The Rooster [Ambient]

Seva Randeep

Music & sounds
Lid sinds
13 januari 2008
Berichten
454
Locatie
Roermond
Voor een project van Fabio Keiner heb ik een track gemaakt van 1 uur. Ik heb er 9 uur aan gewerkt. De basis staat nu. Ik moet er nog veel aan doen.

Gebruikte spullen
FL Studio 21
FPC
Valhalla
Omnisphere
Phaseplant

Track staat op privé, maar wilde 'm gewoon al met jullie delen. Je mag erop schieten :-)

 
Mooie piano ambient hoor...
Hij mooi opgenomen.
Een uurtje is iets te veel voor mij,
ik heb ff moeten skippen...
Vrij laat (46 min) komen nog de drums in...:okdan:
Mooi gedaan...
 
Mooie piano ambient hoor...
Hij mooi opgenomen.
Een uurtje is iets te veel voor mij,
ik heb ff moeten skippen...
Vrij laat (46 min) komen nog de drums in...:okdan:
Mooi gedaan...
Ik verwacht ook niet dat iemand een track van 1 uur helemaal gaat luisteren :-)

Top dat je wel ff geluisterd hebt :-)
 
Je bent hier nog maar 9 uur aan bezig geweest? En de tracklengte is meer dan een uur ... dan heb je al flink doorgewerkt, hoor :halleluja . Een uur is inderdaad lang om te luisteren maar ik heb steekproefsgewijze geluisterd en er zitten héél mooie klanksfeerbeelden bij :okdan:. Knap dat je voor zo'n lang stuk inspiratie kan aanspreken. (Na 15 minuten is mijn creatief meestal leeg en moet het weer opgevuld worden voor een nieuw nummer;)).

Al bij al een indrukwekkende prestatie ... top.
 
Indrukwekkend.
Ik vraag me af hoe je zo iets maakt.
Als in, is het één lang DAW project?
Ja, het is één FL Studio Project. Zie bijgevoegd screenshot :-)
 

Attachments

  • therooster.png
    therooster.png
    363,9 KB · Bekeken: 69
Je bent hier nog maar 9 uur aan bezig geweest? En de tracklengte is meer dan een uur ... dan heb je al flink doorgewerkt, hoor :halleluja . Een uur is inderdaad lang om te luisteren maar ik heb steekproefsgewijze geluisterd en er zitten héél mooie klanksfeerbeelden bij :okdan:. Knap dat je voor zo'n lang stuk inspiratie kan aanspreken. (Na 15 minuten is mijn creatief meestal leeg en moet het weer opgevuld worden voor een nieuw nummer;)).

Al bij al een indrukwekkende prestatie ... top.
Dank :-) Er zit volgens mij voldoende afwisseling in om de luisteraar toch een uur lang geboeid te houden. Ik heb er van geleerd. Wat ik geleerd heb, ga ik toepassen in mijn hypnosemuziek. In hypnotherapieland zijn de lange tracks met rustige muziek die ook nog eens royalty-vrij zijn erg gewild. :-)
 
Ja, het is één FL Studio Project. Zie bijgevoegd screenshot :-)
Wow. Ik heb ooit één lange track gemaakt van bijna 20 minuten. Dat vond ik al lang :) maar dit is wel even andere koek.
En dat in 9 uur tijd. Echt respect!

Veel van mijn tracks zijn bedoelt als achtergrondmuziek voor m'n andere hobby (videografie).

 
@Googol die drums zitten op eerdere momenten er ook al in, was je misschien overeen gegaan tijdens 't skippen..

Gaaf project Seva!


Ik heb er van geleerd. Wat ik geleerd heb, ga ik toepassen in mijn hypnosemuziek.

De hypnotische soundscapes werken heel goed. Ik zit momenteel vrij gaar op de bank, en dit komt erg prettig binnen. Ga al snel richting die hypno-half-slaap :)

Minus de ritmische passages. Die halen me er heel hard weer uit - snap niet helemaal de functie binnen de track, ténzij het stiekem een one-track album is - en ik vind (persoonlijk) de drumsounds niet mooi, of in elk geval niet passen bij het geheel.

Geen idee of het zou werken voor jou, maar ik heb het idee dat áls je drums wilt gebruiken, dat het dan tof zou zijn als die sounds wat "synthier" zouden klinken.. dus een wit ruisje met envelope ipv een hihat-sample, dat idee.. zomaar een suggestie hoor..
 
Geen idee of het zou werken voor jou, maar ik heb het idee dat áls je drums wilt gebruiken, dat het dan tof zou zijn als die sounds wat "synthier" zouden klinken.. dus een wit ruisje met envelope ipv een hihat-sample, dat idee.. zomaar een suggestie hoor..
De 909-drums vind ik ook niet zo passen :-) Daar wordt dus nog aan gewerkt.

Deze track is trouwens niet bedoeld voor hypnosesessies. Deze wel.

 
Back
Top