Sonic Academy ANA2.5 sinds november 2022 beschikbaar

ana_black_and_white-f120fb557fd390b1d135d3534f006e79bb46990343534bdadd1931542f2115df.png



Ik had het helemaal gemist, maar er blijkt een flinke update voor ANA2 uitgebracht te zijn. ANA2 is een synthesizer met 3 wavetable oscillatoren en 3 sample oscillatoren. In versie 2.5 is daar een multisample optie bijgekomen waarmee de mogelijkheid voor reproductie van realistische geluiden enorm is toegenomen. Deze multisamples kunnen gebruikt worden als oscillatoren naast de bestaande oscillatoren.

Ook is Pitch Drift toegevoegd aan het filter waardoor dit "analoger" kan klinken, en is uitgebreidere controle over de filter drive toegevoegd.

Het is een gratis update voor bezitters van ANA2, en anders kost hij momenteel omgerekend ongeveer €55.

Bron: Sonic Academy ANA2
 
Persoonlijk doen de multisamples me niet zo veel, ik vind het ook best veel werk als ik dat zelf moet maken, maar het is wel een mooie update. Ana lijkt me een beetje ondergewaardeerd, het is een alleskunner en ik gebruik hem ook nog steeds regelmatig.
 
mja een beetje een zielloos ding met een niet lekkere GUI, matige samples en overal een budgetervaring.
althans dat is mijn mening. ik ben er geen fan van zoals je ziet :)
 
Mijn ervaring met ANA2 is tot nu toe ook niet onverdeeld positief, maar dat heeft met name met het gedrag van automation/macro's binnen ableton te maken. 2.5 moet ik nog testen.
 
Sonic Academy's Kick 2 is onmisbaar voor mij, maar dit lijkt me vooral meer van hetzelfde als je al wat softsynths hebt? Of zitten er onmisbare dikke features in die andere synths niet hebben?
 
Back
Top