flyweight
Spice up your life with FM and Feedback
CEM8328's zijn zo fijne en magische filters.AM8328
Jammer dat 1 chip nu 40-60 euro kost.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
CEM8328's zijn zo fijne en magische filters.AM8328
"Magisch" vind ik inderdaad de juiste benaming. Een beetje alsof je fairy dust over het geluid sprenkelt. Ik heb bijna alle filters gehad van AMSynths en er was er geen bij die zo mooi paste bij (vooral) sample bronmateriaal. Overigens maakt deze ook een ontzettend fraaie kick als je 'm laat zelf-oscilleren. Dat kan op de originele Mirage niet volgens mij, dus dat is nog een mooie meerwaarde voor dit filter.CEM8328's zijn zo fijne en magische filters.
Ik heb al wel de Quad drum, da's een stereo module met 4 verschillende voices en stereo out en twee oscillatoren van Xaoc devices die beide meerdere outputs hebben zodat je die dan kan verdelen over links en rechts dus een stereo filter zou daar wel bij passen denk ikIk heb in de loop der jaren ook al heel wat filters gehad, ik denk dat als je er maar 1 kiest dat hij voornamelijk veelzijdig moet zijn. Die van Joranalogue vinkt in ieder geval een heleboel checkboxes af die leuk zijn vanuit sounddesign perspectief. Maar een karaktervolle filter is ook belangrijk om in je gereedschapskist te hebben. Je moet in ieder geval ook vor jezelf goed nagaan of je persé de stereo kant op wil, persoonlijk zou ik dat niet doen om mee te beginnen. Stereo wordt pas echt leuk als je meerdere stereo modules hebt. QPAS is leuk maar wordt beter in een stereo configuratie. Ik zit zelf voornamelijk in de Make Noise "ecosfeer", vandaar dat ik QPAS heb. Anders denk ik niet dat ik 'm zou nemen, zeker niet als al mijn andere sources en VCA's e.d. mono zijn.
Natuurlijk is het ook een smaakdingetje, @flyweight had het ook al over die 8328 en ik heb even gegoogled om een indruk te krijgen maar er wordt door geen enkele fabrikant een filter met een 8328 chiip gemaakt, ook die van AM is nergens te koop.Het blijft ook een smaak dingetje, maar als ik er aan zou raden van de (karakter) filters die ik gehad heb dan zouden het de AMSynths AM8060 en AM8328 zijn en de Erica Polivoks VCF.
Populair filter bij de leden, da's wel duidelijk na verschillende reakties, die staat op m'n lijstje.nog een stem voor joranalogue filter-8. heel veelzijdig. clean tot je wat met feedback loops begint te spelen, dan gaat het hek van de dam.
De eerste 2 die heb ik ook dus ik kan die ook gebruiken maar het gaat me in dit topic toch wat meer over filters specifiek in eurorack.In bezit: Minibrute2s, Behringer Neutron filter, Erica Fusion Filter, MI Blades (voor het fijnere werk).
Vier filters lijkt mij al flink wat, je moet ook nog ruimte overhouden voor modules.Komen er misschien nog bij (indien te veel geld):
- Joranalogue Filter 8 + Instruo Tanh (als combi)
- Erica Polivoks
- Doepfer Wasp
Maar 4 filters is al meer dan voldoende.
Thanks, ik ga 'm bekijken!Het is echt een kwestie van smaak, maar van alle filters die ik heb, gebruik ik de Stereo Dipole van SSF het meest. Klinkt geweldig, en hij is ook nog eens superveelzijdig!
Goed dat je het zegt want youtube is natuurlijk ook niet echt het beste als het om geluid gaat.
Je bent niet snel tevreden trouwens want die van Intellijel vond je ook al te clean begreep ik?
Lijkt mij ook, het ene filter doet het ook bij bepaalde muziekstijlen ook weer anders dan een ander filter.en filter is ontzettend belangrijk voor je sound vind ik. Maar ontevreden wil ik niet zeggen hoor, de polaris zit al jaren in mn rack en gebruik m ook vaak. Soms is clean juist heel handig om goed door de mix heen te prikken. En clean levert weer een heel andere sound (strakker) na distortion of filter fm.
