Dure drummachines AlphaBase vs Perkons vs Pulsar

 
Ik ben helemaal gek van de Pulsar, ik vind het een van de meest inspirerende apparaten die ik afgelopen jaren in mijn studio heb gehad. Experimenteel, eigenwijs, anders en veelzijdig. Als je rechtdoor techno wil maken zijn er wel betere opties, maar als je echt into sound design ben en noise/sound scapes etc wil makes is het een onuitputtelijke bron van inspiratie. Ook de hele interfacing en i/o die je ermee kunt doen is top, ik gebruik hem als centraal apparaat waar ik mijn andere klooidoosjes in kan duwen of juist mee kan voeden - zoals bijvoorbeeld een fx loop maken met wat pedalen, die met jack-to-pin converter naar de outputs leiden en in Ableton als stereokanaal binnen laten komen etc. De pins vind ik vrij geniaal want het is supermakkelijk om ze te kortsluiten of meerdere klemmen op 1 pin aan te sluiten etc. Een stuk flexibeler dan jacks. De sequencer/looper is een beetje maf en gebruik ik niet extreem veel, al kun je best veel met dat polyritmische gedoe. Maar als ik de timing strak wil gebruik ik gewoon MIDI. Voor ingewikkeldere non-lineaire sequences gebruik ik bij voorkeur de Ornament-8.

De prijs is ook zeker niet idioot, er staat een video op Youtube over het productieproces en het is vrijwel allemaal handwerk met talloze QC stappen ertussen dus ja, da's duurder dan de meuk die in China van de band afloopt maar het is wel gewoon een oerdegelijk, goed gebouwd en mooi product. Inmiddels is mijn Soma ecosysteem al uitgebreid naar een Cosmos, Lyra-8, Ornament-8, Ether en Rumble of Ancient Times en ik heb de Pulsar-23 Utilities inmiddels in de post zitten. Ik moet toegeven dat ik in het afgelopen jaar een schaamteloze Soma / Vlad Kreimer fanboy ben geworden. Overigens is er een update voor de kick module uitgekomen eind vorig jaar, op de site kun je vinden welke modellen deze hebben en/of van welke serienummers. De mijne heeft die al, maar schijnbaar kun je zelf een nieuwe installeren als je die bij Soma aanvraagt.
 
Laatst gewijzigd:
maar schijnbaar kun je zelf een nieuwe installeren als je die bij Soma aanvraagt.
klopt, heb ik gedaan, niet dat ik al weet hoe ie klinkt, heeft nog geen beurt gehad sinds de update. Stelt niks voor trouwens, beetje schroeven en het board uit de houders halen, andere er in duwen. Enkel stom dat je niet kan swappen (lees: schakelaar op de print verzetten, die op de update zit) zonder m open te doen, dan moet er een schakelaar voorzien worden op de behuizing, wat ik niet deed
 
Enkel stom dat je niet kan swappen (lees: schakelaar op de print verzetten, die op de update zit) zonder m open te doen, dan moet er een schakelaar voorzien worden op de behuizing, wat ik niet deed
Ja, waarschijnlijk omdat het later is toegevoegd en niet meegenomen in originele case design. Ik laat hem op default staan.
 
de limited pacifist edition met andere knoppen en 2 speciale tassen 8)
 

Attachments

  • 2023-03-24 14.24.19.jpg
    2023-03-24 14.24.19.jpg
    173 KB · Bekeken: 94
  • 2023-03-24 15.13.44.jpg
    2023-03-24 15.13.44.jpg
    240,5 KB · Bekeken: 102
Nice. Ik heb de pacifist lyra 8. Die kwam met houten koffer :)
 
de pulsar is lijp. als je vergelijkt met modular niet duur.
lyra ga ik weer weg doen, te beperkt. pulsar leeft
 
Back
Top