Zijn er nog mensen fanatiek met logic bezig?

J@ker

Stamgast
Lid sinds
18 oktober 2006
Berichten
344
Locatie
rottrdm
Vroeger op windows veel logic gebruikt,
Afgelopen tijd wat mee uitgeprobeerd op laptopje van vriendin.
Het verbaasde me wel dat de environment en veel ingebouwde softsynth en ex's sampler helemaal identiek lijken als in de emagic tijd.
Ik had wel iets verwacht dat het er allemaal wat gelikter uit zou zien (alhoewel ik design van emagic wel grappig vind, maar dan in 2010)
 
Apple zit met Logic al sinds begin 2000 in een transitie fase idd. Die old skool Emagic look is nog steeds aanwezig hier en daar. Het is een vreemde mix van stijlen. Ik gebruik zelf nog Logic 9 en dat valt goed mee vind ik. Ik vind 9 ook veel overzichtelijker
 
Ik vond Logic 10 toentertijd een no-brainer voor de prijs. Uiteindelijk ligt de manier van werken van Ableton mij beter en sindsdien Logic niet meer gebruikt helaas.
 
Beetje nostalgie...
Mn computer was toen wel te brak voor audio, maar als je "no driver" of zoiets selecteerde in de audio preferences draaide logic 3 keer soepeler, logic 5.x ja.. alhoewel 3.016 ook een goeie midi only was.
De screensets en environment waren mn favorieten. Niet steeds windows openen om wat midi te editen maar 1 crt scherm met arrangement en een andere met de matrix en hyper editor open. Zo gauw je in arrangement een midi part aanklikte stond de inhoud meteen in scherm 2.
Nootjes in midi editen was super vergeleken met andere programmas.
 
Het doel dit jaar.En we zijn Februari en de start nog niet genomen.Maar het jaareinde is nog altijd ver weg.Het kan nog alle kanten opgaan.
 
Zeker weten. Ik zeg zelfs meer : ik snap niet waarom niet meer mensen Logic Pro gebruiken. 8) Zeer gebruiksvriendelijk, é-norm veel ingebouwde softsynths en dergelijke, heel stabiel...
 
Als je met multitimbrale samplers zoals Kontakt, 90’s rack samplers werkt, is Logic voor zover ik weet gewoonweg de beste optie. De Event List Editor is goud waard. Logic 9 Hyper Editor is ook niet mis. De personificatie van de keyboard / MIDI shortcuts valt ook niet te onderschatten. Je kan de CPU’s tot op het uiterste drijven en het ding geeft geen kraak of klik. En dat met een buffersize van 32 samples. Enfin toch met de combi Logic 9 - mac pro - Snow Leopard - RME. Met de nieuwe Apple dingen niet al te veel ervaring. Oh en de touch automation methode met de muis. Dat is toch gewoon geniaal? :-)
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb net een nieuwe mac en wil komende maand Logic Pro gaan aanschaffen.

Ik werk in de studio in principe zonder computer, maar haalde m'n tracks wel binnen in GarageBand.
Dit werkte prima, maar ik liep wel tegen de beperkingen van da programma aan.
Ik heb in het verleden wel wat ervaring met Cubasis en Tracktion opgedaan, maar de interface van Garageband bevalt me het best, dus Logic lijkt de voor de hand liggende keuze.
 
Denk er over een "goedkope" Mac te kopen,alleen voor muziek. Mini ofzo.. dus van daar mn interesse om te zien of logic nog relevant is .. op Ableton maak ik alleen maar loopjes .
 
Logic gebruiker hier sinds 2013. Daarvoor 6 jaar met Ableton Live en tussendoor 1 jaar met Studio One. Logic vind ik absurd goed DAW. Ik heb er €180 voor betaald in 2013 en daarna nooit meer een cent hoeven te betalen. De native content aan loops, plugins, presets etc is heel goed. Wat je zegt over sommige soft synths en plugins klopt.. deze hebben hoognodig een update nodig (zelfs Alchemy ziet er op hogere resolutie heel slecht uit). Maar ik heb daarin een goede hoop als ik zie hoe ze de EXS24 hebben gedaan (dat is nu sample en quick sampler). Super allemaal.

En sommige tricks in Logic zijn leuk:


Ik snap ander mensen dan ook zelden als ik ze bij een plugin hoor zeuren: "ooh waarom geen mid-side mogelijkheid?" :D
 
Wat ik erg handig vindt van Logic is dat je bij elke track een icoontje neer kan zetten!

Ik heb dat nog niet bij andere daw’s gezien zo als Logic het doet.
 
Één van de fantastsiche dingen in Logic is dat je werkelijk alles kan doen wat betreft MIDI.
Kleine stepsequencers bouwen of synth editors maken met geheugens voor alle parameters, enzomeer ... werkelijk eindeloos.
Ik was er graag mee bezig en ... als het nodig is ... kan het nog steeds.
 
Back in the days hadden veel sequencers de irritante neiging om overal windows voor te openen, wat editen, window close.. in logic kon je gewoon alles open hebben staan,ik neem aan dat dat nog steeds zo is
 
Back in the days hadden veel sequencers de irritante neiging om overal windows voor te openen, wat editen, window close.. in logic kon je gewoon alles open hebben staan,ik neem aan dat dat nog steeds zo is
+ je kan keyboard shortcuts toewijzen naar open / close plug-in(s). Slot 1 tot 4 als ik me niet vergis kan je mappen naar bv F1 tot F4. Of close all plugins met 1 druk op de toets
 
Back
Top