Roland E600 Song 1

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.127
Locatie
Belgie
Weet totaal niet of ik dit hier mag plaatsen, maar ben terug begonnen met gewoon wat op men keyboard te spelen.Dus niet echt een synth.. Als het niet mag zal ik toekomstige liedjes niet meer delen.
Het is geen cover, het is een eigen creatie, dat wel.

Ik ben hier gisteren aan begonnen en vandaag kon ik het redelijk genoeg spelen om er een video van te maken. Sinds de Roland E600 meer dan 25 jaar oud is, kon ik hem niet aansluiten op pc en moest ik via tablet opnemen...
Dat is niet goed voor de geluidskwaliteit, maar heb het toch iets kunnen verbeteren met soundcloud, door de video naar mp3 te converteren en dat door de masteringtool te halen.
Ik zal zowel de video als de soundcloud file delen.




 
Zou leuk klinken als achtergrondmuziek ergens voor. Vind wel dat je de lead zo nu en dan los zou moeten laten en opvullen met iets anders, nu is het bijna constant aanwezig door het hele nummer. Pas ergens bij 2.50 valt die weg en is er iets meer afwisseling. Dus kortom, afwissseling en variatie kan wonderen doen.

P.S. Waarom kun E600 niet aansluiten op de PC?
 
Zou leuk klinken als achtergrondmuziek ergens voor. Vind wel dat je de lead zo nu en dan los zou moeten laten en opvullen met iets anders, nu is het bijna constant aanwezig door het hele nummer. Pas ergens bij 2.50 valt die weg en is er iets meer afwisseling. Dus kortom, afwissseling en variatie kan wonderen doen.

P.S. Waarom kun E600 niet aansluiten op de PC?
Ja heb al meer info hierover gekregen, zal het bekijken in de toekomst, wist niet dat dat mogelijk was. Blijkbaar met een audio interface mogelijk.
Tis ook 25 jaar geleden, meer, dat ik nog keyboard op deze manier gespeeld heb ;)
Ook heb ik via de audiofile gehoord dat ik veel te snel speel, ga ik morgen dus verbeteren.
Maar onthoud aub dat het meer dan 25 jaar geleden is ;) Is nog iets anders dan muziek producen op pc waar je alles makkelijk kan rechtzetten in daw ;)
 
Het klinkt best aardig. Iets minder keyboard `hoempa` mag wel van mij.
Het valt me op dat met de linker hand de melodie gespeelt wordt.
Normaal is dat met de rechterhand en met de linkerhand de akkoorden.
Komt door de telefoon, er is een functie en ik weet niet hoe ik die moet wijzigen, nu neemt ie alles in spiegelbeeld op...
 
Ja heb al meer info hierover gekregen, zal het bekijken in de toekomst, wist niet dat dat mogelijk was. Blijkbaar met een audio interface mogelijk.
Tis ook 25 jaar geleden, meer, dat ik nog keyboard op deze manier gespeeld heb ;)
Ook heb ik via de audiofile gehoord dat ik veel te snel speel, ga ik morgen dus verbeteren.
Maar onthoud aub dat het meer dan 25 jaar geleden is ;) Is nog iets anders dan muziek producen op pc waar je alles makkelijk kan rechtzetten in daw ;)
Als ik het nu goed begrijp is de video van 25 jaar geleden?
 
Back
Top