Supposed To Be Me

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.734
Locatie
Nijmegen
Af en toe heb ik behoefte aan wat lekker geks, bij deze :D.

Hij is vrij grof geproduced, ik kan um zeker nog verder polijsten, maar ben een beetje bang dat ie dan de feel verliest. Ik ben inmiddels vet biased, dus wel benieuwd hoe die andere in de oren klinkt. Dus kan die zo of moet ik er nog wat uurtjes in stoppen?

 
Hoewel het geen easy listening is bllijft de track toch wel fascineren. Het is een soort Akufen op steroids. Het houterige werkt heel goed, en ook de sound design is ect sterk. Wel kan je inderdaad wel nog wat dingen finetunen, vooral wat eq betreft (de opening sample in de intro heeft bv teveel bas naar mijn smaak).

Bij dit soort tracks vraag ik me altijd af hoe je het gemaakt hebt. Ik zou dit echt niet kunnen reproduceren.
 
Wel kan je inderdaad wel nog wat dingen finetunen, vooral wat eq betreft
Hey, ja ben ik het zeker wel mee eens, ik denk dat ie op meerdere plekken wel wat getemperd moet worden, eea schiet zo nu en dan uit de bocht. Maar ik denk dat ik um dan beter ff een weekje kan laten rusten, zodat ik het weer wat beter hoor.

Bij dit soort tracks vraag ik me altijd af hoe je het gemaakt hebt
Haha, nou vrij chaotisch kan ik je vertellen :D! Het is allemaal vrij snel en zonder al teveel nadenken ingespeeld. Ik gebruik over het algemeen vrij weinig samples, en als ik die dan gebruik is het om in een simpler te duwen zodat ik er dan een melodie of beat mee kan spelen. Het meeste hier zijn dan ook gewoon instruments en drum racks. En als ik dan een patroontje heb is het kwestie van vrij lukraak effecten erop knikkeren en wat automaten, soms tekenen, soms handmatig met de push controller aan knoppies draaien.

Thnx voor je feedback!
 
Vond het wat moeilijk om in de track te komen... Gebeurt van alles wat in een ander ritme wat ik gewend ben. De hoge percussion achtige geluiden staan voor mij net iets te hard. Vind het wel knap dat je zoiets kan maken, want het vormt wel een geheel zo alles bij elkaar. Een loopje van 4 of 8 bar maken in deze style lukt me wel, maar een hele track opvullen vind ik knap.
 
Goed bezig, ik vind het een geslaagde track! Mijn vrouw begon spontaan te dansen.

Ik ben op reis dus heb het alleen via telefoon geluisterd, maar toch wat feedback.
In mijn beleving hebben de bijgeluiden te veel overhand in de mix en zou het nummer erbij winnen als het riffje en de kick soms wat meer ruimte zouden krijgen en de meer fx, percussie en sleep achtig geluiden iets minder op de voorgrond stonden. In ieder geval meer afwisselen. De basis vind ik namelijk heel sterk en ik had het gevoel dat je die een beetje verstopt hebt in (pun intended) tierelantijnen. Niet dat al die bijgeluiden niks toevoegen, maar ik wil af en toe ookde kern van het nummer de voorgrond horen pakken.
 
Vond het wat moeilijk om in de track te komen... Gebeurt van alles wat in een ander ritme wat ik gewend ben.
Haha, ja hij niet zo licht verteerbaar nee, niet voor iedereen dus, gaf ik ook zelf al aan ;)

Goed bezig, ik vind het een geslaagde track! Mijn vrouw begon spontaan te dansen.
Merci en leuk om te horen :P

Gebeurt van alles wat in een ander ritme wat ik gewend ben. De hoge percussion achtige geluiden staan voor mij net iets te hard.
n mijn beleving hebben de bijgeluiden te veel overhand in de mix en zou het nummer erbij winnen als het riffje en de kick soms wat meer ruimte zouden krijgen en de meer fx, percussie en sleep achtig geluiden iets minder op de voorgrond stonden. In ieder geval meer afwisselen.
Ik zal volgend weekend er nog eens kritisch naar luisteren, er kan vast wel het eea gesloopt worden en wat meer in toom gebracht worden.

Thnx beiden voor jullie feedback!
 
Haha, nou vrij chaotisch kan ik je vertellen :D! Het is allemaal vrij snel en zonder al teveel nadenken ingespeeld. Ik gebruik over het algemeen vrij weinig samples, en als ik die dan gebruik is het om in een simpler te duwen zodat ik er dan een melodie of beat mee kan spelen. Het meeste hier zijn dan ook gewoon instruments en drum racks. En als ik dan een patroontje heb is het kwestie van vrij lukraak effecten erop knikkeren en wat automaten, soms tekenen, soms handmatig met de push controller aan knoppies draaien.
Met al de variatie die in deze track lijkt dat me ontzettend veel werk! Misschien moet ik ook maar eens wat meer effecten in de DAW gaan automaten. Nu gebruik is ze meestal vrij statisch. Maar dus goede track, ik hoop dat je 'm nog eens finetunet.
 
Met al de variatie die in deze track lijkt dat me ontzettend veel werk! Misschien moet ik ook maar eens wat meer effecten in de DAW gaan automaten. Nu gebruik is ze meestal vrij statisch. Maar dus goede track, ik hoop dat je 'm nog eens finetunet.
Automation, als is het maar een beetje, doet toch vaak wonderen, dus daar zou ik zeker eens naar kijken, je kan natuurlijk gewoon lekker klein beginnnen met wat high of low pass, en wellicht simpelweg een dry/wet van een effect gebruiken, dat is al meestal al genoeg. Hier zit idd best wat automation in, maar het meeste is getekend, en dat gaat lekker snel.

Ik ga de track nog wel wat verbeteren, maar eerst maar ff een paar dagen niet naar luisteren...
 
je gaat er niet veel mee zijn, maar ik vind het herhalend en chaotisch tegelijk. Ik kan me voorstellen dat ik m na 10 keer tof vind of hekel. Maar na een luisterbeurt ben ik vooral overrompeld.
even later: rond 3min 30 is ie op zijn best
 
je gaat er niet veel mee zijn, maar ik vind het herhalend en chaotisch tegelijk. Ik kan me voorstellen dat ik m na 10 keer tof vind of hekel. Maar na een luisterbeurt ben ik vooral overrompeld.
even later: rond 3min 30 is ie op zijn best
Haha, sa snap ik, weet ik zelf ook nog niet hoor, of ik die op de langere duur nog tof vind, maar eea was in ieder geval wel heel leuk (en vooral super spontaan) om te maken, ff geen eindeloos gemier en over producing.
 
Back
Top