Zijn er nog mensen fanatiek met logic bezig?

Ik switch heen en weer tussen Logic Pro en Reason 12. Reason is net iets handiger om snel een idee op te zetten, maar mist daarna heel erg veel ten opzichte van Logic.
 
Ik gebruik Logic al meer dan 10 jaar. Ik vind het een erg plezierige DAW. Vroeger Cubase gebruikt op PC, maar met overstap naar Mac ben ik Logic gaan gebruiken. Ik heb zelf ook niet de behoefte om dan weer te wisselen. Onderstaand een interessant video over een aantal Stock plug-ins in Logic. Dat was voor mij toen ook een reden om over te stappen naar Logic: de goede en de hoeveelheid stock plug-ins.



En nog een mooi overzicht van dezelfde gast

 
Ook wel interessante ontwikkeling (vooral de inhuur; daarna is natuurlijk allemaal gissen). Goed teken dat Apple Logic echt serieus neemt.

 
En nog een mooi overzicht van dezelfde gast


Goede video! Geeft maar weer eens aan dat manuals er niet voor niets bijzitten.
Deze meneer heeft ook hele goede tutorials/boeken/pdfs. Aantal zijn gratis en geven echt heel deep aan wat je kan doen allemaal.
Ik gebruik Logic als sinds 4.1 en heb een aantal keren de manual gelezen, maar die link die ik gaf gaat er op een heel andere manier mee om, veel gfx enzo, heel duidelijk.
 
Dat klinkt interessant, maar wat moet ik mij daarbij voorstellen?
In de Environment window kan je volledige editors opbouwen. Met wat extra speciale functies kun je elke verandering aan de knoppen daarvan, in een geheugens bewaren en/of terug oproepen. Zo kun je tot 128 geheugen plaatsen aanmaken. De waarden worden bewaard in de environment-objecten zelf (transformers).
Het is een tijdje gelden dat ik deze aanmaakte. Enkele voorbeelden kan je o.a. vinden op mijn website (zie link onderaan).
 
In de Environment window kan je volledige editors opbouwen.

Bedankt voor je antwoord.
Ik zie trouwens niet de link waarop je doelt.

Ik heb om te beginnen maar eens de handleidingen gedownload.
Met in totaal meer dan 2300 pagina's heb ik iets om even op te kauwen. ;)
 
Bedankt voor je antwoord.
Ik zie trouwens niet de link waarop je doelt.

Ik heb om te beginnen maar eens de handleidingen gedownload.
Met in totaal meer dan 2300 pagina's heb ik iets om even op te kauwen. ;)
Die paars gekleurde tekst onder mijn schrijven...

Als je Len Sasso's boekje nog kunt bemachtigen ergens op de www. Daain staan al de fijne kneepjes (die wonderbaarlijke dingen mogelijk maken).
 
Net geïnstalleerd!
Overzetten van mijn oude projecten gaat in ieder geval soepel.
 
Logic Pro officieel naar iPad!Vanaf 23 mei beschikbaar maar ik geloof met een abonnementsprijs?
 
ik hoop dat dat geen ding gaat zijn op osx, want dan wordt het een audioz editie
Anyways, 10.7+ is wel een bugfest, ik ben weer lekker terug naar 10.6.3
Stuk minder cpu ook nodig.
 
Logic Pro officieel naar iPad!Vanaf 23 mei beschikbaar maar ik geloof met een abonnementsprijs?
Klopt dat het een abonnement vorm word jammer ik betaal liever een vast bedrag in één keer dan ik zit aan een abonnement!

Hier is linkje met meer informatie :

Tweakers.net

ICulture.nl
 
Laatst gewijzigd:
Ik gebruik Logic 9 en 10.

L10 om alle audio vanuit m’n elektrons te routeren/splitsen naar outputs, waar ik hier en daar wat eq en compressie kan toepassen.
L9 om op te nemen via mijn Yamaha 01x.

Zo kan ik m’n audiotracks onder bepaalde faders zetten en een livejam opnemen terwijl kanalen uit elkaar zijn gehaald of gebundeld zoals ik t wil.

Eenmaal opgenomen in logic 9 mik ik het als audio tracks Logic 10 is, en kan ik de boel nabewerken en oppoetsen (althans dat is het plan, alleen kom ik nooit aan toe :)

Persoonlijk vind ik Logic 9 log steeds de fijnste versie.

Ooit ableton gebrobeerd maar dat ligt me niet.
 
Ik begin langzaam een beetje mijn weg in de basis te vinden.
Ik heb sinds kort een SL Mixface om de boel te bedienen en dat werkt prima voor mij.
Exporteren van MIDI moet ik mij nog in verdiepen, want mijn Fantom lijkt het niet klakkeloos te slikken.
Het werken met Logic zelf vind ik erg fijn.

Een iPad versie zou ik wel een handige toevoeging vinden, maar ik ga er geen abonnement voor nemen.
Op m'n oude Macbook Air draait Logic goed genoeg om het de studio in te brengen waar nodig.
 
Back
Top