op de rand van de afgrond

artyvisual

Nieuwkomer
Lid sinds
8 februari 2023
Berichten
3
Locatie
Netherlands
Hoi allen,
Nieuw hier: als kind had ik een Yamaha SY55 die ik meer als keyboard gebruikte (de UI is dermate brak dat je hem nauwelijks gebruikt om geluiden te maken/editen), maar goed, 30 jaar later heb ik hem nog steeds, en inmiddels raak ik geinfecteerd door het synthvirus, en sta dus op de rand van de afgrond qua uit de hand lopende 'hobbies'. op dit moment niet al te veel gear, voornamelijk redelijk betaalbaar spul (yamaha CP (geniaal), streichfett, boss rc 505, (b)Arp 2600, maar natuurlijk veel aan het snuffelen naar leuk spul.
Tot ergens online!
 
Welkom!

- de afgrondbewoners
 
Welkom en vooral niet op de marktplaats kijken en al helemaal niet naar eurorack want da's levensgevaarlijk voor je portemonnee.
 
Hoi allen,

Nieuw hier: (yamaha CP (geniaal),

Welkom! En sterkte met alle verleidingen ;-)

En jij zo te lezen goed blij met die Yamaha CP, sta me 'n vraagje toe:
doet die CP ook (voor wat extra realisme) aan 'bijgeluiden'? Of alleen gewoon goed klinkende sounds, maar niet net dat extra beetje ongecontroleerde erbij? (Zoals in sommige software dit bijmengbaar is)
 
Als antwoord op je vraag van de Yamaha CP: De CP heef redelijk wat karakter bij de Rhodes en Wulritzer, instelbare Drive die altijd wel ook aanwezig is bij harde aanslag. Heel makkelijk 'funky' te bespelen. De reverb is ook echt lekker. Bovendien vind ik het tot dusverre het beste mini keyboard wat ik ben tegengekomen. ik gebruik hem redelijk veel ook als midi keyboard omdat mijn vingers blijkbaar dit klavier waarderen... Ik pak hem best vaak mee naar de bank of eettafel om even wat te pielen met zijn batterij (spaar het milieu, gebruik oplaadbare) (en interne boxjes); ook in de camper gaat ie vaak mee. Ik gebruik ook de (geheime) pianoklank best veel, beetje Robert Miles achtig, wel lekker.
 
Als antwoord op je vraag van de Yamaha CP: De CP heef redelijk wat karakter bij de Rhodes en Wulritzer, instelbare Drive die altijd wel ook aanwezig is bij harde aanslag. Heel makkelijk 'funky' te bespelen. De reverb is ook echt lekker. Bovendien vind ik het tot dusverre het beste mini keyboard wat ik ben tegengekomen. ik gebruik hem redelijk veel ook als midi keyboard omdat mijn vingers blijkbaar dit klavier waarderen... Ik pak hem best vaak mee naar de bank of eettafel om even wat te pielen met zijn batterij (spaar het milieu, gebruik oplaadbare) (en interne boxjes); ook in de camper gaat ie vaak mee. Ik gebruik ook de (geheime) pianoklank best veel, beetje Robert Miles achtig, wel lekker.
Dank je voor de ervaringen, en sorry voor het zijpaadje ;-) Was benieuwd naar de 'bijgeluiden' (die je voor zo'n instrument wel wat zou willen), maar ik moet 'm gewoon maar eens zelf proberen, zoveel tevreden gebruikers can't be wrong.
Ik geloof ook niet dat Yamaha alsnog met een losse module ervan gaat komen (ik zou 'm 't liefst vanuit ander instrument aansturen, met snaren kan ik prima overweg, met toetsen stuk minder).

En nogmaals welkom!
 
Welkom en vooral niet op de marktplaats kijken en al helemaal niet naar eurorack want da's levensgevaarlijk voor je portemonnee.
wat?, waar, wie heeft Crack?; ik bedoel Eurorack...? komaan dringend!! zit hier nog met 20 HP leeg in mijn Crackkist ;-)
 
Back
Top