RME Fireface 802 issue

MNordex!

Ingeburgerd
Lid sinds
8 september 2022
Berichten
40
Locatie
Tilburg
Van mijn RME Fireface 802 knipperen alle ledjes als ik deze aanzet. Verder doet ie niets. Als ik het internet bekijk, zou dit een kapotte power supply (kunnen) zijn. Heeft hier iemand deze zelfde ervaring gehad? Is dit makkelijk zelf te vervangen of kan ik dit beter (en waar dan) laten doen? Er zit geen garantie meer op de interface.
 
Dat zou goed een condensator kunnen zijn. Rme heeft goeie service hoor ik altijd. Mss eens bellen .
 
Bij rme heb je zo’n chat site , als je je daar aan meld kan je een vraag starten

Kan je de rme 802 updaten want het zou kunnen dat hij een kapotte software heeft.

Maar ik denk dat het in de powersupply zit. Condensators vervangen lijkt me een goeie start.
 
Laatst gewijzigd:
De software is up to date dus dat is het niet. Ook op het RME forum wordt gedacht aan een kapotte PSU. Bij de RME shop is de voeding echter in back-order en ze hebben nog niet gereageerd op mijn mail over hoelang het gaat duren voordat deze weer op voorraad is. In tussen heb ik een kleinere interface aangeschaft om vooruit te kunnen maar dan is de RME toch wel een veel betere en mooier klinkende interface...
 
Heb geen afwijkingen kunnen zien met mijn niet-technische blik maar dacht dat het echt de power supply moest zijn adhv diverse forums hierover te hebben bezocht en filmpjes te hebben bekeken met dezelfde issue. Ik heb via de RME shop een nieuwe power supply besteld alleen duurde het wel een aantal weken voordat deze op voorraad was dus heb ik ook een 'eenvoudigere' interface ernaast aangeschaft omdat ik anders helemaal niets kon.De power supply was makkelijk te vervangen en de RME Fireface werkt weer als een trein en dan merk je wel, na weken met een andere interface te hebben gewerkt, hoe verwend je bent met zo'n goede interface!
 
ik had er 2 (FF800) waarbij het rode lampje host (to computer) bleef branden en dus geen verbinding met computer meer / Totalmix kwam niet op enz. Reparatie voor 1 692€, voor de andere 290€ (flat RME repair)
 
Back
Top