Bitwig: D.m.v. 1 knop dezelfde parameter op verschillende tracks bedienen

cream

Ouwe rot
Lid sinds
6 januari 2004
Berichten
1.751
Locatie
‎ ‎ ‎
Ik heb net wat macro's in een eq gemaakt in bitwig ( gemodelleerd naar de eq van mijn soundcraft mixer). Ik wil deze nu via een midi controller bedienen.
Dat kan op zich wel maar nu lijkt het erop dat ik per track een andere knop moet toewijzen aan dezelfde eq parameter. Ik ben niet heel bekend met midi controllers maar is het mogelijk om met 1 knop de parameter te veranderen van de eq op de track die ik geselecteerd heb? Ik wil met mijn midi controller dus een track selecteren en daarvan de eq aanpassen van diezelfde track.
 
Dat ligt een beetje aan het script wat je gebruikt voor de midi controller denk ik. Met de push is het vrij eenvoudig. Het script voor de midicontroller kan gebruik maken van de remote pages van een device. Je kan dan de knop instellen op de eq op die device page of preset page. En dan als je midi controller het ondersteund kan hij automatisch mappen naar die remote page knop voor de geselecteerde track/device.

Maar in principe kan je volgens mij ook gewoon meerdere params aan 1 knop hangen met rechtsklik -> map to controller dacht ik.
 
Ik heb het nu opgelost door een instrument layer te gebuiken en heb wat knoppen op die pagina gemapped naar de onderliggende devices. Dat werkt prima!
 
Aha, ik heb hem denk ik. Ik maak nu gebruik van de extensie Flexi van drivenbymoss ( The Site Of Jürgen Moßgraber - Software - Bitwig Studio Extensions). Enige nadeel is dat je echt op het device moet staan om de parameters aan te kunnen passen ( als je device niet op de eerste plek staat) Heb jij dat ook met jouw push?
Op de push zit een speciale knop voor devices en kan je door alle devices heen stappen en de params beinvloeden met de knoppen. Met een flexi ben je idd aangewezen op de geselecteerde, want hoe kan hij anders weten welk device je wil bedienen?

Goed dat je iets gevonden hebt dat werkt!
 
Back
Top