Weer eens een bootleg gebakken

NorthernLightX

Prutser
Lid sinds
18 april 2002
Berichten
1.800
Locatie
Velserbroek


Ik blijf het leuk vinden; oudere trance hits remixen en er mijn eigen draai aan geven. Dit keer heb ik Destiny van Markus Schulz onder handen genomen. Het origineel kabbelt een beetje voort zonder echt los te gaan, ik heb er wat meer pit in gestopt.

Feedback welkom!


Het origineel (korte versie):
 
flink meer pit inderdaad.. beukt lekker
 
Vind je bassline steeds meer een NorthenLightX signature sounds worden (dit is positief). Leuks sound goodies die het aantrekkelijk houden. Origineel vind ik een mooie track, een kenmerkende track ook die veel door Markus werd gedraaid, en door iedereen werd meegezongen. Je hebt er een mooi eigen draai aan gegeven. De uitwerking van de melodie (het soort geluid wat is gebruikt) had anders mogen zijn om de track meer te laten knallen. Niet verkeert, maar had dat beetje extra’s kunnen geven om het een top track te laten zijn die op de main stage gedraaid kan worden. Niet super goed op de mix gelet, maar er kwamen niet direct opvallende dingen naar boven. Je hebt er een mooie hoeveelheid pittigheid in gegooid, dus goed gelukt je track!

Kleine tip, van iets wat me vaak aan je tracks opvalt, is een stukje ruimte aan het begin van je track aanhouden. Dit zorgt er voor dat het net wat lekkerder start. Nu is het meestal erg abrupt waardoor je net dat eerste stukje mist, als je snapt wat ik bedoel.
 
Thanks! De signature sound begint inderdaad aardig te ontstaan, maar ik heb mijn versie nu een aantal keer in de auto beluisterd en ik ben nog echt niet tevreden. De vocal ligt er goed in maar kick en bass zijn niet op het niveau wat ik momenteel minimaal wil hebben.

Wat de lead betreft, kans bestaat dat ik daar ook nog mee aan de slag ga. Of ik gooi er een extra laagje bovenop.

Het missende stukje aan het begin van de track is iets wat soundcloud verkloot. Daar wat aan doen is een extra handeling die ik pas wil doen als de track 100% af is, anders blijf ik bezig. Het zou handig zijn als er een optie zou zijn in Ableton om een paar ms stilte aan de voorkant toe te voegen.
 
Erg lekkere versie geworden!! :okdan:

..en dan luister ik ‘m zelfs nog af op m’n smartphone, dus goed gedaan!
 
Mooi eigen mix ofzoiets...
Tja, ik ben geen DJ dus kan ik weinig over mixen of covers daarvan, zeggen...
maar het klinkt heel lekker... :okdan:
 
Back
Top