Geoffrey T. - INFINITY (techno)

funkaholic1972

Micro lid
Lid sinds
26 augustus 2008
Berichten
693
Locatie
Den Haag
Na een tijdje aan een technonummer gesleuteld te hebben welke behoorlijk retro was en die ik qua sound maar niet vol en hard genoeg kreeg vergeleken met moderne producties, was ik het ineens helemaal zat. En ben ik aan een nieuw nummer begonnen en kwam dit eruit. Voor mij stilistisch weer eens wat anders, wat meer richting moderne melodische dub techno ipv 90's retro stijl. Ik ben er zelf wel blij mee tot zover, maar ben benieuwd wat er nog beter zou kunnen?

 
Leuke trackje, luistert lekker weg. Niet echt mijn genre dus kan er inhoudelijk weinig over zeggen.
 
Als je er nog iets mee wil doen: welke kant mag het dan opgaan, van jou?

Meer de hoogte in, met melodieën, risers en een dikke drop - is mogelijk. Maar je kunt er ook de diepte mee ingaan, hypnotisch en minimaal houden - en de drive dan uit andere elementen halen.

Maar dat zijn dan muzikale overwegingen -- hoor zo snel geen gekke dingen in de mix, die lijkt al prima in orde (nog niet in een goede omgeving kunnen checken).
 
Bij melodische dub techno heb ik zelf toch een hele andere associaties. Ik hoor nl nergens de essentiele dub tech chord stabs.
Maar los daarvan vind ik dat het nummer wel potentie heeft. Het is niet mijn sound, maar de elementen die je gebruikt vind ik wel vet en de flow van het nummer is ook best aardig. Misschien kun je nog wel wat meer uit de opbouw halen. 🙏🏻
 
Als je er nog iets mee wil doen: welke kant mag het dan opgaan, van jou?

Meer de hoogte in, met melodieën, risers en een dikke drop - is mogelijk. Maar je kunt er ook de diepte mee ingaan, hypnotisch en minimaal houden - en de drive dan uit andere elementen halen.

Maar dat zijn dan muzikale overwegingen -- hoor zo snel geen gekke dingen in de mix, die lijkt al prima in orde (nog niet in een goede omgeving kunnen checken).
Meer dat tweede, hypnotisch en minimaal houden, met meer drive nog erin, door denk ik voornamelijk nog percussieve elementen aan het geheel toe te voegen. Dat is denk ik de weg die ik voor me zie met deze track.
 
Infinity....dacht hier een ode aan Guru Josh te horen.
Wat niet geval is, maar het klinkt in ieder geval goed, maar naar mijn bescheiden meing te eentonig, meer variatie mischiens?
 
ik mis een 303 :) een break zonder dat synthje... dan n clap... een build... even enkel dat synthje. En dan n fookin drop? :D
 
ik mis een 303 :) een break zonder dat synthje... dan n clap... een build... even enkel dat synthje. En dan n fookin drop? :D
Ja die 303 heb ik ook aan gedacht als mogelijke volgende stap. En laat ik nou nog ergens een TD-3 hebben liggen toevallig. :) De rest van je suggesties is waarschijnlijk ook gewoon een goed idee. Thanks!
 
Tussen 1.26 en 1.28 lijkt het alsof een paar sounds (of noten) even in de clinch liggen.
Ik hoor het zelf eigenlijk niet? Het zijn dezelfde tonen die in de rest van van de track ook zitten, alleen staat de filter van de main synth op het door jou genoemde stukje even vol open. Misschien dat het daardoor komt?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meer zijn die dit horen? Zelf stoor ik mij niet aan dit stukje, maar als meer mensen er iets raars in horen dan moet ik het wellicht toch even aanpassen?
 
Back
Top