(Tenor) saxcover / Noodgeval - Goldband

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
9.983
Locatie
-
Heb van iemand een tenor sax te leen. Het is de bedoeling dat ie verkocht wordt en dat de technische staat wordt vastgesteld. wat mij betreft is 't 'n prima ding.
Zelf speel ik alleen alt.. dit was wel even wennen dus, heel anders dan de Selmer waar ik op speel.. maar ik vind dat ie best lekker klinkt en goed speelbaar.
Het is een Martin die in 1924 gemaakt is.. ongelofelijk.. maar het schijnt dat van dit merk de beste saxen tussen de jaren 20 en begin jaren 30 zijn gemaakt..

Vanmiddag heb ik em even meegenomen in de rock 'n rommelhut, wat geprobeerd.. en heb even een instrumental ai render gemaakt van Noodgeval in Virtual DJ en na 'n paar rondjes oefenen en wat takes zit ie er bijna in *D
Wat vinden jullie van de klank?? Ik ben heel benieuwd wat de biedingen gaan doen.. misschien koop ik em zelf wel.. :D

 
99 jaar oud en zo lekker scheuren, heerlijk! Complimenten voor de lekkere 80's sound. De klank is machtig. Ik zeg houden die sax.
 
Heel erg mooi gespeeld en ik heb een zwak voor het Goede Doel, dus mij heb je om!

Of je die sax moet houden durf ik niet te zeggen want ik weet niet wat die kosten moet en/of je misschien net zo mooi speelt op een veel goedkoper exemplaar!
 
Oh leuk.
Dat is echt een catchy nummer en leent zich goed voor de sax.
Van mij mocht de sax nog wel wat meer door de mix heen.
De rest drukte hem wat weg.
Hij klinkt overigens erg lekker, wel iets doffer dan ik gewend van je ben. Kan ook aan de mix liggen.

En eeh: Rock & Rommelhut.
Cool!
 
Kan inderdaad misschien aan de mix liggen, ik heb het idee dat deze sax wat dun klinkt. Die je anders gebruikt klinkt voller. Doet verder niks af aan wat je ermee doet! :okdan:
 
Zelf speel ik alleen alt.. dit was wel even wennen dus, heel anders dan de Selmer waar ik op speel.. maar ik vind dat ie best lekker klinkt en goed speelbaar.
Het is een Martin die in 1924 gemaakt is.. ongelofelijk.. maar het schijnt dat van dit merk de beste saxen tussen de jaren 20 en begin jaren 30 zijn gemaakt..
Cool ding man en hij klinkt echt goed, Martin is net als Selmer en bijv Buescher een gekend merk dus als de prijs redelijk is dan zou ik het overwegen als ik jou was.
En ik moet zeggen dat in de lage registers het msschien wel prettiger luisteren is dan naar een altsax en dat zeg ik terwijl ik indertijd zelf alt speelde. het is een mooi, vol laag geluid, echt een aanwinst naast die alt van je, ik zou er maar 'ns over nadenken.

Grappig wel; de een vind 'm wat dof en de ander weer wat dun en ik vind 'm mooi en vol; dus luister maar niet teveel naar ons want dan ga je alle kanten op. :D
 
Dank jullie wel voor de positieve reacties!! :) Ik heb niet zoveel aandacht besteed aan de mix. Heb de Mic (inclusief wat fx) met de muziek gemixt in OBS studio.. dat is een programma om met een webcam realtime video's te maken. ik kan daarna niets meer aan de mic EQen helaas.. Heb de beker (of de toeter..) ook niet altijd precies voor de Mic, wat ook scheelt in klank..

Maar het wordt nu wel heel lastig om niet tot een deal te komen met de persoon waar deze sax van is. Toch wil ik em eerst aanbieden op Marktplaats en zo een eerlijk waarde inzicht te krijgen, ik wil geen misbruik maken van de situatie en graag helpen. (Eerlijk duurt het langst..) Een Martin is idd een merk wat redelijk befaamd is. Eerder heb ik ook even zin gehad in een Tenor en 'n Martin op het oog gehad maar me altijd in kunnen houden.. nu word ik wel heel erg verleid.. :D

Ik heb overigens nog meer saxen van deze persoon voor inspectie maar dit is een bijzondere Tenor, één toon hoger gestemd dan een normale Tenor; C-melody.. maar ook wat compacter. Bij mijn weten is een altsax altijd even groot.. maar dit was dus nieuw voor me.

