minder ruimte in.
Zo heb ik nog wat reserve toetsenborden liggen van elektronische orgels.
Die zijn beter want die hebben dunne koperen staafjes die veren en houden zo zichzelf schoon.
Dus zou ik het zelf kunnen repareren.
De aanslag gevoeligheid had ik toch al niet.
Die wordt gemaakt met de snelheid van aanslag.
Ook allemaal zo goedkoop mogelijk gemaakt
Om deze reden koop ik alleen nieuwe master keyboards met midi de rest is rack of moduul.
Meer en anders heb ik niet.
Als het even kan onder de €100.
Eigenlijk schandalig dat het zo snel kapot gaat en de EU wil maatregelen nemen.
Al loop ik ook niet met hun vlaggen te zwaaien.
Mocht er een midi in op de Aritura zitten dan koop je gewoon een nieuw master keyboardje met kleine toetsen.
Want de rest zal ook wel na niet lang meegaan en kuren krijgen vanwege de uitgedroogde rubbers.
Succes.
 
Hoe heb je de toetsen van het keyboard lost gehaald? Gewoon omhoog klikken ofzo?
Ja dat vroeg ik me ook af, zelf had ik hem helemaal open gehaald via de achterkant, maar deze foto komt van de reparatieservice van arturia. Zie wel de schroeven liggen op de achtergrond :)
 
Laatst gewijzigd:
Dit model toch nog niet zolang op de markt dat dit soort onderdelen al 'op'/versleten/vergaan zouden kunnen zijn?
Gaat het om een veel bespeeld keyboard?
Heb deze gekocht in 2020 en bespeel hem wel bijna dagelijks...nog even afwachten of het probleem wel echt bij de rubbers ligt wellicht.
 
Back
Top