Open DJ- en live-sets, naast tracks en releases

stoter

bleep bloop
Lid sinds
25 oktober 2021
Berichten
1.765
Locatie
Utrecht
Liep al een tijdje met de gedachte rond, maar de set van @Jason31 triggerde me...

Naast "tracks" en "releases", ook een sub-forum voor DJ-/live-sets. Genoeg forumleden die af en toe een moppie draaien en/of setjes live spelen, lijkt me leuk om dat hier met elkaar te kunnen delen.

Maarrrr, dus wel beperkt tot sets van SF-leden. 't Is dan niet bedoeld als algemene dump-plek, daar zijn genoeg andere sites voor.
 
Horen daar dan ook filmpjes bij met 'i don't know what i'm doing with me gear' jams? Asking for a friend.
 
Heb net een mixer met extra warme knopjes besteld dus kom maar op.
 
Live-sets snap ik en: :okdan:
DJ-sets zijn andere fora voor, lijkt mij. ‘t Is tenslotte een SYNTHforum ..
 
Live-sets snap ik en: :okdan:
DJ-sets zijn andere fora voor, lijkt mij. ‘t Is tenslotte een SYNTHforum ..
Kun jij dan a.u.b. een lijst regels opstellen wanneer iets "live" is en mag, en wanneer iets "DJ" is en niet mag? Anders post ik straks per ongeluk iets wat ongewenst is en dat zou ik niet willen.
 
Misschien bedoelt Zoidsity een live set met Groovebox, drumcomputer etc.. en of een deel DAW + controller waar door knoppen draaien / toetsen in drukken een opname van wordt vertoond.. Dat is wel iets anders dan bestaande tracks mixen.. is ook een live-set maar verschil lijkt me duidelijk.. en daar moet je vaak wat langer de tijd voor nemen.. toch wel 'n uurtje ofzo.. :)
 
en een DJ set met huisgemaakte tracks?
Dit dus. Wat is OK en wat niet? Ik zou het vrij laten. Als het je niet interesseert klik je niet. Het is geen DJ forum dus je hoeft niet bang te zijn dat er opeens allemaal huiskamer DJs hun shit komen doen.
 
Kun jij dan a.u.b. een lijst regels opstellen wanneer iets "live" is en mag, en wanneer iets "DJ" is en niet mag? Anders post ik straks per ongeluk iets wat ongewenst is en dat zou ik niet willen.
Ik ga daar niet over uiteraard, maar ik bedoelde dat anders ook een hele set van een lid met hits van Modern Talking, Jan Smit en andere bruiloft feest hits geplaatst kunnen worden..
DJ als in de oorspronkelijke betekenis van ‘plaatjes draaier’.

Maarre, als iemand/iedereen het anders ziet, helemaal goed hoor.
‘k Klik aan wat me interessant lijkt, en rest aanklikken is niet verplicht :D
 
Ik ga daar niet over uiteraard, maar ik bedoelde dat anders ook een hele set van een lid met hits van Modern Talking, Jan Smit en andere bruiloft feest hits geplaatst kunnen worden..
DJ als in de oorspronkelijke betekenis van ‘plaatjes draaier’.

Maarre, als iemand/iedereen het anders ziet, helemaal goed hoor.
‘k Klik aan wat me interessant lijkt, en rest aanklikken is niet verplicht :D
In theorie zou dat voor kunnen komen. In de praktijk zal het meevallen want ik kan me niet zo goed voorstellen dat dat een hobby zou zijn van één van de huidige leden, die dat dan ook nog eens precies op dit forum met ons wil delen.

Mijn eigen insteek zou zijn dat ik een DJ set hier (in dit speciale nieuwe subforum) alleen zou delen als ik er minimaal een paar tracks van mezelf in zou hebben gestopt. Maar ook dat zou ik niet als voorwaarde stellen want wie gaat dat controleren en erop handhaven?
 
Ik heb geen behoefte om mijn feestdj verleden te delen op video. Maar recent deed ik die lange reel 2 reels loop en heb er over zitten scratchen. Daar is video van. Slechte hoek en was maar n oefening maar zou in theorie kunnen dienen :)
 
Ik interpreteer "setjes live spelen" in de OP misschien verkeerd.. zoiets als hieronder bv..

Genoeg forumleden die af en toe een moppie draaien en/of setjes live spelen
maar never mind.. ik zal m'n toeter houden.. :bekdicht: :D
 
Mooi gesprek maakt het los. :)

Het argument in de lijn van "het is immers een synth-forum" komt wel es vaker langs (dit is niet het eerste draadje althans), en die is prima te volgen.

Echter wordt het tricky als je dat vervolgens strak wil gaan hanteren. Dan mogen we het eigenlijk ook niet hebben over mengtafels, eq's, geluidskaarten, elkaars mix, etc.. wat natuurlijk te flauw is. De rode draad is "elektronische muziek-productie", maar om aan te geven.. laten we dus niet al te hard vasthouden aan dat "synth"-stukje in synthforum.. zoiets kan groeien, voor mij staat SF inmiddels ook symbool voor een groep mensen, met dezelfde passie - ipv dat het puur over de tech gaat.

Vanuit die gedachte was het een beetje gegroeid.. voor de SF-leden die es een long-format dingetje willen delen.. en eerlijk gezegd: toen ik het postte had ik ook die plaatjesdraaier in gedachte.. maar laten we dat dan anders gewoon gedogen, ipv aanmoedigen.. ;) of beperken tot elektronische/synthetische muziek.. of alleen eigen werk, kan ook, maar de hoeveelheid draadjes zal idd waarschijnlijk sowieso wel meevallen..
 
Laatst gewijzigd:
Ik ga daar niet over uiteraard, maar ik bedoelde dat anders ook een hele set van een lid met hits van Modern Talking, Jan Smit en andere bruiloft feest hits geplaatst kunnen worden..
DJ als in de oorspronkelijke betekenis van ‘plaatjes draaier’.

Maarre, als iemand/iedereen het anders ziet, helemaal goed hoor.
‘k Klik aan wat me interessant lijkt, en rest aanklikken is niet verplicht :D
Kleine verduidelijking van mijn mening (waar niemand op zit te wachten :D ) :

Eigen gemaakte nummers/covers: :okdan:
Andermans plaatjes aan elkaar gemixt: :erm:
 
Back
Top