Hieronder de Martin met een andere Tenor uit de collectie.. Die grotere is dus 'n hele toon lager gestemd.. valt eigenlijk nog mee want het verschil is huge.

Martin VS Orsi.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Meestal speel je een beetje uptempo met je sax (120/130 bpm) omdat dit nou eenmaal het tempo is voor de stijlen waarin je graag muziek maakt.
Maar ik denk dat als je gewoon 'ns een paar ballads uitzoekt op een wat lagere bpm, soulfull tracks oid, beetje spelen en vooral ook de lage registers en dan jezelf 'ns opneemt en terugluistert dat het resultaat heel bevredigend zal zijn.
Ook bij je gigs na een paar dansnummers/feestnummers zal je af en toe ook wel even een rustpuntje inbouwen, ik denk dat die sax daar heel geschikt voor is.
Zowiezo is het wel lekker voor je eigen tracks als je keuze hebt in je sound lijkt me?
 
Dank je Willem. :) Ik speel met gigs vaak aan het begin rustigere muziek.. (jazz, Blues, RnB) maar niet zoveel ballads.. heb dat in het begin wel veel gedaan.. lange uithalen enzo.. Maar ik vind het leuker denk ik om de sax meer te laten articuleren, wat meer staccato noten in de melodie.. als bij een zanglijn..

Ben vanmiddag nog even bezig geweest om hetzelfde liedje te doen en te kijken hoe het dan klinkt... sowieso moet ik die hele zooi dan weer omzetten.. en wennen aan de kleppen omdat een Tenor veel lager gestemd is, maar ken de melodie nu weer wat beter. Zelfde mic settings gebruikt.

Wat ik vooral merk dat de alt in het lagere register wat dunner klinkt.. dit zijn de allerlaagste noten die ie kan voorbrengen en het is moeilijker om dan vol te laten klinken (vooral bij de lage noten aan het begin). Verderop klinkt ie dan wel weer lekker. :)



En hieronder de Tenor nog 'n keer.. ter vergelijk..

 
Laatst gewijzigd:
haha.. weer een weetje over de band Goldband. Het zijn ex stucadoors hoorde ik net in het interview, waar het andere snowseal poederincident van een van de leden op Dumpert ook voorbij kwam.. :bekdicht:
Maar nu vroeg ik me ineens af of ze hun naam te danken hebben aan het witte stucadoorspoeder. Ik heb in mijn doe-het-zelfvers loopbaan al een paar zakjes Rotband op de muur gesmeerd maar weet dat er ook Goldband te koop is .. ik kijk nergens meer van op bij deze jongens.. :dubbel: :D

12.jpg
 
haha.. weer een weetje over de band Goldband. Het zijn ex stucadoors hoorde ik net in het interview, waar het andere snowseal poederincident van een van de leden op Dumpert ook voorbij kwam.. :bekdicht:
Maar nu vroeg ik me ineens af of ze hun naam te danken hebben aan het witte stucadoorspoeder. Ik heb in mijn doe-het-zelfvers loopbaan al een paar zakjes Rotband op de muur gesmeerd maar weet dat er ook Goldband te koop is .. ik kijk nergens meer van op bij deze jongens.. :dubbel: :D

12.jpg
Ik las het idd. Sukkels.
 
De prijs van roem. :( Ik ken verder genoeg mensen die er geen geheim van maken dat ze dit gebruiken, moet iedereen zelf weten. Als het je maar niet in de problemen brengt, vooral financieel.. maar dit is wel heel erg uitbundig en ondoordacht.. De illusie die succes heet de schuld geven van je coke consumptie.
Hoop wel dat ze van deze te gekke muziek blijven.8~
 
De prijs van roem. :( Ik ken verder genoeg mensen die er geen geheim van maken dat ze dit gebruiken, moet iedereen zelf weten. Als het je maar niet in de problemen brengt, vooral financieel.. maar dit is wel heel erg uitbundig en ondoordacht.. De illusie die succes heet de schuld geven van je coke consumptie.
Hoop wel dat ze van deze te gekke muziek blijven.8~
Oh ja, mensen moeten het (tot op zekere hoogte) natuurlijk zelf weten. Maar ik vond het geen slimme actie.
 
Back
Top