VST die toelaat dat hogere noten stiller klinken?

Had iedereen maar logic pro, dan was het allemaal een stuk makkelijker :D
 

Attachments

  • Screenshot 2023-01-12 at 16.32.38.png
    Screenshot 2023-01-12 at 16.32.38.png
    105,6 KB · Bekeken: 82
Ik doe zelf weinig in de computer, maar vraag me af of je VCV rack er niet tussen kan breien?
Eerst midi naar cv omzetten, dan de pitch cv inverten en met zeg 90% attenuation summen met de velocity cv, en dat vervolgens naar midi velocity omzetten.
 
Ja alles bij elkaar best veel ingewikkelde opties. Eigenlijk best gek dat er niet een standaard plugin voor bestaat.
Tja, blijkbaar wil men daar geen aandacht aan geven :
Cubase 6,5 heeft volgens www-info toch een Input Transformer. Daar kun je volgens mij de velocity mee instellen t.o.v. de keytracking.
Het is zelfs geen plug-in maar gewoon een 'standaard' functie in Cubase.
 
Sorry voor de late duit in het zakje maar als ik het goed begrijp komen er steeds meer harmonics bij waardoor het niet "luider klinkt" maar ook gewoon echt luider IS. En daarmee is eigenlijk je enige oplossing een MIDI tooltje dat jouw noten onderschept en een CC-7 (Volume) uitstuurt op basis van de noten die je speelt. Hogere noten => lager volume. Dan is het nog best lastig om die goed te tweaken zodat het inderdaad als 1 geluidsniveau klinkt maar dat is wellicht wel te doen.

Ik weet dat er voor MacOS een tooltje is dat MIDIpipe heet en waarmee je midi processing kunt programmeren (bij elkaar klikken) maar ik weet niet of het zover gaat dat je op basis van velocity een extra midi command voor CC7 kunt uitsturen.

Er zijn ook tools voor live performance zoals MainStage of Gig Performer die dit soort dingen kunnen.
 
Sorry voor de late duit in het zakje maar als ik het goed begrijp komen er steeds meer harmonics bij waardoor het niet "luider klinkt" maar ook gewoon echt luider IS. En daarmee is eigenlijk je enige oplossing een MIDI tooltje dat jouw noten onderschept en een CC-7 (Volume) uitstuurt op basis van de noten die je speelt. Hogere noten => lager volume. Dan is het nog best lastig om die goed te tweaken zodat het inderdaad als 1 geluidsniveau klinkt maar dat is wellicht wel te doen.

Ik weet dat er voor MacOS een tooltje is dat MIDIpipe heet en waarmee je midi processing kunt programmeren (bij elkaar klikken) maar ik weet niet of het zover gaat dat je op basis van velocity een extra midi command voor CC7 kunt uitsturen.

Er zijn ook tools voor live performance zoals MainStage of Gig Performer die dit soort dingen kunnen.
Het blijkt zinloos om zulke info hier mee te delen ... dit kan allemaal heel eenvoudig met die Input Transformer... maar die lust men niet blijkbaar.
En... de hogere harmonics liggen steeds verder uit elkaar... of het daarom luider gaat klinken is niet altijd zo voor de hand liggend...

 
Back
Top