Elektro jam met de Behringer CAT

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.735
Locatie
Nijmegen
Ha, zojuist ff lopen pielen met de CAT, die had ik tijdens die acties van laatst bij Bax aangeschaft. Had um eerder ff in de handen gehad, maar vond um wel een beetje vreemd gedragen (met name last note priority heeft ie niet, that sux). Maar net um d'r toch maar eens bijgepakt en een beetje lopen jammen. Ik vind de klank van dat ding wel vet hoor!

En oh ja, tis echt een jam van afgelopen uur, dus niet te veel verwachten van mix en het is doordat een jam is natuurlijk wel repititief.
 

Attachments

  • LANDR-20230107-Open-High.mp3
    7,1 MB
Die cat is vet! Heb zelf het idee dat ik best wel begrijp wat je kan doen met 'your ordinary subtractive synth', maar de cat is er wel echt een om te temmen :)
 
cool, die Cat is wel vet idd!

is ook wel de mooiste uit de bh mono lijn kwa looks.
ik lust er ook wel 1 maar ik ben allergies voor katten.
 
De CAT is een eigenaardige synth - ik kreeg er in eerste instantie maar weinig soeps uit (vooral de LFO leek zich in eerste instantie overal op te dringen :erm:) maar dat is na wat studie goedgekomen. De 'historisch correcte' benaming van alle sliders was ook even wennen, ha! Gebruik hem nu vooral voor metalige, swishy ear candy maar er komen inderdaad bruikbare klanken uit!
 
De CAT is een eigenaardige synth - ik kreeg er in eerste instantie maar weinig soeps uit (vooral de LFO leek zich in eerste instantie overal op te dringen :erm:) maar dat is na wat studie goedgekomen. De 'historisch correcte' benaming van alle sliders was ook even wennen, ha! Gebruik hem nu vooral voor metalige, swishy ear candy maar er komen inderdaad bruikbare klanken uit!
Ja ik ga er vandaag maar weer eens een videootje bijpakken, had ik eerder al gedaan, maar alles weer vergeten, die LFO everywhere had ik gisteren idd ook last van :D
 
Ik vond de jam van gisteren eigenlijk best lekker, dus what the heck, waarom niet wat verder proberen uit te bouwen tot een track. Hij is nog niet helemaal klaar, maar klinkt wat mij betreft al best lekker zo.

Ik heb naast de CAT nu ook nog de Behringer Pro1 + MXR Distortion toegevoegd. De mix en nog wat extra glue + finishing touches volgt nog.
 

Attachments

  • LANDR-20230107-01-Open-High.mp3
    10,7 MB
Ha, zojuist ff lopen pielen met de CAT, die had ik tijdens die acties van laatst bij Bax aangeschaft. Had um eerder ff in de handen gehad, maar vond um wel een beetje vreemd gedragen (met name last note priority heeft ie niet, that sux). Maar net um d'r toch maar eens bijgepakt en een beetje lopen jammen. Ik vind de klank van dat ding wel vet hoor!

En oh ja, tis echt een jam van afgelopen uur, dus niet te veel verwachten van mix en het is doordat een jam is natuurlijk wel repititief.
Heb jie hier iets aan? If you put it in polychain mode in synth tool you can get it to be last note priority. (van Gearslutz)
 
Heb die CAT enkel op youtube gehoord en het lijkt me een vreemde synth. Ik hou wel van het rauwe maar ik mis wel wat bas. Klinkt al snel vrij schreeuwerig/schel. Klopt die indruk?
 
Ik heb een CAT SRM gehad, het is een van mijn best klinkende synths geweest die ik heb gehad, en het zijn er best wel wat geweest. Hij kan schreeuwerig klinken, maar ook zeer mooi, subtiel, vol of juist niet. Dat je 7 golfvormen + ruis onafhankelijk kan mixen geeft enorm veel mogelijkheden om je sound optimaal te shapen.
 
Heb jie hier iets aan? If you put it in polychain mode in synth tool you can get it to be last note priority. (van Gearslutz)

ja die wist ik, en heb ik toen ik hem net had geprobeeerd, maar daardoor werkte iets anders weer niet lekker, ik ben vergeten wat.
 
Heb die CAT enkel op youtube gehoord en het lijkt me een vreemde synth. Ik hou wel van het rauwe maar ik mis wel wat bas. Klinkt al snel vrij schreeuwerig/schel. Klopt die indruk?
Ik heb er nog maar heel weinig mee gespeeld, bang dat ik de preset kwijtraakte haha! Die was ik nl ook kwijt na die eerste jam, en toen kwam ik er helaas ook achter dat ik de ruwe klank (niet geprocessde spoor) was vergeten op te nemen :P. Ik heb eea daarna ongeveer weer in die buurt gekregen, maar de sweetspots komen echt heel nauw, een les dus voor de volgende keer: veel tussendoor opnemen (met de ruwe klank).
 
Back
Top