Elektro jam met de Behringer CAT

Ik heb een CAT SRM gehad, het is een van mijn best klinkende synths geweest die ik heb gehad, en het zijn er best wel wat geweest. Hij kan schreeuwerig klinken, maar ook zeer mooi, subtiel, vol of juist niet. Dat je 7 golfvormen + ruis onafhankelijk kan mixen geeft enorm veel mogelijkheden om je sound optimaal te shapen.
Ja precies dat, daarom had ik deze ook gekocht. Ik wil om dezelfde reden ook nog steeds graag een keer een SH-101 in huis halen (de behringer variant trekt me dan weer wat minder)
 
Cool heb je er een?
Weet niet of je Ableton werkt maar er is nu een max4live editor. Ga ik denk ik wel halen.

Shit ik heb ineens heel veel rackruimte. Vind die Cat wel heerlijk klinken......

Klinkt goed die laaste jam.
 
Cool heb je er een?
Weet niet of je Ableton werkt maar er is nu een max4live editor. Ga ik denk ik wel halen.

Shit ik heb ineens heel veel rackruimte. Vind die Cat wel heerlijk klinken......

Klinkt goed die laaste jam.
Hey, ja heb die inmiddels al een tijd in huis. Maar ik gebruik um wel te weinig, het gemak en de snelheid van VSTs heeft toch vaak de overhand. Maar als ik um dan wel gebruik denk ik toch elke keer weer: damn wel lekkere glue geeft die bak.

Thnx voor de tip, ga ik ff checken, total recal is wel fijn. Had al eerder deze hier ff wat mee lopen klooien: ‎iDP/4, maar eerste stapjes gingen daar wat moeizaam in meen ik mij te herinneren (had gezeik met midi icm iPad).

FYI, ik heb die CAT hier wel flink geprocessed, met VST filters en andere shizzle, dus de ruwe klank hoor je hier niet zo goed, maar die basis klank is zeker wel vet hoor, als je de B. Pro1 tof vind, dan vind je deze geheid ook wat.
 
Ja ik ken dat. Hardware is vaak een pain in the ass.
Maar het is het wel waard voor "tone"


Ik gebruik mijn unit ook weinig.
Maar ga dus snel die editor halen. :)
De DP4 heeft ook nog een CV input die je voor moduleren kan gebruiken.
 
Wat het nummer betreft: ik vind die soulvolle sample op het einde heel goed werken. Kan die er niet wat meer en vroeger inkomen?
 
Wat het nummer betreft: ik vind die soulvolle sample op het einde heel goed werken. Kan die er niet wat meer en vroeger inkomen?
Ik ga nog zeker plenty tweaken aan deze track, komt oa nog een andere vocal en wat percussie bij. Daarnaast moet ik nog heel wat timings rechtzetten zo te horen (niet alleen in het eind stuk) en ten tijde van de jam vond ik die schurende lead wel fijn, nu vraag ik me af of die niet wat teveel schuurt :P.
 
Back
Top