Nap - DOI [Ambient / Soundscape / Space]

Nap

GAS-arbeider
Lid sinds
17 januari 2007
Berichten
14.880
Locatie
Den Bosch
doi.png

 
Laatst gewijzigd:
Ik ben hem inmiddels voor de 2e keer aan het luisteren.
Heel erg relaxed en een zeer herkenbare Ambient sound voor mij, waar ik graag naar luister en veel van in mijn collectie heb.

Samenvattend: zit super goed in elkaar. Stereobeeld, opbouw, mix.:okdan:

Heb je al plannen voor een release?
 
Heerlijk rustgevend inderdaad. Knap neergezet allemaal :okdan:. Mix is perfect uitgebalanceerd, alle geluiden vullen mekaar heel mooi aan en de vocal is een heel mooie aanvulling.

Puike prestatie !
 
Bedankt voor de reacties. De vocal sample heb ik van een Sri Lankaans radiostation gehaald (ik gebruik vaak Radio Garden en ga dan op zoek naar obscure talkshows of muziek en ik vond in Sri Lanka een zender die de hele dag a capella gezang uit lijkt te zenden, dus zeer bruikbaar).

Betreft release, hij komt wel een keer op Spotify etc. als ik weer eens wat tracks bundel voor een EP met DistroKid. Fysieke release is niet aan de orde tenzij iemand zich geroepen voelt dat te verzorgen.
 
Mooie muziek hoor...:okdan:

Ik zie me al in een warm land, liggend tussen 2 palmen in een hangmat met een cocktail
en de wolken worden donkerder... Ho, het gaat stormen...
hee, het drijft weer weg!
Terug naar mijn hangmat en deze muziek weer aan... haarah... lekker rustig...:z:peukie::biertje:
 
Bedankt voor de reacties. De vocal sample heb ik van een Sri Lankaans radiostation gehaald (ik gebruik vaak Radio Garden en ga dan op zoek naar obscure talkshows of muziek en ik vond in Sri Lanka een zender die de hele dag a capella gezang uit lijkt te zenden, dus zeer bruikbaar).

Betreft release, hij komt wel een keer op Spotify etc. als ik weer eens wat tracks bundel voor een EP met DistroKid. Fysieke release is niet aan de orde tenzij iemand zich geroepen voelt dat te verzorgen.
Ja yo, je moet er maar opkomen, thanks voor de tip, ik ga dat station eens opzoeken. Succes!
 
Deze is weer net zo fijn.
Fijner zelfs, omdat hij lekker lang doorkachelt! :okdan:
 
Dank, dank.

Nee, de vocals kwamen er eigenlijk pas heel laat bij maar bleek een 'perfect fit'. De koorsamples waren er wel al vanaf het begin. Wat ik vooral heb gedaan is de lagen die ik al gebruikte in de vorige track ('Cosmistan', ook in deze map) meer uit elkaar trekken zodat ze meer hun eigen plek kregen in het geheel in plaats van dat het 1 enorm bombastisch tapijt werd. En nog wat lagen toegevoegd, met name gitaar en de Moog One baslijn die er vanaf de tweede helft bijkomt om te zorgen dat de tweede helft ook nog interessant blijft.
 
grote klasse, echt een prachtige track!
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Mooi hoor, zit nu ook op zo'n Cosmos te GASsen. Niet dat ik nog geen delay/looper/granuliser heb, integendeel. Maar deze kan wel heel veel in een keer. Blijf je niet gauw in een trucje hangen met dit ding?
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Mooi hoor, zit nu ook op zo'n Cosmos te GASsen. Niet dat ik nog geen delay/looper/granuliser heb, integendeel. Maar deze kan wel heel veel in een keer. Blijf je niet gauw in een trucje hangen met dit ding?
Nee, dat valt erg mee. Het nodigt juist uit om te experimenteren. Er zijn ook nog wat afwijkende firmwares die nieuwe werkwijzen introduceren. Vind het echt een topding.

Prachtige productie! Nog een distaster check gedaan wat de vocalen werkelijk inhouden?
Ha, goeie. Nee, geen check gedaan. Wat spreken ze eigenlijk in Sri Lanka? Ik vermoed dat het iets religieus/gebed-achtigs is, maar het kan ook best iets zijn als 'alle ongelovige honden moeten branden in de hel'.
 
Back
Top