BARP 2600 mic

snitch

°⧭°
Ik wil een headset (of desnoods losse mic) aan m'n Uli Blue Marvin hangen voor de wettelijk verplichte R2D2's en andere dingen, wat is hiervoor een goede keuze? Headsetjes die ik had liggen geven blijkbaar niet genoeg signaal.

Waarom heb je een mic nodig voor R2d2 sounds ? Lijkt mij dat die vage bliepjes gemaakt zijn met de s/h toch ?

volgens mij heeft @snitch het wel juist.

```Sound designer Ben Burtt used an ARP 2600, combined with his own voice, to create the voice of R2-D2 in the Star Wars films.```

It's working perfectly here...
I have an SM58 running through my BArp. With the preamp's range set to 100X (and with the preamp's slider fully up), it triggers the envelope follower quite strongly, output from pre-amp to an audio in of the VCF has good levels, and with a connection straight to the BArp's Mix IN, gives a strong signal on vocals. With range set to 1000X, the preamp's slider needs to be below 50% for it not to distort.
I tried it just then, to be sure...
Could it be the pin-outs on your mic cable plug? If you're using XLR or TRS with a 3.5mm adapter, you'll need a Y cable, and just take a signal from the ring.

Anders zou een mic pre nodig hebben.
Als je een modular hebt kun je een modular mic pre gebruiken.
De doepfer A119 als de kwaliteit niet zo boeit.
Wil je ook instrumenten en synth sounds kunnen versterken raad ik de Interface MKII aan van Befaco.

Ander gewoon een mixer gebruiken. evt de aux send naar de Barp mits line level genoeg is.

Back