Dank je, ik heb de test geluisterd en hier en daarna nog een keer opnieuw even geluisterd maar de E440 is degene die mij het meest aanspreekt moet ik zeggen terwijl je niet kan zeggen dat de ene geweldig is en de ander nogal slecht maar het gaat dan om nuances en karakterHier nog een vergelijkingsfilmpje dat ik gemaakt heb, 6 jaar geleden alweer, en ik heb de polaris, sob en e440 nog steeds
Klopt helemaal! Filters is beetje zoals thee… Als je het veel drinkt, worden de eisen ook steeds hoger en de nuances steeds duidelijkerLijkt mij ook, het ene filter doet het ook bij bepaalde muziekstijlen ook weer anders dan een ander filter.
Dank je, ik heb de test geluisterd en hier en daarna nog een keer opnieuw even geluisterd maar de E440 is degene die mij het meest aanspreekt moet ik zeggen terwijl je niet kan zeggen dat de ene geweldig is en de ander nogal slecht maar het gaat dan om nuances en karakter
In totaal heb ik deze week misschien wel een stuk of 20 filters beluistert door alle tips en datgene wat ik op yt heb bekeken van heel gewoon tot exotisch, de keuze is reuze maar ondertussen heb ik wel een soort shortlist bij elkaar.
Het is ook maar net in wat voor stijl je muziek wil maken denk ik?ik vind 12DB filters vet omdat bij sweeps ze het hoog een beetje doorlaten door die niet stijle afflank curve. Dan krijg je bij sweeps een soort idee dat een de sequence of sweep van ver steeds dichterbij komt.
Vieze filters vind ik vet hoe zo onstabiel zijn en als een soort wavefolder de sound kunnen aanpassen.
Zoiets komt er ook, misschien wel eentje zodat ik kan schakelen tussen 12, 18 of 24db, dat lijkt me praktisch.Een 24DB moog filter (transistor ladder) is ook vet en romig.
Ja precies, bijv zoals MI, zoiets komt er ook al zal het een ander merk zijn maar wel iets in die richting, da's juist voor ambiënt wel tof.Sommige filters geven een mooie hout achtige percussie attack, of kunnen lekker bubbbelen als water.
Ik heb nu op m'n lijstje een soort van 12/18/24 db met verschillende inputs zoiets en een meer exotisch filter, nou wordt het nog een beetje merken afstrepen.Dan is er de sound van de resonance dat op veel manieren kan.
En fm wat telkens weer anders klinkt.
Ik heb 5 soorten thee in huis dus ik begrijp wat je bedoelt.Klopt helemaal! Filters is beetje zoals thee… Als je het veel drinkt, worden de eisen ook steeds hoger en de nuances steeds duidelijker
Misschien moet je dan dat Mankato filter gaan bouwen 6, 12, 18, 24 dB outputs in twee fases. En lekker natte resonantieZoiets komt er ook, misschien wel eentje zodat ik kan schakelen tussen 12, 18 of 24db, dat lijkt me praktisch.
Ik zou dan denken dat je een wat meer clean filter moet hebben als je bijv van die ijle klanken wil of als je bijv van die glassy sound wil dan neem je geen filter wat meer geschikt is voor acid, dan wil je geen filter wat al gauw een beetje rauw klinkt lijkt me, maar voor mij is het nog een beetje ontdekkingstocht dus ik kan me vergissen.Nee ik denk niet dat dat stijl is.
Een filter is daar te algemeen en veelzijdig voor.
Het gaat er meer om hoe je die dingen inzetten.
En dat is uiteindelijk smaak.
Zo kan een bepaalde klank door een 'smerig' filter er juist heel lief uitkomen.
Ja en voor romige bassen een 24db, dat kan ik wel volgen wat je zegt.Je kan wel andersom denken. een bepaalde sound heb je een bepaald filter voor nodig. Bv een Acid lijn een 18db lowpass...
Ja, die had ik gezien, die staat wel op m'n lijstje maar ik ga 'm niet zelf solderen als beginnend soldeerder.Misschien moet je dan dat Mankato filter gaan bouwen 6, 12, 18, 24 dB outputs in twee fases. En lekker natte resonantie