Din sync oplossing ervaring?

luze

Stamgast
Lid sinds
30 mei 2005
Berichten
216
Locatie
De Nieuwe Wildernis
Ik ben op zoek naar een Din sync oplossing om mijn TR'etjes te syncen met mijn DAW. Ik had de bekende Doepfer MSY2 op het oog maar in mijn zoek tocht kwam ik de Dtronics DT-QUSB tegen, iemand ervaringen met deze boxjes of misschien een betere oplossing in de zelfde prijs categorie?
 
Vraag Behringer of ze het maken voor een 20ste van de prijs
 
Nee de hele lange adem..
 
Retrokits heeft ook iets leuk, heb je wel nog een extra kabeltje nodig voor dinsync rk006 . Een Syntakt van Elektron kan het ook of een Behringer RD8. Die Arturia step dingetjes hebben ook een Din sync uitgang en Korg Sq64 etc etc ...
 
Gebruik zelf zowel de Doepfer MSY2 (voor m'n Yocto) als de Future Retro Swynx (voor m'n TB-303). De Swynx kan swing toevoegen aan het sync-signaal, maar is helaas zo goed als onvindbaar tegenwoordig. Doepfer MSY2 is nog steeds nieuw te koop en werkt prima.
 
Goedkope tip:

Je kan het dinsync signaal gewoon opnemen in je daw.
Signaal goed hard clippen, en dan weer afspelen.

Moet je wel kunnen solderen en je hebt meer dan 2 uitgangen nodig voor je geluidskaart.

Ik heb zelf de Doepfer MSY2, prima ding.
Enkel als je geluidskaart DC coupled is.. En ook lastig zodra je wil tempo veranderen enzo..


Sbx 1 als je m kan vinden
inderdaad, hoor ik niets anders dan goede dingen over

Als je graag DIY'ed, ik heb vorig jaar een opensource sync box voor arduino uno gemaakt: UnoSync
zet midi om naar dinsync, maar je kan elk kanaal afzonder start/stoppen in de maat. Heel handig voor oude dinsync prullen.. En ik durf er redelijk hard voor gaan dat hij beter synct dan sommige commerciële varianten

Ga binnenkort als het goed gaat aan de slag om een grotere te maken met 16 outs dinsync en 16 outs midi, of iets in die aard.. Onderdelen liggen al klaar om erin te duiken, gewoon nog de tijd vinden.
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt voor jullie input
Je kan het dinsync signaal gewoon opnemen in je daw.
Signaal goed hard clippen, en dan weer afspelen.
Dit heb ik vroeger wel gedaan met logic en een motu maar vond dat niet altijd even lekker werken. Nou gebruik ik ook die motu niet meer die ligt in een hoek stof te happen met zijn firewire poort en logic staat op de overleden laptop er naast :dubbel:
Sbx 1 als je m kan vinden
Ja dit kwam ik ook tegen lijkt me wel ideaal maar helaas niet te vinden en daarbij vind ik het ook wel beetje duur voor dat ding.
Als je graag DIY'ed, ik heb vorig jaar een opensource sync box voor arduino uno gemaakt: UnoSync
zet midi om naar dinsync, maar je kan elk kanaal afzonder start/stoppen in de maat. Heel handig voor oude dinsync prullen.. En ik durf er redelijk hard voor gaan dat hij beter synct dan sommige commerciële varianten
Ooh dit is wel een erg cool project, heb zelf alleen nog nooit iets met arduino gedaan maar ben wel een beetje van de diy dus is wel een mooie optie..
 
Ooh dit is wel een erg cool project, heb zelf alleen nog nooit iets met arduino gedaan maar ben wel een beetje van de diy dus is wel een mooie optie..

gewoon de software erop gooien en kabeltjes linken aan de schakelaars min of meer
is echt heel simpel, helaas ben ik het schema ergens kwijt gespeeld, maar met de info op de site moet het wel lukken
moet ik echt eens een nieuw schematje van maken maar ik ben ontzettend slecht in zo'n dingen tekenen

was aan het spelen met het idee om zoiets in "shield" formaat te maken, zodat je het gewoon maar hoeft te prikken in een arduino en gaan.. maarja.. tijd, prioriteiten :) Mocht je vragen hebben moet je maar roepen via PB, ik kan je wel op weg helpen
 
sbx80 en een extra midi thru bakje erachter goed voor 5 keer dynsync
ook nog een Jomox Xbase09 gebruikt als master met een midi thru bakje erachter
 
Back
Top