Fantom X-6 Filter cut off werkt niet meer correct

meyer

Ingeburgerd
Lid sinds
29 Maart 2006
Berichten
40
Locatie
deinze
Ik speel al jaren live op podium met mijn Fantom X-6. Sinds kort werkt de Filter cut off niet meer correct. Ik stuur deze aan met de real time controllers links boven de synth. Als ik deze knop draai gebeurt er initieel niets waarna hij overslaat naar een andere frequentie en schokt tussen de frequenties en tussen de patch effecten. Het probleem stelt zich voor bij elke patch. Factory reset hielp niet. ALs ik de filter cut off toewijs aan een andere controller blijft het probleem hetzelfde. Het lijkt me dus een software probleem ipv een hardware probleem. Is dit een probleem dat gekend is en dat verholpen kan worden? Zonee, Waar kan ik terecht om dergelijk probleem aan een aanvaardbare prijs te bekijken? Zonder de filter cut off te gebruiken lijkt mijn Fantom niet meer bruikbaar op podium.. Alvast bedankt.
 
Die knoppen worden ingelezen door een coprocessor en 4052 mux op het Jack bordje. In de service manual van de X6 staat er een testprocedure (test 17 A/D) om die potmeters te testen. Misschien heb je daar zin in om daarin te duiken ... Ik vermoed dat het probleem wel die mux is ...

Ken zo onmiddelijk niemand rond Deinze die je kan verder helpen, Roland Benelux of via de locale muziekzaak kunnen je zeker ook verderhelpen (gaat misschien wel iets duurder zijn dan rechtstreeks via een reparateur)
 
Back
Top