Twenty-Four Hours [MPC-One, V-Synth]

Lid sinds
11 januari 2021
Berichten
987
Locatie
Landgraaf
Twenty-Four Hours
De bodem en lucht worden dagelijks aangetast door menselijk afval. Hierbij kun je denken aan fabrieksafval, chemische stoffen (asbest, bestrijdingsmiddelen, metalen, olie, plastic) of gewoon een simpel stukje kauwgom. Al deze stoffen worden opgenomen door de bodem en opgenomen door planten, mensen en dieren als voedsel. Dit doen we ongemerkt en zonder kwade bedoelingen. Maar.........



Hardware:
* Akai MPC-One
* Roland V-Synth 2

Opname: Bitwig Studio

Ik hoop dat je het leuk vindt !!
 
Heel gaaf, voor mij meer een soundtrack dan een nummer. Voelt heel gedetailleerd en organisch. Klinkt ook heel af. Voor een nummer mis ik een beetje een duidelijk middelpunt, als je begrijpt wat ik bedoel, moment waar alles samenkomt, de beat, de herkenningsmelodie. Nu voelt het meer alsof je van de ene sfeer naar de andere gaat, wat ook tof is.
 
Heel gaaf, voor mij meer een soundtrack dan een nummer. Voelt heel gedetailleerd en organisch. Klinkt ook heel af. Voor een nummer mis ik een beetje een duidelijk middelpunt, als je begrijpt wat ik bedoel, moment waar alles samenkomt, de beat, de herkenningsmelodie. Nu voelt het meer alsof je van de ene sfeer naar de andere gaat, wat ook tof is.

Dank je Tierelantijn. πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Ik maak het liefst 'weg-van-de-snelweg' muziek, wars van geijkte muzikale algorithmes. Het combineren van soms contrasterende muzikale elementen en onverwachte wendingen spreekt mezelf het meest aan. Wel heb ik vaak een (visueel) onderwerp in mijn hoofd waar ik de muziek op projecteer als ik start (vandaar de video). In die zin is dat misschien wel weer een soort van homogeen herkenningspunt.
 
Prima compositie! Inspireert mij om mijn Vsynth XT weer eens te gebruiken :)
Dank je wel Yawgmoth :) De Vsynth is een van de beste Synths/samplers die Roland ooit heeft voortgebracht. Welliswaar alweer meer dan 20 jaar oud maar een geweldige klank en erg gebruikersvriendelijk. Hoop dat hij nog lang meegaat.
 
Deze track heeft me meerdere malen kippenvel gegeven. Met de beelden erbij krijg je een heel goed idee met welke waanzin de mensheid bezig is. Ik hou wel van zo'n "weg-van-de-snelweg" aanpak :okdan:

Dank Danny. πŸ‘πŸ‘πŸ‘ Ik denk dat veel mensen op de automatische piloot leven en zich nauwelijks druk maken over de impact van de rommel die men achterlaat. Dit is mijn kleine bijdrage om mensen hiervan bewust te maken. Misschien heeft de houdbaarheid van de boodschap precies de lengte van de track of valt die binnen de categorie 'alle-beetjes-helpen' maar er is altijd hoop op meer.
 
Tja... dat je je af en toe wel eens afvraagt waar we mee bezig zijn, wat deels (volgens mij) te maken heeft met het niet bewust zijn van de voetsporen die je achterlaat (niet alleen alleen hoe we met de aarde omgaan, maar ook naar de mensen toe in je eigen omgeving en hoe je deze behandeld), en deels ook omdat we oogkleppen op hebben voor dat gene wat we zelf doen.

Je track is niet helemaal mijn ding, maar het luistert wel weer lekker weg :)
 
Tja... dat je je af en toe wel eens afvraagt waar we mee bezig zijn, wat deels (volgens mij) te maken heeft met het niet bewust zijn van de voetsporen die je achterlaat (niet alleen alleen hoe we met de aarde omgaan, maar ook naar de mensen toe in je eigen omgeving en hoe je deze behandeld), en deels ook omdat we oogkleppen op hebben voor dat gene wat we zelf doen.

Je track is niet helemaal mijn ding, maar het luistert wel weer lekker weg :)
Dank voor je commentaar Metatron. We kunnen niet allemaal hetzelfde leuk vinden (gelukkig maar). Toch leuk dat je moeite hebt genomenπŸ‘πŸ‘πŸ‘

Wat ik nog veel erger vind is dat overheden bewust hun oogkleppen opdoen. Zoals nu vaak gebeurt met bijvoorbeeld het kappen van bossen t.b.v. de bio-industrie, subsidie op vervuilende pelletkachels of het winnen van bruinkool vlak over de grens in Duitsland. Het allerergst zijn landen als China, Rusland en India die zo ongeveer alles aan hun laars lappen voor economisch gewin.

Los van dat alles kan natuurlijk gewoon iedereen best gemakkelijk een steentje bijdragen aan het verbeteren van het milieu door er bewuster mee om te gaan onder het motto dat "1000 kippen net zoveel mest produceren als een olifant".:)
 
Back
Top