Sure Now How [electro]

Ik zou een automation zetten op de vocal, van lo-fi naar normaal, is dat geen idee? Einde is mooi deze keer, knap, heb ervan genoten. Gloomy :)
Hey thnx voor het luisteren!

Er zit al aardig wat automation op beide vocals, denk niet dat er nog meer nodig is, ik zat meer te dubben over de mix zelf (onderlinge volumes bv)
 
Muzikaal dik in orde, ook weer lekkere percussie beweging en sfeer momenten waar jij altijd zo goed in bent. De vrouwelijke voice vind ik er persoonlijk niet in passen, haalt mij een beetje uit de vibe, maar zal een kwestie van smaak zijn.
 
Muzikaal dik in orde, ook weer lekkere percussie beweging en sfeer momenten waar jij altijd zo goed in bent. De vrouwelijke voice vind ik er persoonlijk niet in passen, haalt mij een beetje uit de vibe, maar zal een kwestie van smaak zijn.
Thnx!


De vrouwelijke voice vind ik er persoonlijk niet in passen
Ow, die vond ik zelf juist zo‘n lekkere retro feel hebben! Nou ja idd, smaken verschillen nu eenmaal :P
 
Lekker electro weer, veel 808 sounds zoals het hoort...
mooi variërend en goed gemixt.
spooky einde...:okdan:

Er komt geen eind aan de jaren '80!:D:mega:
 
ik vind hem vet. maar idd de vocal zit er niet lekker in.
Hey thnx.

Hmm, ok, kan je misschien aangeven wat er dan schort? Ik had zelf een beetje de stijl van Miss Kittin’ in mijn hoofd (dat monotone/schurende). En vocals blijft natuurlijk lastig, tis maar wat je tot je beschikking hebt. Dit zijn losse phrases uit een sample pack, geen complete song dus.
 
ik snap die vocal houd van die stijl.
Toen ik nog veel dnb draaide bv Jenna G ontmoet.
Maar idd je hoort dat er losse samples in zijn gegooid en daarom glued het niet.
Wellicht kun je wat met delay, gitches, reverb, sidechain... etc proberen om het meer te laten glue-en...

Het is een toffe vocal, en een toffe track maar er moet iets gebeuren zodat het 1 geheel word.
 
ik snap die vocal houd van die stijl.
Toen ik nog veel dnb draaide bv Jenna G ontmoet.
Maar idd je hoort dat er losse samples in zijn gegooid en daarom glued het niet.
Wellicht kun je wat met delay, gitches, reverb, sidechain... etc proberen om het meer te laten glue-en...

Het is een toffe vocal, en een toffe track maar er moet iets gebeuren zodat het 1 geheel word.
Ok duidelijk, thnx (en nu nog een keer zin vinden om het proberen te fixen, al weer met 2 nieuwe projectjes bezig haha)
 
De vrouwelijke voice vind ik er persoonlijk niet in passen, haalt mij een beetje uit de vibe, maar zal een kwestie van smaak zijn.

Hey, ik ben het ermee eens, de female vocals passen geheel niet bij de vibe/sound. Ik zou ze op zeker vervangen maar minstens eruit laten.
(of wellicht met een filter en spliced of zo...)
Ze slopen wat mij betreft de vibe van de muziek totaal.
Instrumentaal gezien zeker een vette track!
Uiteraard ook maar een mening maar ik meen het goed :)

Fijne dag verder
 
Hey, ik ben het ermee eens, de female vocals passen geheel niet bij de vibe/sound. Ik zou ze op zeker vervangen maar minstens eruit laten.
(of wellicht met een filter en spliced of zo...)
Ze slopen wat mij betreft de vibe van de muziek totaal.
Instrumentaal gezien zeker een vette track!
Uiteraard ook maar een mening maar ik meen het goed :)

Fijne dag verder
Ok challenge accepted :D, ik ga het meer dark maken.
 
Vette track..... als je de vocal er inderdaad uit haalt of onherkenbaar maakt ofzo met flink wat filtering of iets dergelijks. Geen idee om eerlijk te zijn, maar schrok me rot van de vocal: te hard en mijn inziens niet passend bij de track. Meer iets voor een house track ;).

Later hoor je een andere vocal sample (op 3 min bv), die past er veel beter in, misschien kan je ook ziets met die vrouwelijke stem.
 
Ok hier een nieuwe poging. Ik had geen geschikte vocals liggen, dus zelf maar gaan knutselen. Gezocht op "technology" in Tedx en de eerste hit gepakt, die vervolgens gechopped en met FX aan de gang gegaan. Hoestie nu, beter?



Voor future reference hier nog de oude track
 
Ok hier een nieuwe poging. Ik had geen geschikte vocals liggen, dus zelf maar gaan knutselen. Gezocht op "technology" in Tedx en de eerste hit gepakt, die vervolgens gechopped en met FX aan de gang gegaan. Hoestie nu, beter?



Voor future reference hier nog de oude track

Wat mij betreft veel beter! Sterker nog: Je hebt een nieuwe betekenis gegeven aan "Get to the chopper!!" om uit een moeilijke situatie te komen...
Nice work, Fifth! Go fourth!

Fijn weekend ;)
 
Back
Top